Megnéztük, hogy vajon mi lehet a FaZe problémája a Majorön a mouz elleni mérkőzésen keresztül.
PGL Major: Vegyes érzelmeket keltett az első nap
Véget ért a PGL krakkói Majorének első napja, ezzel együtt pedig túl vagyunk a csoportkör első fordulóján is. Íme, az eredmények!
Az első napi összefoglalónkban már kiemeltük, hogy a FaZe mennyire rossz formában volt a BIG elleni mérkőzésen, ami guggolós ugrás bug ide, szerencse oda mára sem lett jobb. A mouz elleni meccsen a két 0-1-es csapat Trainen mérhette össze tudását és hát hogy is fogalmazzunk, a FaZe bajban van. Igaz, ma egy szorosabb mérkőzést játszottak, de messze nem jót. Közelebb álltak ahhoz, hogy most ők kerüljenek ki győztesen, de így sem sikerült, tehát mostantól nem hibázhatnak, mert egy vereség és kiestek.
A PGL engedélyezte az ugrás bug használatát a Majorön
A FaZe-esek teljesen kiakadtak rajta, de a PGL érvelése jogosnak tűnik.
Nézzük is, mi történt a meccsen! Egy jó pisztoly- és két iskolakör után nagyon gyors és erős válaszokat kaptak a terror oldalon kezdő mouztól, így hirtelen 3:7-es hátrányba kerültek. Innen szépen, lassan visszajöttek és 7:8 lett a félidő vége, ami nem éppen a legjobb kezdés, hiszen a FaZe az előnyösebb oldalon veszített, sőt CT-ként ezen a pályán inkább 3-5 körös előny lenne a legjobb a számukra.
A második félidő elején még mindig nem muzsikált elég jól a csapat, de hála az egyéni teljesítményeknek csak eljutottak a meccspontig ChrisJ-ék előtt. Az utolsó két körben viszont összeszedte magát a mouz és kiegyenlítettek, jöhetett a hosszabbítás! Itt megint teljesen összeomlott Karrigan csapata: kört sem tudtak hozni ropzék ellen, így kikaptak 19:15-re. De mi volt a gond? Hiszen egy szoros meccsnek tűnik csupán a számok alapján a mérkőzés, aminek a végén szétesett a FaZe.
Az igazság az, hogy menet közben sem voltak a helyzet magaslatán: kioShiMa és Karrigan nagyon alul teljesített a csapathoz képest is, nem hogy az ellenfelekkel szemben. Ha megnézitek az adatokat tisztán látszik, hogy a mouzhoz képest mennyire kaotikus a számok eloszlása a FaZe-nél. Rain a szerver legjobb, míg Karrigan a legrosszabb játékosa volt. Ezzel szemben ropzék mindannyian hasonlóan jó teljesítményt mutattak, chrisJ volt az egyetlen, aki 1.0-ás értékelés alá esett és ezt is csak a negatív KD-jének köszönheti.
De még ez sem elég meggyőző, ha mellétesszük, hogy miket tudott művelni egy-egy keményebb helyzetben a FaZe. Karrigan például egy nagyon gyors duplával kört hozott az utolsó pillanatban:
Még a sokat ekézett Allu is fel tudott lépni a nehezebb helyzetekben, igaz nem AWP-vel, hanem Galillal, de ez sem von le a játékának értékéből:
De akkor még is mi a baj, hiszen ezek szerint bennük van az, ami egy győzelemhez kell. Nos, egy dolog sajnos nincs meg: csapatmunka. Hiába tud egyénenként minden játékosuk meccseket eldönteni egy-egy jobb napon, hiába remek irányító Karrigan, hiába ők a legjobb pisztolycsapat a világon, ha képtelenek egységként működni és végrehajtani egy összetett taktikát. Túl sokszor hagyatkoznak arra, hogy berohannak a lerakóra és megpróbálnak 1v1-eket nyerni.
Ezek sok esetben még működnek is, de amint valami összetettebb játékkal próbálkoznak szétesnek. A tereléseknél a játékosok nem tudják, hova menjenek és mikor. Lehetséges, hogy kommunikációs problémák lehetnek amiatt, hogy angolul beszélnek, de egyikük sem angol anyanyelvű. De az is lehet, hogy szimplán nem tudnak elég időt fektetni a csapatszintű gyakorlásra, ez pedig még nagyobb baj. Amikor meccs közben átváltanak a skill alapú játékról statikusabb játékra azonnal tönkre megy minden, de nem tehetik meg, hogy csak az egyéni képességeikre hagyatkozzanak, hiszen egy okosabb csapat ezt simán megbünteti. A mouz pedig ezek szerint egy okosabb csapat.
Az, hogy ennyire egyenlített játékot mutattak denis-ék csak annak köszönhető, hogy átgondolt köreik és felállásaik vannak, jó a kommunikáció és mindenki tudja a dolgát. Nem zavarodtak bele a forgatásokba és az egyéni játékok is a helyén voltak. Ropznak ebben a körben meg kellett volna halni a túlerő miatt, de ehelyett inkább lőtt egy ace-t:
Ez pedig egy remek példa arra, hogyan működik jól a csapatjáték egy visszafoglalásnál. Denis elkezdte szedni a bombát, míg a többiek remekül tudják fedezni őt. Ezzel szemben a FaZe egyesével és össze-vissza rohangál rájuk úgy, hogy tudják az ellenfelek pozícióját:
Illetve itt van a rendes játékidő utolsó pályája, ahol látható, hogy mennyire nem tudott a FaZe mit kezdeni az összetettebb körökben, illetve mennyire jól érezte a mouz, hogy mit kell tennie. A legnagyobb gond az volt, hogy egy hiba még több hibát okozott és ismét 1vx helyzetekben találta magát minden FaZe játékos, miközben ha jobb egységet alkottak volna akár meg is nyerhették volna a kört:
Az, hogy holnap mire mennek egy nagyon jó kérdés. A 0-2-es csapatok között sokkal gyengébb csapatok szerepelnek majd náluk, de ezek után bárki okozhat nekik meglepetést, ha csak össze nem kapják magukat. Már Kölnben is hasonlóan szerepeltek és vagy a kiégés vagy egyszerűen a hiányosságok ellehetetlenítik, hogy többet érjenek el annál, amit eddig sikerült. Amennyiben holnap is kikapnak azonnal búcsúznak a Majorről az elsők között, ami egyértelműen a legnagyobb meglepetés és csalódás lenne egyszerre a versenyen, hiszen ők nem a legendáknak járó biztos helyért jöttek Krakkóba, hanem a trófeáért.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!