Milyen rúnákat használj az ADC pozícióban? Hi im mate segített nekünk

Milyen rúnákat használj az ADC pozícióban? Hi im mate segített nekünk

Korábban írtunk a support rúnákról, ezúttal az ADC rúnaoldalakat veséztük ki a tavalyi év e-sportolójával, hi im mateval, aki a WiLD lövésze.

Bár már készülőben van az új rúnarendszer, november előtt nem igazán fogunk vele találkozni és a rangsorolt élet addig sem áll meg. Éppen ezért nem árt, ha minden lehetséges előnyt megszerzünk a játék megkezdése előtt, így kerülnek fontos szerepbe a rúnák, amik nagyban meghatározhatják játékunkat. Az esetek nagy százalékában ezek inkább a meccs korai szakaszát érintik, de a későbbi részekben sem tűnik el teljesen a jelentőségük és mivel mostanság egyre nagyobb teret nyer a korán megszerzett előny, így különösen nagy hangsúlyt kapnak a játékban.

Hasznos rúna tippek support maineknek

Heldeus | 17/07/09 18:20 A jelenlegi rúnarendszerben sok esetben még a tapasztalt játékosok is képesek elveszíteni a fonalat, a support rúnák pedig különösen nem egyszerűek. Amíg egy standard AD vagy AP rúnaoldalt le lehet tudni azzal, hogy sebzés, páncél és varázsellenállás, addig a supportnál már az alap is összetettebb.

Hogy ne csak a saját tudásunkat használjuk fel ehhez, segítséget kértünk hi im matetól, akinek nevével szinte már biztos, hogy találkoztatok nem egy nevesebb magyar versenyen, többek közt a tavalyi Magyar Elit Bajnokságban is, ahol egészen a döntőig jutott csapatával, a WiLD CoolerMaster Multigaminggel. Ezeket az oldalakat használja ő is javarészt és nézzétek meg, tavaly Challengerben még a top 10 is összejött neki, szóval csak tudja miről beszél.

Ha sikerül kiválasztanunk egy helyet a pályán, ahol szívesen játszunk az esetek nagy részében, nem árt több eshetőségre is felkészülni, hiszen a rúnákat nem csak a választott hősünk, hanem például az ellenfelek is befolyásolják. Nem mindegy, hogy egy csak AD-ra építő csapat ellen mit hozunk, mivel itt vajmi kevés relevanciája lenne pár varázsellenállás rúnának. Ezúttal az ADC pozíciót fogjuk megnézni értelemszerűen.

Az első és egyben egyik legáltalánosabb rúnaoldal szinte az összes ADC által használható. Ez egy amolyan minden helyzetben jó választás, nem is igazán kiemelkedő, de nem is fogunk gyengélkedni vele. Ha nincs még meg minden rúnánk, vagy több rúnaoldalunk, mindenképpen ezt használjuk és ezeket a rúnákat szerezzük be.

Ha megnézzük némi extra támadási sebességet láthatunk a piros rúnákban, a páncél egyértelműen hasznos az ellenfél lövésze ellen és mivel alapesetben nem találkozunk már túlnyomó mágikus sebzéssel a támogatók között, főleg mostanában, még oda is befér egy kis támadási sebesség, némi alapmennyiségű mágikus ellenállás mellett. Esszenciáknál szinte végig a támadási sebességet fogjuk látni, mivel itt fér el a leginkább.

A második változat is kissé hasonlatos ehhez. Ez is úgymond egy általánosabb rúnaoldal, azzal a különbséggel, hogy ezt olyan csapatok ellen ajánljuk, ahol nincs, vagy csak elenyésző mennyiségben találunk mágikus sebzést.

Megfigyelhetjük, hogy mivel nem kell MR-re pazarolnunk rúnákat, így még több támadási sebességre tudunk szert tenni, ez főleg olyan általános lövészeknek jöhet jól, mint Caitlyn, Tristana vagy akár Twitch, valamint egy picivel több sebzésünk is lesz, mivel a piros rúnáknál ki lehet hagyni a támadási sebességet.

Az előzőhöz képest ez sem sokkal tér el, egy picivel több AD-t kapunk így, cserébe viszont kevesebb támadási sebességet. Emellett itt megint csak van mágikus ellenállás, szóval ez is általánosabb megoldás. Ez már inkább személyes preferencia kérdése, hogy ki hogyan szeret játszani, van aki a kevesebb sebzést, szereti gyorsabban kiosztani, van aki inkább lassabban lő, de nagyobbakat.

Ahogy már említettük, a támadási sebesség az esszenciáknál szinte végig változatlan, talán ezt a fajta rúnaoldalt használják a legtöbben (köztük én is - a szerk.).

Megint egy kisebb variáció következik az AD és a támadási sebesség között. Itt újfent nagyobbat ütünk, illetve jobban védve vagyunk a támadások ellen, cserében lassabban fogunk lövöldözni, de legalább nem kell attól tartanunk, hogy túl hamar felrobbantanának minket. 
Ezt leginkább a Fearless mastery, vagy magyarul Rettenthetetlen mesterséggel együtt szokták használni, Resolve, vagyis az Elszántság mesterségfa alatt találjuk. Ennek köszönhetően, akkor sem fogunk annyira gyorsan elolvadni, ha a csata kellős közepében találjuk magunkat. 10%-ot és szintenként 1,5 páncélt, illetve mágikus ellenállást kapunk, ha egy ellenséges hős megüt. Ezt általában Ashe, Varus és Draven esetében szokták használni, mivel ők hajlamosak akár néha közelebb is kerülni ellenfeleikhez egyrészt a sebzés kiosztása érdekében, másrészt mivel nem nagyon van menekülő képességük.

A következő rúnaoldalról csak egy dolgot kell elmondani: Jhin. Hi im mate egyik kedvenc karaktere is egyben, vagy legalábbis régebben az volt, de a buffoknak, amiket nemrég kapott, valamint a halálosság megváltoztatása ismét a 7.14-ben akár újra felszínre ránthatja a négylövetű hőst. Halálosság érthető módon kell neki, a tárgyai is javarészt azt adtak fénykorában, támadási sebességre nincs szüksége, így itt az esszenciák helyén sebzés van, mivel a piros rúnákhoz már nem fért be. Itt is van némi páncél meg életerő és a kötelező varázsellenállás a legtöbb csapattal szemben. 

Ha nagyon akarjuk ezt is lehet variálni, mint az általános oldalakat, ha nincs mágikus sebzés az ellenfélnél, akkor itt is el lehet hagyni a varázs ellenállást és akár oda is valami offenzívabb rúnát tenni, nagy valószínűséggel AD-t, esetleg még több halálosságot.

Ezt a rúnaoldalt leginkább a hypercarry-k használják, mivel nem az ösvényfázisra megy rá, hanem a scaling-re, vagyis később fizetődnek ki a rúnák, ha már léptünk pár szintet. Ilyen hősök a Twitch, Kog'Maw, de akár még a Tristana is. Arra azért nem árt figyelni, hogy vesztes matchup-ba nem biztos, hogy tanácsos ezt hozni, mert ott már amúgy is elég nehéz dolgunk lesz az ellenfelekkel.

Végezetül pedig hi im mate elmondása szerint az igazi yolo rúnaoldal, 0 páncéllal. Ezt Kalista-ra ajánlja, de ne feledkezzünk meg a veszélyeiről sem, mivel nagyon törékenyek leszünk vele. Ebbe csak támadási sebesség van, hogy a lehető leggyorsabban tudjunk ide-oda ugrálni vele, és hogy ne csukjon össze bárki fia borja, az esszenciákhoz még egy életlopás rúnát sem árt betenni, csak hogy túléljük a meccset addig, amíg legalább egy BotRK-t sikerült megvenni. Használjátok óvatosan!

Nyilvánvalóan a végtelenségig is lehetne ezeket variálni, de a lényeget illetve az alapokat hi im mate bemutatta, ezekkel már bőven el tudunk boldogulni szinte bármilyen eloban.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!