Régóta ígéri már a Riot, hogy a profikhoz hasonlóan mi is 10 hőst tilthatunk ki egy-egy meccs előtt, nézzük pontosan hogyan is tehetjük ezt meg!
Kompetitív szinten már év eleje óta elérhető a 10 bannos rendszer, ami kissé felfrissítette a játékosok champion poolját és alapvetően színesebb, taktikusabb pick/ban fázisokat láthattunk jobb helyeken. Egy ehhez hasonló rendszert ígért a Riot nekünk is, de egyértelműen a profik között használt változat, ahol még mindig a toposok tiltanak végig, nem lenne működőképes nem összeszokott csapatok között, túl sok "hatalmat" kapna az, aki első a listán.
Viszlát OTP választások? Érkezik a 10 ban rendszer, először a profiknak
Uacute;gy néz ki nem csak pletyka volt a 10 tiltásos rendszer, most már hivatalosan is bejelentették, hogy valóban ez várható tavasztól a versenyeken legalábbis.
Az újítás a 7.11-es patch-el jön be, amitől kezdve minden egyes draft pick-el rendelkező játékmód 10 bannal fog rendelkezni az eddigi 6 helyett. Egyszerre fogják bevezetni az újítást az összes régióban és ennek köszönhetően a minimális hősök számát is felemelik 16-ról 20-ra. Ahogy azt már korábban mondták, az általunk használt 10 bannos rendszer egy kicsit más lesz, mint amit a profiknál láthattunk eddig.
Formátum
A választási szándék nem változott, minden játékos továbbra is megjelölheti majd, hogy kivel szeretne játszani, még a pick/ban fázis elején. Ezt követi a tiltási szakasz, ahol minden egyes játékos egy darab hőst fog tiltani, így jön ki az 5-5 csapatonként. Mindenki egyszerre fog bannolni, kijelöléssel lehet jelezni a többiek felé, hogy mit szeretnénk tiltani, így előre láthatjuk, hogy valaki ugyanazt a champet szeretnék kibannolni, amit mi. A kívánt tiltások is megjelennek a portrénk mellett, hasonlóan, mint a választási szándék is, hogy kivel játszanánk leginkább. Mikor ezek lockolásra kerülnek, akkor vándorolnak fel a képernyő tetejére, mutatva azt, hogy végül milyen hősök kerültek kitiltásra. Az érdekesség ebben az, hogy a két csapat nem látja egymás banjait, csak miután már azokat véglegesítették, így könnyen lehet, hogy mindkét csapat egy vagy több azonos hőst bannol ki. Ezek után az eddig már megszokott választási fázis jön.
Kialakítás
Az egyik fő céljuk ezzel a változtatással az volt, hogy mindenki úgy érezze, megfelelően tudja befolyásolni a pick/ban fázist és hogy a csapatban betöltött sorrendtől függetlenül mindenkinek legyen beleszólása a dolgok történésébe. Jelenleg ilyen szempontból a kék oldali második ember van a legrosszabb helyzetben, mivel ban-t se kap és negyedikként választ, ami azt jelenti, hogy az esetek nagy százalékában powerpicket sem igazán tud elhozni. Az új rendszerrel viszont mindenkinek egyenlő esélyei lesznek a tiltások terén. Bármilyen hőssel is szeretnénk játszani, lehetőségünk lesz egy biztos countert kiszedni a játékból és a párhuzamos tiltások időt fognak spórolni a játékosoknak.
Az összeszokott csapatmunka hiánya miatt a másik ok, amiért nem lehet egy az egybe átvenni a profiknál megszokott rendszert az az, hogy akik a második fázisban választanának, eléggé megnyirbált champion poolból tennék azt. Azon is gondolkoznak, hogy kitolják ezt a fázist összesen 2 percre, így a dodge-ok kicsit súlyosabbnak tűnnének.
Még az is tervben lehet, hogy szervezett csapatszintű játékmódban behozzák az LCS-ben jellemző rendszert, de ez egyelőre még egy nagyon távlati terv.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!