Control ellen Druid, Aggro ellen Druid. Hát kell ennél több?

Control ellen Druid, Aggro ellen Druid. Hát kell ennél több?

A Druid megint a legjobbak között van, valahogy kezdi megint átvenni az uralmat.

Az évek során a Blizzard valahogy mindig próbálta megreformálni a Druid kasztot. Behoztak olyan lapokat, amik a Beast szinergiát próbálták erősíteni, mint mondjuk a Menagerie Warden, a Druid of the Fang, a Virmen Sensei vagy a Wildwalker. De valahogy soha nem sikerült olyan mennyiségű utánpótlást küldeni, amiből fel lehetett volna építeni egy normális paklit. A Druid mindig megmaradt Mid-Range-nek és valahogy mindig sikerült hozni egy 50 % körüli győzelmi százalékot, amikor olyan OP paklik voltak életben, mint a Secret Paladin vagy az első RenoLock. De aztán jött a Force of Nature nerf és a dekk úgy, ahogy volt ment is a levesbe, mert gyakorlatilag nem maradt benne nafta.

De szerencsére a Gadgetzan és az Un’Goro alatt végre jöttek olyan lapok, amikkel már lehetett mit kezdeni és végre megint lett olyan típus, amivel érdemes foglalkozni, ha a létrát akarjuk megmászni.

Token Druid

 

Ezen a néven már két éve is létezett egy pakli, de akkor a token-eket nem kézből toltuk ki, hanem a végtelen mennyiségű varázslat után a Violet Teacher kis tanítványai borították el a pástot. Nem volt az rossz, csak kegyetlenül lassan indult be. A legjobb esetben is az ötödik vagy hatodik kör környékén kezdődött el a pást elborítása, addig a pakli gyakorlatilag control-ként működött. Namármost pont ebből kifolyólag az aggró ellen nem nagyon tudott mit tenni. Az új változat viszont pont ezt a hibát küszöböli ki. Gyakorlatilag az első pár körben az olyan lapok, mint az Enchanted Raven, a Fire Fly vagy a Bloodsail Corsair sok lényt ad nekünk, amiktől nagyon nehéz megszabadulni, főleg ha már rájuk csattant egy Mark of the Lotus vagy egy Power of the Wild. Ezek után pedig jön a játék nehéz része, mert arcba kell ütlegelni az ellent, lehetőleg minél gyorsabban, ha pedig feljön a Savage Roar, akkor már lehet is beírni, hogy WP. Perszer lehet, hogy egy-egy aoe megakasztja az első rohamot, de szerencsére a pakliban nem csak egy löket van. A Living Mana egy tökéletes lap arra, hogy visszakapjuk a pástot, ha pedig kifogy a nafta, akkor Genzo segíthet újratölteni a kezünket. Mondjuk Genzo szerintem cserélhető egy Nourish-ra, de ez preferencia kérdése.

A lényeg, hogy ez egy tök jó Tier 1-es dekk, amit akkor érdemes hozni, ha túl sok aggro jön szembe, viszont ha inkább a control a jellemző, akkor inkább váltsatok.

Jade Druid

 

A Jade pakli már a Gadgetzan alatt is létezett és egy teljesen oké statisztikát tudott hozni. Soha nem volt ott a legeslegjobbak között, de ha egy control párosításban kellett valami, akkor a profik is szívesen hozták, mert egy elhúzódó meccsben végtelen érték van benne, szó szerint. Az alapkoncepció nem változott sokat, a játék elején még mindig a ramp a fontos. A Wild Growth és a Jade Blossoms még mindig tökéletes arra, hogy megszerezzük a lépéselőnyt. Persze az öreg bronzszakáll kirotált, ami egyébként minden Jade paklinak erős érvágás volt, de a hiánya talán itt a legkevésbé szembetűnő. Ha pedig fél éve control volt, akkor az Un’Goro óta még inkább az lett. A bekerült Primordial Drake meg a Tar Creeper, gyakorlatilag az időt húzzák, hogy minél nagyobb gólemeket lehessen kitenni. Ha pedig az összecsapás eljut a 15-20. körig, akkor szinte borítékolható a győzelem, mert akkorra a gólemek túl nagyok lesznek.

Ez a pakli már Tier 2 bőven, akkor érdemes váltani rá, ha túl sok a control. Az agró ellen alapvetően gyenge, viszont annál nincs jobb érzés, amikor kinn van a páston az Auctioneer, 10 manád van és a dekkedben van 15 Jade Idol.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!