Tovább nyírják Ivern rügyeit, Karmát sem kímélik a legújabb PBE patchen

Tovább nyírják Ivern rügyeit, Karmát sem kímélik a legújabb PBE patchen

Úgy látszik a legutóbbi nerf sem volt elég Ivern-re, ezért megint kap egyet, Karmának pedig kijárt már, elég ha csak megnézzük milyen gyakran szerepel versenyeken.

Lassan már nem lehet számon tartani hány nerfet is kapott Ivern a megjelenése óta, de a készítők még most is úgy érzik, hogy túl erős karakter. Hasonló a helyzet Karmánál is, aki a legtöbb valamire való versenyen szerepel, vagy a kiválasztott, vagy a kitiltott hősök között. Ha esetleg mégsem tiltanák, rendszerint az első körben kiválasztásra kerül, mivel annyira sokat képes adni csapatának akár támogatóként, akár középső ösvényesként.

Kiadták az új Malzát, Rek'sai-t és Kindredet is, lesz-e újabb öngól? Itt a 7.11!

Aioween | 17/06/01 11:00A szezon közepét patch-ek értelmében már elhagytuk, de még mindig elég vaskos frissítéseket kapunk sorra, nagyon sokat dolgozik mostanában a Riot a játékon. Jó sokáig kell görgetni, hogy a mostani patch note-ok végére érjünk, mert ezúttal sem kíméltek minket a változtatásoktól.

Mostanában elmondható, hogy a pajzsokat szolgáltató hősök aranykorukat élik. Az elmúlt évek változásai során annyi plusz erőt kaptak, hogy néha még jobbak, mint egy-egy tank akár a csapatban. A három leginkább érintett hős persze a már említett Karma és Ivern, valamint Lulu, bónuszként még akár Janna is megemlíthető, bár ő kicsit egysíkúbb karakter és mint olyan, elmarad társaitól hatékonyságban. Az átírt mesterségekben szereplő Windspeaker's Blessing-el, az Ardent Censer-el, az Athene's Unholy Grail-el és persze a támogató tárgyak netovábbjával, a Redemption-el olyan vaskos pajzsokat tudnak bárkire rakni, hogy ember legyen a talpán, aki azt átüti egyedül. 

Nézzük előbb Karmát, jó ideje dominálja már az alsó ösvényt és néha a középsőt is. Ő különösen problémás eset, mivel a pajzsai mellé mozgássebesség is jár és mantrával felerősítve akár az egész csapatát védeni tudja egyszerre, miközben az újrapozícionálásban is jócskán tud segíteni. Ezzel a hatalmas erőfölénnyel szeretne valamit kezdeni a Riot és jogosan, ezért a már éles 7.12-es PBE patchben nerfelik pajzsát. A gyengítés leginkább a magasabb szinteket fogja érinteni, legalábbis a pajzsmennyiséget illetően, így az ösvényfázisban ugyanannyira elnyomó lehet még, de a későbbi harcokban kevésbé tudja megvédeni csapattársait. Visszább vesznek a mozgási sebesség bónuszból is amit a mantrázott pajzs ad mindenkinek, 50% helyett csak 30-at fog adni, de ez még így is elég erős 5 embernél, az egyszemélyes mozgási sebességnövelés azonban érintetlen marad 50%-on.

Ivern nemrég kapott újabb nerfet, legutóbb a korai farmolását vették vissza azzal, hogy megnövelték a táborok elhozatalának árát HP-ban és manában is, ezzel kicsit kockázatosabbá vált a vakmerő farmolás vele, mivel könnyebben egy-egy invade áldozatául eshet. Még ezek ellenére sem igazán változott sok minden, továbbra is majd 54%-os győzelmi aránya van és igazából ezzel csak az early game-et gyengítették, a továbbiakban ez annyira nem osztott vagy szorzott sokat. Következő lépésként magát az eszköztárát próbálják meg kicsit kiegyensúlyozni, azon belül is az E képességét, ami pajzsot ad.

A pajzs mennyiségét nem változtatták meg, viszont a sebzését igen. Ivern pajzsa egy elég ritka jelenség a játékon belül, hiszen három jellemzővel is rendelkezik: pajzsot ad, sebez és robbanáskor még lassít is. Ezért kell nagyon óvatosan hozzányúlniuk, mert ennek a háromnak az összhangja adja majd a végső egyensúlyt a karakternél. Talán pont ezért is csak a sebzéséhez nyúltak most, a másik kettőt békén hagyták. Az összes szinten csökkentették az okozott sebzést, de a legnagyobb nerf természetesen a magasabb szinteket érinti a leginkább. 

Ezek a változások persze mit sem változtatnak a clear speed-jén és úgy összességében a karakter hasznosságán, aminek nagy részét még mindig az igen erős támogató és pajzsokat elősegítő tárgyak, valamint mesterségek adják, sebzése pedig eddig is elhanyagolható volt, neki nem az volt a célja eddig sem, hogy egymaga öljön, hanem, hogy csapattársainak biztosítsa a sikert. Minden más változatlan marad a karakteren, annyi kis pluszt kaptunk, hogy a tooltip-ben láthatóak Daisy statjai.

Mire lesz elég ez a két nerf, fog egyáltalán bármit is változtatni?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések