Így lép új szintre a PGL Major közvetítése

Így lép új szintre a PGL Major közvetítése

Változások érkeztek a GOTV-be, jöhet az eddigi legnagyobb közvetítési reform CS:GO-hoz?

A PGL nagyon sokat tesz azért, hogy a közeledő krakkói Majorre a lehető legjobb élményt szállítsa majd. Ennek részeként újraértékelték az observer munka eddigi állását, hogy megpróbálják azt is újradefiniálni. Ez pedig olyan jól sikerült, hogy a Valve hozzáadta a GOTV-hez ötleteiket, így a Major fő kvalifikációs eseményén és a Majorön már rendszer szinten támogassa munkájukat a játék.

Saját fejlesztésű HUD-ot hoz a PGL a Major-re, elég menőn néz ki!

Csinos újítással készül a Major-re a PGL, egy teljesen új HUD-ot mutatnak be ezúttal.

A PGL munkatársai kiemelkedő figyelmet szentelnek a közönségnek, így nem is meglepő, hogy a GOTV és observer reformjukat redditen jelentették be, fejtették ki. Részletesen elmagyarázták a posztban, hogy mi a probléma a jelenleg megszokott közvetítési módokkal és eszközökkel. A lényeg annyi, hogy nem látunk eleget az akcióból és szerették volna 60% környékére tenni a streamen látható fragek számát a soron következő Majorön. Ugyanis az alábbi táblázatból kiderül, hogy 40% fölé nem tudnak menni a hagyományos közvetítési eszközökkel a szervezők:


Több verseny statisztikáit hasonlította össze a PGL munkájához

Miután sokat törték a fejüket, kitalálták az Oracle Observinget, melynek az a lényege, hogy egyszerre 5 observer dolgozik majd. Ugyanúgy ketten dolgoznak a szokásos felállásban majd, mint eddig. Ők döntenek majd arról, hogy mit látunk és hogyan. Viszont rajtuk kívül lesznek, akik lekövetnek minden fraget és segítenek a döntésekben, hogy mindig a lehető legtöbb és legjobb akciót látjuk. Ennek viszont produkciós oldalról van egy hátránya, még pedig a késleltetés.

Ugyanis effektíve 3-5 másodperccel később látható majd minden akció a helyszínen, az arénában is. Ez még nem is menet közben jelent problémát, amikor egy-egy kört megnyernek a csapatok, akkor ritkán kezdenek akkora tombolásba, hogy ez a 3-5 másodperc számítana. Viszont egy pálya vagy széria végén azért zavaró lehetne, ha játékosok ott ugrálnak meg rohannak a kupáért, miközben még a képernyőn az látható, hogy zajlik egy 1v1. Ezért a PGL úgy döntött, hogy az első meccspont után visszaváltanak a hagyományos struktúrára, ami késleltetés nélkül megy.

Ezek pedig az ELEAGUE Major előtti EU Minor adatai, melyet a PGL szervezett bukaresti stúdiójában. A táblázatban látható, hogy sikerült megközelíteni a célként kitűzött 60%-ot, mely egészen lenyűgöző eredmény úgy, hogy ez volt az első alkalom, amikor ötleteiket kipróbálhatták élesben.


Az ELEAGUE EU Minor statisztikái tavalyról 

Pár napja pedig a CS:GO egy frissítésében bekerültek a PGL megvalósításai a játékba is, így mostantól hivatalosan is támogatva vannak az olyan lehetőségek, mint a késleltetések változtatása, a több observerre épített rendszerek támogatása és úgy összességében nézve is políroztak a GOTV működésén, minőségén. Reméljük ezek mind egy jó Major közvetítési élményt szolgál majd, hiszen ez lesz az első alkalom, hogy valós 1080p 60fps streamet kapunk. Ráadásul a látványvilágba is belenyúltak kicsit, érdemes megnézni az összehasonlítást.

Így nézne ki az eredeti kép, ami az abszolút szokásos minőség, a mintát az ELEAGUE Majorről szedték:

PGL MAJOR - video test - default

Ez pedig a feljavított változat, így néznek majd ki a következő Major események képminőséget tekintve:

PGL MAJOR - video test - augmented

Viszont érdemes szem előtt tartani, hogy ezekkel a módosításokkal sem szeretnék azt elérni, hogy a közvetítések egy nagy és szép fragmovievá váljanak. Azt szeretnék, ha szép lenne és a történet, amit az observerek próbálnak elmesélni részletesebb lehetne, de csak pont annyira, hogy az még ne menjen az élmény rovására. Hamarosan kiderül, hogy mire mentek mindezzel a PGL-esek, akik az innováció netovábbjaként tüntetik fel magukat jelenleg, valljuk be jogosan.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!