Egészen a béta korszakig nyúlt vissza Azir megtervezése

Egészen a béta korszakig nyúlt vissza Azir megtervezése

A Shurimai uralkodó rengeteg fejtörést okozott már szinte mindenkinek, nekünk játékosoknak, az ellenfeleinknek és persze a fejlesztőknek. Utóbbiaknak bármily meglepő is, de már több éve jelentett gondot.

A legtöbb kitalált és kidolgozott hős koncepció általában előbb vagy utóbb eljut az Idézők szurdokába, de nem mindegyik. Hasznosak még így is lehetnek, hiszen ha nem is kerülnek be a játékba, egyes részeit fel lehet használni más hősöknél. Emlékezzünk vissza Ao Shin-re, aki egy sárkány típusú karakter lett volna, de végül nem készült el és pár évre rá megkaptunk Aurelion Sol-t.

Kiadták az új Malzát, Rek'sai-t és Kindredet is, lesz-e újabb öngól? Itt a 7.11!

Aioween | 17/06/01 11:00A szezon közepét patch-ek értelmében már elhagytuk, de még mindig elég vaskos frissítéseket kapunk sorra, nagyon sokat dolgozik mostanában a Riot a játékon. Jó sokáig kell görgetni, hogy a mostani patch note-ok végére érjünk, mert ezúttal sem kíméltek minket a változtatásoktól.

Egy másik ilyen karakter Hydrosoul volt, aki sosem látott napvilágot. Ő egy víz típusú varázsló lett volna, kinézete alapján, szinte biztosan a Warcraft 3-ból ismert Water Elemental adta az ihletet, melyeket Antonidas idézett meg. Ezt még a kezdetetek kezdetén találták ki, viszont a víz alapú karakter annyi részecskéből kellett volna álljon, hogy még az akkori grafikához képest is valahogy kinézzem, amit nem bírt el a grafikus motor és a gyengébb PC-k. Eredetileg viharokat tudott előidézni, örvényeket és más vizes dolgokat, mindezt már a bétában kitalálták. 

Pár évvel később azonban újra előkerült a koncepció, ám az elemet megváltoztatták vízről homokra és elnevezték Seth a sivatagi Mágus-nak. Az elemeken kívül a többi ötlet nagyjából ugyanaz volt.
Seth célja, háttér története szerint, az volt, hogy mindent sivataggá változtasson, ezzel is továbbvíve Shurima dicsőségét. Seth-nek egyébként még egy homokgiliszta társa is volt,  aki a föld alól támadt. Eleinte a képességei homokot hagytak a pályán pár percig, minél többet varázsoltunk, annál több helyen hagytuk ott Shurima nyomát. Ha ráálltunk a homokra valami extra képességet kaptunk, például plusz hatótáv, feldobás stb. Ez bizonyára ismerősen hangozhat, ami végül nála nem került felhasználásra, igaz a tornyai egyrészt hosszabb ideig megmaradnak. Itt van viszont Taliyah, aki homok helyett köveket használ és ugyanúgy nyomot hagy a pályán, ráállva pedig plusz mozgási sebességet kap. 

Hasonlóan elődjéhez, ugyanabba a problémába ütköztek itt is, túl sok volt a részecske és a gyengébb masinák nem bírták volna, így mondhatni a saját homokjában süllyedt el a dolog. El kellett vessék az ötletet, legalábbis a megmaradó homokot, pedig eleinte próbálkoztak azzal, hogy rövidebb ideig marad meg, de az sem segített végső soron, amit a fejlesztők nagyon sajnáltak, mert elmondásuk szerint, nagyon menőre sikeredett volna.
For a while, Seth’s ultimate summoned giant sand hands that shoved enemy champions together.Egy bizonyos ponton lett volna olyan képessége is, ami szó szerint összecsukja az ellenfeleket. 

Nemsokkal később jött maga az uralkodó ötlete, mint Shurima utolsó trónörököse és mit csinál egy uralkodó? Uralkodik, a népe és katonái felett, így jött be a homokkatonák ötlete. Ezzel együtt a karaktert is masszívan átdolgozták kinézetre, hogy jobban tükrözze egy uralkodó fizimiskáját.

Mivel Shurima egy rég elveszett világ, melynek nagy részét sivatagok teszik ki, adta magát, hogy az egyiptomi mitológiában használatos karakterstílust fogják választani és ahhoz hasonlóan alkotnak meg egy karaktert. Ez nem az első ilyen eset, hiszen Nasus egyértelműen Anubis közeli rokona, Renekton pedig Sobek-é, aki egy krokodil fejű hadisten volt. A napkorongokat is feltüntető tornyokkal és sasszerű fejjel rendelkező karakter pedig az egyiptomi napistenre utal, vagyis Ra-ra.

A legnehezebb része még így is hátra volt, mert hiába a koncepció, ha ezeket nem tudták átültetni képességekbe. Négy külön karakterfejlesztő is dolgozott rajta, míg végül ZenonTheStoic vette át a dolgokat és több napon át törték a fejüket. Felosztották magukat több kisebb csapatra, hogy mindenki saját ötletekkel álljon elő. Egyetlen közös pont volt minden csapat elképzelésében, ezek pedig a katonák voltak és végső soron ezen a nyomvonalon indultak el, megalapozva a mostanság ismert Azir alapjait, Seth-et a sivatagi mágust pedig végérvényesen elfelejtették.

Mire Azir képbe került rengeteg fajta idézett minion szerepelt a játékban, kezdve Malzahar-tól, Heimerdinger, de ott volt Zyra és még sorolhatnánk. Ezeknek a lényeknek egyik közös tulajdonsága az volt, hogy minimális IQ-val rendelkeztek, képesek voltak maguktól támadni és HP-val rendelkeztek, azaz meg lehetett őket ölni. Ezek közül egy típus sem passzolt igazán az uralkodóhoz ezért új oldalról közelítették meg a dolgot. Azir katonái sebezhetetlenek lettek, de cserébe semmit nem csináltak maguktól és nem fogtak fel semmilyen varázslatot.

Eleinte még Azirnak is támadnia kellett, hogy a katonák kövessék őt, de ezt kissé lassúnak érezték és inkább tényleges uralkodói pozícióba emelték, aki csak távolról adta a "parancsokat", a katonák pedig teljesítették. Ekkor érezték azt először, hogy egy életképes és élvezetes hős van a kezükben, amit már csak csiszolni kell.

A többi viszont már történelem és mint tisztában vagyunk vele, sajnos a gondok itt nem fogytak el a nála. Hiába teljesen egyedi a hős a játékon belül és imádtak vele oly sokan játszani mind amatőr, mind pedig profi szinten, rengeteg hibája volt, amit folyton orvosolni kellett. Miután ezeket javították meg túl erősnek bizonyult és szép lassan a játszhatatlanságig nerfelték. Jelenleg a győzelmi aránya a champion.gg szerint 43,94% úgy, hogy az esetek mindössze 1,36%-ban választják ki. Jelenleg ebben a mély gödörben várja esetleges buffját, vagy inkább reworkjét, hogy ismét visszatérhessen a pályára.

Végezetül pedig az egyik, ha nem a legikonikusabb Azir play a profik között, amit eddig láttunk. Fenix, a Team Liquid akkori midese egy négyszeres gyilkosságot szedett be saját maga által felhúzott tornya alatt, úgy, hogy elmondása szerint fel se fogtam igazán a helyzetet.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!