Hogyan és milyen levelet írjunk egy potenciális szponzornak?

Hogyan és milyen levelet írjunk egy potenciális szponzornak?

A második részben bemutatunk egy példát, hogy egy e-sport csapat menedzsereként hogyan nyiss a szponzorok felé!

Ahogy a problémát boncolgató cikkemben ígértem, szállítom az általam javasolt irányt!

Nulladik lépés – előkészületek

Mielőtt Szilágyi Örzsébet Levelét "megírja”, fontos pár dolgot véghezvinni.

Az első a szóba jöhető cégek listázása, esetleg priorizálása. Ez az a helyzet, amikor a mesterlövész puska sokkal célravezetőbb, mint a szőnyegbombázás. Azaz időt kell arra szentelni, hogy megtaláljátok azokat a cégeket, akiket a legnagyobb eséllyel tudtok táncba vinni.

Hogyan ne égesd be magad a szponzorok előtt?

Hodi,Sanci | 17/06/22 12:01 Korábban, még aktív „e-sportos" éveimben, kis túlzással, heti rendszerességgel érkezett valamilyen támogatói felkérés az OGC-s mailbox-ba. Akkoriban inkább csak megmosolyogtam, hogy milyen tartalmú levelek is születnek a hazai menedzserek ujjaiból, de napjainkban - már kicsit megkomolyodva - ezt inkább ártónak vélem.

Kiválasztásnál felmerülő kérdések

Van-e olyan cég, aki más országban már támogat e-sport csapatot, de Magyarországon még nem? Értelemszerűen itt fontos, hogy olyan cég legyen, aki ezen a piacon is jelen van! Ebben az esetben van arra esélyetek, hogy nagyobb nyitottsággal fogadják a leveleteket – persze ez sem garancia a sikerre, hiszen nagyon sok múlik azon a kollégán, aki a levelét kézhez kapja.

Van-e olyan szektor, amiből páran már beléptek erre a területre – akár nemzetközi, akár hazai tekintetben -, de még akadnak olyanok, akik nem?
Mivel minden cég komoly erőforrást helyez arra, hogy megértse, versenytársai mit miért csinálnak, ezért ez egy újabb reménnyel kecsegtető pont lehet. Hiszen talán egy kis időre az e-sport felé fordul az adott cég, hogy utánanézzen ennek a sztorinak, amiben akár Ti is segítségül szolgálhattok.

Van-e olyan cég, akinél az általatok elért célcsoport a fókuszban van?
A mínusz egyedik lépés a célcsoport ismerete, de remélem ennyire nem kell az alapoktól kezdenem. Minden cég azon dolgozik, hogy a célcsoportját/célcsoportjait hatékonyan elérje. Ha erre rá tudtok világítani, akkor még egy lehetőség arra, hogy tovább jusson az ügyetek!

Ha megvan a cég, akkor meg kell próbálni kontaktot szerezni oda. Természetesen nem a székház előtt kell névjegykártyáért kuncsorogni, hanem szét kell nézni a céges felületeken. Sok helyen fel van tüntetve 1-2 név, akik a sajtókapcsolatokért vagy esetleg egyéb, ehhez hasonló dolgokért felelnek. Ha ez a két dolog megvan, máris nagy lépés tehető a perszonalizáció felé. Ennek fontosságáról már osztottam meg veletek pár gondolatot.

De kiegészítvén ezt, a leveletekkel indul a „bizalomépítés”, anno a Pr-ről tanultam azt, hogy az a bizalomépítés művészete, ez szerintem a menedzserek tevékenységét is át kell, hogy járja. Így nemes egyszerűséggel elmondható, hogy aki azzal nem tölt időt, hogy rákeressen a cégemre, elérhetőségeimre, és rám szabja a gondolatait, az tuti, hogy azzal se fog elég időt eltölteni, hogy a márkámat kellően gondozza! De egy újabb megoldás lehet a LinkedIn is: egy jól felépített csapat és menedzser profillal, valamint a megfelelő keresési szűrők beállításával pillanatok alatt megtalálhatjuk és felvehetjük azt a személyt, aki számunkra a a legfontosabb ember lehet az adott cégen belül.

Ez persze időigényes dolog, de el kell dönteni, hogy bohóckodni szeretnétek, vagy megtenni mindent azért, hogy sikerre vigyétek a csapatotok vagy kezdeményezésetek. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy két régebbi interjúnkra felhívjam a figyelmeteket, – milyen is volt 2007-ben egy-egy sikeresnek nevezhető menedzser:


Ha sikerült kiválasztani a „célszemélyt”, bele is csaphatunk a lecsóba:

Tisztelt Péer Püspök!

Egy, a hazai piacon még kevesek által kihasznált, az Önök célcsoportjába is tartozó fiatal, aktív internetezőket elérő koncepciót szeretnék megismertetni Önnel! A terület, ahol mi is aktív szereplők vagyunk, az „e-sport”, ami napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő iparágának (gaming) része. Az e-sport már Magyarországon is országszerte is százezreket szólít meg, Európába kilépve pedig pillanatok alatt milliósra nőhet ez a szám! Ha esetleg a terület még ismeretlen számára, kérem lapozzon bele a csatolmányban küldött pár oldalas pdf leírásba, ahol részletesebben is bemutatjuk, hogy mi is az-az e-sport, és kiket is ér el! Szintén a csatolt anyagban találhat leírást a csapatunkról, akikkel egy konkrét aktivitást dolgoztunk ki, aminek köszönhetően egy kisebb befektetéssel egyedi és újszerű módon érhetnek el olyan potenciális vásárlókat, akiket klasszikus hirdetéssel egyre nehezebb megszólítani!

Az aktivitás több hónapon át zajlana, és alapvetően a magyar piacra fókuszálna, a végső cél pedig egy nemzetközi versenyen való szereplés lenne! A szóban forgó esemény, a 2018 IEM Katowice, erről is találhat információ a csatolt anyagban. A verseny 2018 tavaszán kerül megrendezésre Lengyelországban, viszont a selejtezők már idén ősszel elindulnak, méghozzá online! A javaslatunk költségeinek nagyobb része is a jövő évre tehető!

Amivel támogatnánk Cégük brandjét, és aktivitásait:

  • A kvalifikációs szakaszban legalább heti egy írott vagy videós beszámoló az adott hét eseményéről/eseményeiről. Amit nem csak a saját felületeinken jelenítünk meg (csatolt pdf-ben látható), hanem a témával foglalkozó médiumokhoz is eljuttatjuk.
  • Facebook bejegyzések monitorozása és reagálás a támogatás időszakában. Itt szeretnék gratulálni, Önnek és kollégáinak, hogy remekül helyt állnak a beérkező észrevételekkel és panaszokkal szemben. Viszont úgy gondolom, hogyha csapatunk tagjai időnként felsorakoznának Önök mellé, és kommentekben mondanák el, mennyire elégedettek szolgáltatásukkal, akkor jelentősen hozzájárulnának a pozitív ügyfélélménybe fektetett erőfeszítéseikhez!
  • A döntőre való kijutás esetén:
    • Folyamatos közvetítés az utazásról és a versenyről
    • Csapatfelszerelésen való megjelenítés, akár közösen kialakítva!
    • Összefoglaló anyag készítése a versenyről

Amire szüksége lenne a Csapatunknak a sikeres szerepléshez:

  • Játékosainknak (5 fő) díjmentesen 500 Mbites internetes elérés a verseny napjáig - Megnéztem a honlapjukon, és csapatunk minden tagja számára elérhető az Önök által nyújtott szolgáltatás – sőt egyik játékosunk már most elégedett előfizetőjük is!
  • Kiemelt SLA vagy dedikált hibalehárítási vonal
  • Sikeres kvalifikáció esetén 300.000 forintot, a verseny költségei fedezésére (utazás, szállás, felszerelés)

A kvalifikációs szakaszban becslésünk szerint több mint 100.000 felhasználót érünk el a fentebb említett célcsoportból - a nemzetközi szerepléssel pedig ez többszörösére nőhet, úgy hogy a hazai bázis is növekszik! Itt külön előny, hogy a legtöbb országban, Önök szintén jelen vannak, így a márkájuk többet profitálhat! És akkor a Facebook-os aktivitás hasznosságát még nem is számoltuk.

Hazánkban eddig ilyen együttműködés még nem volt e-sport berkekben, ezért úgy gondoljuk, ez a projekt, jóval nagyobb figyelmet kapna most, mintha klasszikus reklámokkal próbálnánk elérni ezt a fiatal célcsoportot! A fentebb írt ötletek, első körös javaslatok, sok apró részlet kidolgozására van még szükség, ami véleményünk szerint, akkor tud igazán jól működni, ha Önökkel közösen dolgozzuk ki!

Ha bármilyen kérdés felmerülne a témával kapcsolatban, vagy további egyeztetésre lenne szükség, kérem forduljon hozzám bizalommal

üdvözlettel,

Bíboros Bonifác

Team True
Telefonszám
Emailcím


A fenti levél nem sikeres menedzseri irományaim esszenciáiból tevődött össze, inkább a versenyszférában eltöltött évekből. Itt még alapvetően nincs konkrét információ arról, hogy kinél is fog landolni a kérésünk, így írni is kell valamit meg nem is. Ezt talán leginkább a csatolt anyaggal lehet kivédeni, ha az olvasó kevésbé jártas a témában, örömmel lapoz bele, ha úgy érzi, „keni-vágja” a témát, akkor nem fogja untatni ez a rész. A pdf azért is hasznos, mert bele lehet tenni jó pár színes szagos diát, mind az e-sportról, mind a versenyekről, mind pedig a csapatunkról – de ez talán még nem is annyira fontos az első lépésben, azaz a támogatót elsőre biztos, hogy nem érdekli, hogy Dj p0kszörnY vagy P1ty1P4lk0 benne van-e csapatban!

Az általatok elért célcsoport bemutatása/felcsillantása kulcsfontosságú momentum, mert nagyjából itt dőlhet el a történetünk folytatása, hiszen itt kell tudni megválaszolni a „miért is érdekes ez nekem” kérdést. A válasz pedig szerintem a következő „mert hatékonyan, meddő szórás nélkül, viszonylag még olcsón, lehet elérni egy jól beazonosítható célközönséget”!

Sok esetben az emberek minden újdonságban a plusz feladatot látják, ezért ha sikert szeretnétek elérni, fontos, hogy a rájuk eső feladatot minimalizáljátok! Ezért érdemes egyből javaslatot tenni az esetleges hirdetési megoldásokra. Egyrészt ezt Nektek kell tudni (hogyan lehet a közönségetekhez hatékonyan eljutni) másrészt így tanúbizonyságot nyerhet az, hogy nem csak a markotokat tartjátok, hanem valóban részesei vagytok az együttműködésnek!

Amennyire lehet, meg kell csillantani, hogy mit is kértek és mit adtok cserébe, illetve, hogy az mit eredményezhet, a célcsoportban rejlő potenciál megcsillantása után ez a következő „buktató”. Itt kerülhet elő a számológép és kerülhet kiszámításra egyéb kommunikációs csatornákkal / eszközökkel, hogy mennyibe kerül itt átadni egy üzenetet, és mennyibe kerülne, mondjuk egy TV reklám vagy egy banner a releváns weboldalakon stb…

Ha idáig sikerül eljutni, akkor van esély arra, hogy tárgyalóasztalhoz üljetek – ha a fenti egyenlet végeredménye nem mutat óriási eltérést! Viszont arra készüljetek fel, hogy innen indul a neheze :)

De mielőtt „in medias res” nekiláttok az egésznek, fontos, hogy elsőként elfogadjátok azt, hogy egyik cég sem „Róbert bácsi”. Nem azért fog támogatni, nem az-az elsődleges célja, hogy jót tegyen Veled, az a célja, hogy elérje az üzletei céljait, vagy hatékonyabbá tegye a gépezetét. Ha ezt Veled, Veletek tudja megtenni, akkor lehetőség nyílik a közös munkára. De Nektek kell megtalálni az ehhez vezető utat, és Nektek kell ezt megfelelően elmagyarázni/ bemutatni ezt az egészet, másképp nem fog működni!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Üzlet - Milyen karrierlehetőségek vannak a sport területén?

Sok fiatal tanácstalan, merre induljon a középiskola elvégzése után. A legtöbben egyetemre mennek, de gyakori, hogy az nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Ilyenkor pedig jön a kérdés: milyen szakmát érdemes kitanulni?

Üzlet - Így kell stabil stéget építeni

Egy instabil stég könnyen meginoghat, ami balesetveszélyes, különösen, amikor nehéz felszereléseket mozgatunk rajta. Ha a felület csúszós, vagy a szerkezet nehezen használható, az még a vízi sportok szerelmeseinek is kedvét szegi. Átgondolt tervezéssel, minőségi anyagokkal elejét vehetjük a költséges bosszúságoknak. Szakértő lépések szakértőktől.

Közvetítések