Az év durranása lehet a Playerunknown's Battlegrounds

Az év durranása lehet a Playerunknown's Battlegrounds

Ha valaki végre egy igazi Battle Royale-t akar játszani, akkor ne keressen tovább, a Battlegrounds-ot neki találták ki.

Ha az utóbbi pár hónapban jártatok a Twitch-en, akkor észrevehettetek egy nem túl szokványos dolgot. A már megszokott uralkodó játékok között, mint a Hearthstone, LeagueofLegends vagy a CS:GO, tartós jegyet vásárolt magának a Playerunknown’s Battlegrounds. Ha pedig ez még nem lenne elég, akkor még azt is hozzá tenném, hogy két hónappal a kiadás után már eladtak belőle 1 millió példányt. A készítő Bluehole Inc. egy dél-koreai játékszoftver fejlesztő cég. Ha nem cseng ismerősen a nevük, ne érezzétek magatokat rosszul, sok komoly projektjük nincs, egyedül a TERA, ami egy MMORPG gyönyörű grafikával. Na de mi ez a játék, ami mindössze 3 nap alatt 11 millió dollárt csinált a Steamen?

Brendan Greene, aka Playerunknown, a játék vezető fejlesztője korábban az ARMA egyik fejlesztője volt. A srác már szinte mindent megcsinált ebben a műfajban, de mindig volt egy gondja: ott állt mögötte egy vezetőség, akik sokszor megkötötték a kezét. Ezért amikor a Bluehole állást és szabad döntést adott neki, akkor nem habozott és nekiállt megcsinálni a 'saját' csataterét. Ez a Playeunknown's Battlegrounds.

A játék alapját már nem egyszer láttuk. A H1Z1 King of the Kill, a The Culling vagy az ARMA 2 Dayz: Battle Royale mod-ja szinte csontra ugyanez. Itt is van egy hatalmas nyílt terület, ahova ledobnak 100 random játékost, akiknél nincs semmi. Azzal kell harcolniuk, amit találnak. Aki a játék elején nem talál normális fegyvert, annak szinte biztos, hogy gyorsan véget ér a kör. Ahogy a versenyzők fogyatkoznak s persze, ahogy telik az idő, a harctér egyre-egyre zsugorodik, ezzel a játék kábé kényszeríti azt, hogy a játékosok egymásnak menjenek. A győztes pedig az lesz, aki legutoljára talpon marad.

A kérdés tehát az, hogy ha ez már egy jól ismert recept alapján készült, akkor a PlayerUnknown’s Battlegrounds miben más, miért játszanak ezzel már több, mint egy millióan, miközben a stílus többi képviselője ennek a töredékét tudja csak felmutatni. A válasz több dologból tevődik össze. Kezdésnek a H1Z1-el ellentétben a fejlesztők már szinte kínosan ügyeltek arra, hogy a játék fizikája rendben legyen. Nyilván vannak benne bugok, hiszen még Early Access-ben van, de ezek már rég nem olyan zavaróak, mint az öregebb testvérnél. A DayZ-vel szembeni előnye pedig onnan fakad, hogy mindig kristálytisztán megvan a cél és nem kell vakarni a fejet, hogy most mégis mi a ****-t kéne csinálni?

Ezzel a gondolatmenettel pedig el is jutunk ahhoz a ponthoz, ahol tisztán látjuk, hogy miért jobb ez a játék az összes többitől. Mert gyors. De olyan gyors, hogy ha egy pillanatra is leállunk a pörgéssel és a koncentrálással, akkor valaki hátulról abban a pillanatban lekésel, kirabolja a hullánkat és még egy tiszteletlen teabag-et is beletol az arcunkba, mielőtt azt tudnák mondani, hogy ’fizetek’. Attól a pillanattól kezdve, hogy földet érünk, folyamatosan valamiért rohanni kell. Először fegyvert kell szerezni, majd gimp-elni a cuccokat. Utána egyből elkezd zsugorodni az aréna, szóval megint rohanni kell. Ha pedig ez nem lenne elég, akkor random időnként még egy légi csapást is kapunk a térkép véletlenszerű területére.

Persze a jó dolgokat a Battlegrounds megtartotta. Itt is lehet lootolni az ellenfeleket. Ha valaki távolról akar mesterlövészt játszani, akkor van olyan fegyver. Ha valaki közelről támadna, akkor annak ott a shotgun. Megvannak a medic kitek, az armor, a sisakok és a kötelező védelmi eszközök. Emellett pedig ugyanúgy lehet járművel fel és alá száguldozni. Persze a H1Z1-vel ellentétben itt már végre nem csak az a hihetetlenül idegesítő rendőrautó van, sőt, itt nem is olyan egyszerű járművet szerezni.

Azzal, hogy soha nincs elég hely a hosszú távú taktikázásra, játékosok rákényszerülnek arra, hogy irtózatosan gyorsan döntsenek, az egész pörgése pedig nagyszerű érzésvilágot kölcsönöz az egésznek, kicsit tényleg olyan, mintha az életünkért futnánk minden egyes alkalommal. Az biztos, hogy most nagyon megy a játék, olyan nagy streamerek, mint Summit1g vagy LIRIK képesek irtózatos mennyiségű időt eltölteni vele.

Lehet-e e-sport belőle?

Jó kérdés. Mivel a játék eleji spawn elég véletlenszerű, a random faktor miatt nem biztos, hogy alapból a versenyzéshez elvárt egyenlő esélyekkel indulna mindenki. Persze kezdeményezések vannak, a TSM nemrég össze is tákolt magának egy csapatot/streamer gárdát, de azt még egyelőre nem tudni, hogy hogyan alakítják majd úgy át a játékmenetet, hogy meglegyen a "véletlenszerűség" izgalma és mégis egyenlő feltételekkel induljon mindeni. Viszont a PB előnye, hogy nem csak egy játékmod, hanem egy önálló, az alapoktól építkező fejlesztés, ami már most tanult a korábbi példák hibáiból. 

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!