Számokban a Rogue nerf hatásai - Győzelmi arányok változása

Számokban a Rogue nerf hatásai - Győzelmi arányok változása

A Quest Rogue már a múlt. Lásuk, hogy változtak a győzelmi százalékok az eltűnésével.

Érezhető, hogy megtorpant a ladder egy picit, mióta a Caverns Bellow megkapta a nerfet. A Quest Rogue szinte soha nem jön szembe, ami nagyjából annyit jelent, hogy a midrange és control dekkek vannak mindenfelé. Olyan mintha az egész egy kicsit visszalépett volna, mivel mindenki lassabb paklikkal játszik (Burn Mage, Murloc Midrange Paladin, Taunt Warrior). Ez persze nem feltétlenül rossz, sőt van egy olyan érzésem, hogy a játékos közösség csak örül annak, hogy errefelé mozdult a meta, mert így lehet egy picit többet gondolkodni és taktikázni egy-egy meccs alatt. Egy Reddit felhasználó pedig neki is állt kikapni a VS Data élő adatait és meglepő változások álltak be a győzelmi százalékokban.

Győzelmi százalék változások paklik szerint

Elemental Shaman

42%=>47% (5,1%)

Ebbe két dolog is közrejátszik. Az egyik persze a Rogue nerf, de talán ennél is hangsúlyosabb, hogy a Jade Spirit egy hete megkapta az Elemental jelzőt. A négy manás Jade lap ezzel teljesen jól belesimult a pakli görbéjébe és szépen elő tud készíteni egy ötödik körös Servant of Khalimos-t.

Midrange Paladin

51%=>54% (2,79%)

A majdnem 54%-kos győzelmi arány miatt ez az archetípus a legjobban teljesítő pakli ebben a pillanatban. A változás közvetlenül nem a Quest nerf miatt volt, hiszen a pakli az ellen eddig is jól szerepelt.

Miracle Rogue

46%=>49% (2,34%)

A Miracle pakli eddig is ott volt a metában, de mivel a legtöbb esetben kikapott nagy testvértől, nagyon kevesen bajlódtak vele a ladderen. Most, hogy az eltűnt várható volt, hogy nagyobb hangsúlyt kap majd.

Jade Druid

48%=>50% (2,27%)

Ha ez a pakli találkozott egy Quest Rogue-al, akkor a legtöbb esetben csúnyán kikapott, köszönhetően annak, hogy lassan indult be, még akkor is, ha az elején sikerült egy jobbat ramp-elni. Várható volt, hogy ez történik majd.

Taunt Warrior

48%=>50% (1,76%)

Egy nagy riválisa eltűnt, viszont kapott két olyan paklit, ami ellen jó arányai vannak (Jade Druid, Midrange Paladin). Teljesen érthető a változás, talán még egy kicsit enyhe is.

Pirate Warrior

51,5%=>53% (1,51%)

Meglepő, hogy előre mozdult, pedig az egyik legkönnyebb ellenfelét vesztette el. A változás talán annak tudható be, hogy most sokan kísérletezgetnek különböző paklikkal.

Control Priest

45,6%=>47% (1,4%)

A Rogue lehet eltűnt, de jött helyette a Jade Druid meg a Midrange Pala, ami ellen már nem nagyon megy a játék.

Token Druid 

50,6%=>51% (0,4%)

Itt nem nagyon okozott változást az egész.

Token Shaman

51,7%=>52% (0,3%)

Ismét alig észrevehető a változás.

Secret Mage

52%=>51,6% (-0,4%)

Nagyon pici visszaesés, de ez még a hibahatáron belül van.

Control Paladin 

50%=>49,4% (-0,6%)

Ismét a Jade Druid és Midrange Paladin erősödése miatt történt ez a megtorpanás.

Aggro Paladin

51,5%=>50% (-1,5%)

A control paklik előretörésével egyenesen arányosan ez a dekk erőset bukott, mivel azok ellen elég gyatrán teljesít.

Midrange Hunter

49%=>47% (-2,3%)

Ha meg kellett verni a Quest Rogue-ot, akkor ez a pakli volt a válasz. Mivel az már nincs és másik jó ellenfelet nem kapott, várható volt a változás.

Freeze Mage 

53%=>50% (-2.9%)

Crystal Core ment, Jade Druid jött, ennél többet nem kell mondani.

Burn Mage

50,6%=>47% (-3,67%)

A nerfet talán a Mage szenvedte meg a legjobban, főleg a Druid megerősödése miatt.

Győzelmi százalék változások típusok szerint

Aggro

+0,05%

Ez a változás szinte semmit nem jelent. A Pirate Warrior erősödött, viszont az többi aggro bukott egy kicsit.

Control

-0,8%

Az lehet, hogy ladder tele van a lassabb paklikkal, de a Mage érvágása miatt a a Control csúnya nagy pofont kapot.

Midrange

+2%

A típus elvesztette az egyik legnagyobb ellenfelét, viszont az emelkedő Jade Druid ellen a legtöbbször jól szerepel. Ha valaki jobb esélyeket akar magának ranked közben, akkor érdemes innen választani.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!