Elvileg egy játékbeli bug miatt volt jóval magasabb győzelmi aránya a kék oldalnak

Elvileg egy játékbeli bug miatt volt jóval magasabb győzelmi aránya a kék oldalnak

Ha hinni lehet a forrásoknak, akkor csak egy játékbeli véletlenszerű bug miatt tűnhetett úgy, hogy a kék oldal sokkal nagyobb előnyben van a pirossal szemben.

A hibára egy redditező hívta fel a figyelmet akarva, akaratlanul, mivel egy posztban felhívta rá a figyelmet, hogy mennyire szembetűnő a kék oldal előnye. A League of Graphs oldal adatai szerint, ami egy globális statisztikai oldal a League of Legends-en belül, a kék oldal az esetek 55%-ban nyert. Ez így elsőre nem tűnhet túl soknak, de ha vesszük a másik oldalt, akkor valójában 10% eltérés van a kettő között és figyelembe véve a napi szinten több millió játékot, ami lezajlik, bizony nagy számokról beszélünk.

Ideális esetben maximum 1-2% eltérés kellene legyen a két oldal között. A poszt egyébként elég komoly latolgatásokba is bocsátkozott, hogy ezt mégis mi okozhatja. Figyelembe vette a toposokat, hogy talán a sok OP topos miatt lehet, mivel a kék oldalnak könnyebb dolga van gankeknél, sokkal könnyebb a piros oldali játékost begankelni, mint a kéket, az alsó ösvény pedig lehet, hogy tükörképe a top-nak, de ott nem feltétlenül lehet akkora előnyt szerezni. Ugyanígy a Rift Herald is talán könnyebben megközelíthető kék oldalról, ami nemrég esett át egy frissítésen a mid season patchben.

Ezt a nagy kilengést egyébként a 10 bannos rendszer bevezetése óta észlelték, de kellett egy kis idő, amíg a számok mondhatni stabillá váltak és nem csak egy pillanatnyi állapotot jelképeztek. Mint kiderült, semmi ilyesmiről nem volt szó, egész egyszerűen hiba került a gépezetbe.

Riot Socrates, a Riot Games egyik rendszer tervezője is beszállt a posztba egy érdekes válasszal, hogy mi okozhatja a jelenséget.

Oké, kitaláltuk mi a gond. Röviden tömören, volt egy bug, amit kijavítottunk már.

Amikor bevezettük a 10 bannos rendszert világszerte, volt egy ritka bug, ami néha a kék oldalhoz csoportosította a játékosokat, de végül a pirosra kerültek és ugyanez fordítva is. Eltartott egy darabig, amíg erre rájöttünk mert az adatküldő szolgáltatások "egészségesnek" mutatták a rendszert és nem észlelték a hibát, de a valóság nem ez volt. Ez a hiba jelentősen megmozgatta a számokat a League of Graphs oldalán. Tegnap kaptuk el a bugot, így lassan normalizálódik a helyzet.

Ebből az következhet, hogy ez az egyoldalú győzelmi arány akkor nem is igazán volt valós, pusztán az eltorzult számok összessége, ami ennyi játék után jócskán kimutatkozik, elég alig pár százalékos eltérés és borul a rendszer, mivel a hiba nincs belekalkulálva érthető módon az oldal algoritmusaiba, amik az adatokat gyűjtik. Az egyensúly azóta nagyjából helyre is állt a League of Graphs oldalán, jelenleg solo que-ban 51,7%-al vezet a kék oldal, míg flex-ben 50,3%-al a piros oldal vezet.

Ti melyik oldalt szeretitek jobban?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!