A többmillió dolláros versenyek fényében jogosan merül fel a kérdés: MÉG CSAK MOST?
Negyedik éve a világ legjobbja, 35 versenyen vett eddig részt, de még csak most, az MSI győzelmet követően lépte át az első millió dollárját versenydíjazásokat tekintve a 21 éves Faker. Az SKT koreai midesének ennyi idő kellett ahhoz, hogy összekalapozza ezt az átszámítva körülbelül 270 millió Ft-nak megfelelő pénzt a különböző tornákon elért fizetős helyezésekkel.
A League of Legends soha se tartozott a világ legjobban fizető versenyjátékai közé, legalábbis nem a hagyományos " gyere el a versenyre és robbants bankot" értelemben. A Riot piaci modellje egyedi, hiszen a fejlesztő cég szerződésben áll a játékosokkal, akiken keresztül népszerűsíti az e-sport versenyeit és magát a játékot is, amiért havi fix pénzt kapnak a profi Ligákban szereplők, ilyen Faker is. Ez nyilván jóval kevesebb, mint egy egyszeri tornagyőzelemért járó pénz, de mégis havi fix bevételt jelent. Erre jönnek még rá a csapatokkal való közvetlen szerződések, tehát Faker esetében az SKT is egy valag pénzt (egyes pletykák szerint évente ez 2,5 millió dollár (!)), és akkor még nem beszéltünk az egyéni, személyes szponzorációkról.
Egy biztos, likviditási problémái nincsenek a világ legjobb játékosának már évek óta, mégis, ad egyfajta "komolysági sorrendet" az, hogy az egyes játékok versenyein mennyi pénzt lehet nyerni, a League of Legends pedig ebben a rangsorban eléggé le van maradva, persze a teljesen más üzleti modellnek köszönhetően, ami egyébként hosszú távon sokkal nagyobb stabilitást ad, mint az adhoc kipattanó és eltűnő nagyobb versenyek. A 2016-os vb-n vezették be először, hogy egy bizonyos, a hétköznapi játékosok által megvásárolt hőskinézet árának egy részét a nyereményalapba tolják, így az 1 millióról hirtelen megtöbbszöröződött a verseny végére. Ezt a modellt csinálja évek óta a Dota2-t fejlesztő Valve, aki évről-évre képes bankot robbantani a Dota2 vb-vel, azaz a The International-lel, az idei nyereményalap alig 18 nap alatt érte el a 10 millió dollárt, a végét valahol 25 millió környékére (közel 7 milliárd Ft) saccolják, aminek a ~40%-át a győztes csapat játékosai fogják hazavinni!
Nem véletlen, hogy az Esportsearnings, a versenydíjazási statisztikákkal foglalkozó adatbázis szerint minden idők 50, versenyekkel legtöbbet kaszáló játékosa között mindössze 4 League of Legends, és 46 Dota2 játékost találunk! Ezen a listán Faker most lépett előre a 27. helyre, idáig az első 30-ban se volt benne. A másik 3 LoL játékos nem meglepő módon Faker csapattársai, Bengi (3x-os világbajnok, már nem az SKT tagja), Bang és Wolf, az SKT mostani botlane-je.
A versenyekkel legtöbbet kereső játékos az EG amerikai sztárja, UNiVeRsE, aki idáig több mint 2,7 millió dollárt keresett a különböző Dota2 versenyekkel. Külön érdekesség még a CS:GO esete, amely messze a legtöbb, fizetős e-sport versenyt termeli az topjátékok között éves szinten. Mégis, a legjobbak, a lengyel VP játékosa, neo és TaZ, akik már évtizedes pályafutásra tekintenek vissza, is csak 600-600 ezer dollárt tudtak eddig a különböző versenyekkel keresni.
Csak összehasonlításképp: a mieink legjobb LoL-osa, Vizicsacsi egyben a legeredményesebb magyar e-sportoló is, 39.000 dollárt (~10 millió Ft) keresett eddig különböző versenyeken elért sikerekkel.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!