Számít a közönség reakciója versenyeken? A profik szerint nagyon is

Számít a közönség reakciója versenyeken? A profik szerint nagyon is

A játékosok évek óta olyan headsetekkel játszanak LANokon, amik elvileg kizárják a külső zajokat. Elvileg.

Egy-egy nagyobb verseny hatalmas tömegeket tud megmozgatni, legyen szó akár egy major-ről, de igazából bármilyen olyan versenyről, ahol a nézőközönség nem 50 emberből áll.

VIDEÓ: k0nfig akkorát csapott az asztalra, hogy szerelni kellett a monitort

KennyS reakciója hibátlan!

Erre persze készültek a szervezők és a gyártók is, évek óta olyan zajcsökkentő headseteket használnak a színpadon, amik arra hivatottak, hogy a külső zajokat, ovációt, tapsot vagy bármit, amit a közönség produkál, azt kizárja.

Sajnos tökéletesen ezt nem lehet megoldani és ez néha befolyásolhatja a játékot olyan értelemben, hogy plusz információt kaphatnak csak a reakciókból. Shroud is beszélt erről a legutóbbi streamjén, ahol elmondta, a játékosok ezt már tudatosan is próbálják használni, ami persze nem a legsportszerűbb, de elég nehezen bizonyítható, illetve nem nagyon lehet mit tenni ellene, hacsak nem zárják be őket valamilyen hangszigetelt szobába távol a színpadtól. 

Ha az ember egy 1v1 vagy 1v2 szituációba kerül, esetleg átkúszik egy füstön, netán épp egy falat néz, ahol számára láthatóan nincs semmi, a közönség jó eséllyel el fogja adni a másik játékos pozícióját, mivel ha jó irányba céloz, egyből izgatottak lesznek és felhangosodnak.

Ez persze nem csak a CS:GO-ra lehet igaz, de talán itt lehet a legjobban kihasználni, pusztán a játék FPS mivolta miatt. Shroud egyébként egy korábbi streamjén is beszélt már hasonlóról, tehát az biztos, hogy nem egy-egy alkalomról beszélhetünk, ez egy visszatérő jelenség.

A téma most ismét szárnyra kapott az ESL Pro League döntője után, ahol a közönség többször is olyanokat skandált, mint "A kör! A kör!". A profi játékosok, akik már otthonról figyelték ez eseményeket, Twitteren fakadtak ki Dupreeh tweetje után:

Szerinte ki kellett volna dobni a közönséget a viselkedésük miatt, ami elsőre kemény, de valójában egy több százezer dolláros versenyen hadd múljon már a játékosokon a pénz sorsa a nézők bekiabálásai és néhány zajszűrő fejhallgató helyett! Hiszen a közönség láthatóan meg volt sértődve a Liquid kiesése miatt, akiket az elődöntőben a North ejtett ki.

Ezért pedig úgy próbáltak segíteni a G2-nak, ahogy csak tudtak a dánok legyőzésében. Ez pedig lehetőséget adott arra, hogy a játékosok olyan döntéseket hozzanak a nézők hatására, amit egyébként nem tettek volna meg. Ez lefedi a gyorsabb forgatásokat, az 1vX helyzeteket és falon vagy füstön át lövéseket is.

Erre válaszolt a fnatic játékosa, Dennis is. Szerinte az 1v1 helyzeteket és a sunnyogós játék stílust teljesen játszhatatlanná teszi az, ha a nézők behallatszódnak a zajszűrő füleseken át, hiszen eladják a játékosok pozícióját idő előtt a hangos bekiabálások, ha mondjuk falon vagy füstön át a játékos felé fordítja a célkeresztet valaki. Ő személy szerint mindig hallja a közönséget zajszűrés ide vagy oda, ezért rendszeresítené a zajszűrő fülkéket, amiket több versenyen is láthattunk már.

Azonban ezzel a megoldással is van két probléma: a legtöbb esetben az egyedi színpadképhez egyedi fülkét is kell építeni, ami drága; illetve több eseményen számításba sem jöhet egy zajszűrő fülke, mert tűzvédelmi kockázatot jelent a játékosokra nézve. Többek között Dallasban is ezért kellett mellőzni, hiszen az ottani tűzvédelmi szabályozások értelmében nem zárhatják be a játékosokat még saját felelősségükre sem.

A probléma tehát nem egyszerű, mint ahogy a megoldás sem az. Igazából minden szereplőnek másképp kellene hozzáállnia a témához, hiszen az közös érdekünk, hogy jó és tisztes mérkőzések legyenek, ahol a játékosok nem a közönségre vannak utalva, ahol a szervezők mindent megtesznek ennek érdekében és a közönség fegyelmezi magát, hogy ne segítse kedvenceit olyan információval, ami meccseket dönthet el.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!