Statisztika: ki volt a jobb TSM lövész, Doublelift vagy Wildturtle?

Statisztika: ki volt a jobb TSM lövész, Doublelift vagy Wildturtle?

Tényleg Wildturtle miatt volt gyengébb a TSM a tavaszi szezonban?

Andy "Reginald" Dinh már számtalanszor kijelentette, hogy a Team Solomid végső célja az, hogy megnyerje a világbajnokságot. Az NA LCS-ben már megnyertek mindent, nem egyszer bizonyították, hogy a régióban a legjobbak tudnak lenni, de a nemzetközi sikerek valahogy mindig várattak magukra. Azonban, amikor Soren "Bjergsen" Bjerg megérkezett a csapathoz, akkor egycsapásra szárnyalni kezdtek, mikor pedig Yiliang "Doublelift" Peng is csatlakozott, akkor olyan bombaformában verték végig az amerikai ligát, hogy a közönség nagyjából elhitte, hogy 2016 az ő évük lehet és a TSM végre maradandót alkothat. Nem így lett, a csoportkörből sem jutottak ki, a tengerentúli magabiztosság mintha egy varázsütésre eltűnt volna. Ha pedig nem lett volna elég a rossz hírekből, néhány nappal a vb befejezése után Doublelift is bejelentette, hogy kihagyja a 2017-es tavaszi szezont, mert pihennie kell. 

Kellett tehát egy olyan lövész, aki be tud ugrani a helyére, aki akár hosszabb távra is marad, ha Peng úgy dönt, hogy csatlakozik az LCS játékosok nyugdíjas klubjához és mostantól csak a streamelésből akar megélni. A választás szinte egyértelmű volt, a TSM visszahozta Jason "Wildturtle" Tran-t, aki az Immortals-al elég szép eredményeket ért el a nyári szezonban, így Reginald úgy döntött, hogy ad neki még egy esélyt. A döntés nem volt rossz, hiszen Tran egyből beilleszkedett a csapatba, vagyis inkább visszailleszkedett, mintha egyszerűen hazatért volna. Viszont a gárda tavaszi szezonja igencsak rázósan indult.

Már az első meccsen kikaptak a Cloud 9-tól és a bajnokság során itt-ott azért eldobtak pár meccset. Persze végül az NA LCS kupa a polcra került, de az odavezető út igencsak göröngyös volt. Ami pedig az MSI keretein belül zajlott, az még ennél is rosszabb volt. A rossz teljesítmény miatt pedig a legtöbb rajongó a kanadai ADC-t okolta, aminek bizony volt alapja, legalábbis avatatlan szemmel nézve. Arról van szó, amikor Turtle-ben feljött a kapzsiság és még egy hullámot le akart farmolni, aminek az eredménye 45 másodperc kényszerpihenő lett. De a rosszabb csapatteljesítmény tényleg az ő hibája lett volna egyedül? Doublelift tényleg ennyivel jobb lenne nála? A Stage.gg is erre keresett választ, amikor csináltak egy összehasonlító elemzést a két lövész teljesítményéről. Lássuk mit mutatnak a kőkemény adatok.

 Csapat győzelmi arány

Ha megnézzük a grafikont, akkor egyszerűen szembetűnő a különbség. A 2016-os nyári szezonban a csapat alig bukott összecsapást, míg idén azért nem úgy sikerült minden, ahogy elgondolták. Persze a tendencia pozitív, ahogy haladt a bajnokság a TSM egyre jobb eredményeket produkált, ami nagyjából annyit jelent, hogy a csapatjáték sokat fejlődött. Azért hozzá kell tenni, hogy tavaly a versenynaptár kicsit könnyebb volt a nekik, nem igazán szaladtak belel olyan hétvégébe, ahol két erős csapat is várta őket. Valahogy mindig az volt, hogy csak egy csapatból kellett felkészülniük, ami azért nagyban segítette a stratégiai tervezést.

Stratégiai pontok

Az ADC szerepkörnél már tavaly megindult az a tendencia, hogy lecsökkent a súlyuk egy-egy meccsen. Inkább a mid-re és a top-ra helyeződött át a hangsúly. 2017-ben talán egyedül Arrow volt, az akinek a megmozdulásai szignifikáns hatással voltak a meccsre. Ettől függetlenül azért érdekes megnézni, hogy milyen hősöket játszott Turtle és miket hozott Doublelift.

Itt megint szembetűnő a különbség. Tran inkább az olyan hősöket választja, ami a csapatnak kedvez, teszem azt mondjuk egy erős cc miatt. Míg Peng az olyan karaktereket részesítette előnyben, akik önmagukban is erősek, akikben megvan a lehetőség az 1v1-re. 

A bevétel

A következő grafikonon az látható, hogy a játékosok mennyi aranyat szereztek meg percenként. Ugyan a különbség első látásra erősnek tűnik, de ha kicsit közelebbről megvizsgáljuk, akkor azt az eredményt kapjuk, hogy egy 40 perces meccs alatt Turtle összesen 1200 gold-al maradt le Doublelift mögött, ami még egy fél tárgyat sem jelent, tehát itt gyakorlatilag nincs különbség kettejük között.

A lényeg

Eddig az adatok alapján nem lehet azt mondani, hogy a két lövész között hatalmas különbségek lennének, de ha a górcső alatt a kiosztott sebzés van, akkor bizony megtaláltuk azt a pontot, ahol relatíve nagy különbség van. Látható, hogy Peng sebzése meccsenként majdnem 20%-kal magasabb, ami bizony sokat számít. Persze a csapat teljesítménye is nagyot romlott, de a majdnem 400 pontos sebzés/perc érték nagy része Tran miatt volt.

A nagy Kaszás

Végül pedig jöjjön az utolsó elemzés, amire szerintem mindannyian vártunk, hogy DL vagy Turtle nézett-e többször fekete/fehér képernyőt. A rövid válasz annyi, hogy Turtle. De, ha a statisztikát számokká alakítjuk, akkor ez csak annyit jelent, hogy minden meccsen átlagosan eggyel többször halt meg. De a nagy különbség a halál módjában volt. Peng a legtöbbször akkor halt meg, amikor agresszíven ment előre és bizony beletört a bicskája egy dive-ba, vagy egyszerűen a semmiből ott termett egy jungler, míg Tran olyan stratégiailag fontos helyzetekben dobta fel a bakancsot, ami után az ellenfél a legtöbbször bedöntött egy tornyot vagy elhozott egy Baron-t.

Konklúzió

Az egyszer biztos, hogy mindkét ADC kivételes tehetség, bőven a mezőny legjobbjai között vannak. Nem lehet kijelenteni egyértelműen, hogy Turtle gyengesége okozta a csapat kisebb-nagyobb botlásait. Inkább azt kell mondanom, hogy valahogy nem illik a TSM stílusába. A csapat akkor volt igazán jó, amikor agresszíven próbáltak folyamatosan nyomást gyakorolni az ellenfélre és a folyamatos nyomás miatt sokszor hibára tudták kényszeríteni őket. Ebbe a stílusba Doublelift illik bele igazán, akiben megvan a kellő arrogancia, ahhoz, hogy magabiztosan menjen előre, de persze a botornak tűnő akciók mögött hidegvér és iszonyatos mechanikai tudás van. A nyári szezonban visszatér a veterán lövész, Turtle pedig a Flyquest-ben folytatja, meglátjuk mi történik majd, ha találkoznak a harcmezőn.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



League of Legends - MSI: Kinek fog kedvezni az új patch?

Nagy ugrás vár ránk a tavaszi döntőkről az MSI-ra, két frissítés is érkezett mióta nem láttuk kedvenc csapatainkat. Nézzük kinek kedvez és ki veszítheti a legnagyobbat a 14.7 és 14.8-as patcheken.

League of Legends - Indul az MSI visszaszámlálás!

Nyakunkon a 2024-es League of Legends Mid-Season Invitational, a csapatok és mi is már tűkön ülve várjuk, hogy megkezdődjön az év első nemzetközi bajnoksága.