Itt a legújabb patch, a 7.15-ös, új Urgot, Duskblade nerf, akali buff (?), Zac nerf és sok minden más

Rengeteg újdonságot kaptunk ezúttal, még többet mint eddig, összesen 24 hős kapott frissítést a játékban, plusz megérkezett az új Urgot is!

Elég sokat kellett dolgozni ezen a patch-en, már csak azért is, mert a 7.14 enyhén szólva is megkérdőjelezhető lett, többek közt a Duskblade miatt, ami picit elrontotta a játékot sokak számára. Ezzel is foglalkoztak, valamint 24 hőssel és végre megérkezett Urgot is.

Több hősnerf, spectate mód kijavítása, Maokai nerf és Malphite mini rework jöhet a 7.16-ban

Aioween | 17/07/24 16:49Még egyelőre a 7.15-re várunk, de a 7.16 munkálatai már megkezdődtek, ebbe adott egy kis betekintést Meddler, hogy mikre is számíthatunk. Mivel még PBE-re se került ki, ott még a 7.15 található, így Meddler csak egy kisebb összefoglalót adott arról, hogy egyelőre mik a terveik, vagyis mihez szeretnének elsősorban hozzányúlni a közeljövőben.

Egy kicsit most rendhagyó módon próbáljuk bemutatni a patch-et és a gyors felsoroláson kívül megnézzük a várható következményeket is, röviden.

Hősök


Urgotról sok újdonságot nem nagyon lehet elmondani, amit már ne tudtunk volna róla, idő közben megérkezett a hősbemutató videója is, amiben minden képességét elmagyarázzák, valamint pár hasznos tippet is kapunk hozzá.

Ami pedig a többi hőst illeti, vegyük őket sorra.


Bármennyire is meglepő, de Akali buffokat kapott. Egyrészt több sebzést kap a passzívja AP-ból, illetve csökkentik a W, vagyis a felhő CD-jét 20-ról 18-ra. Bár az LCS-ben vegyes sikereket érnek el vele, többek közt Kikis is játszott vele, solo que-ban egy igazi terror, ezért is állunk kissé értetlenül. Több nagy streamer is panaszkodott rá, mint imaqtpie, akiknek az aggályait komolyan is lehet venni és nem csak low elo panaszkodás. Mivel nincsenek már pink wardok a játékban Akali a W alatt szinte tökéletes biztonságban van láthatatlanul, ráadásul a CD-kre is várhat addig, ha pedig megindul nehéz bármit kezdeni vele, a passzívja pedig még többet fog ütni, mozgékonysága továbbra is páratlan. Minden bizonnyal sokan fogják őt használni ezek után, reméljük a Riot figyelemmel kíséri a pályafutását.


Azir még mindig a reworkre vár, de addig is adtak egy kis plusz sebzést a katonáinak a late game-ben. Ez persze szép és jó, de mint tudjuk Azirnak eddig se a late game-ben voltak problémái, hanem az early-ben, így kétséges, hogy ez a kis buff sokat számítana.


Természetesen nerfeket kapott Cho'Gath hirtelen jött népszerűsége után, de egyelőre csak E képességéhez nyúltak, második szinttől kevesebbet fog sebezni, mint eddig és a százalékos részéből is visszavesznek. Ez egy kicsit megzabolázhatja az erejét, de véleményem szerint ugyanúgy használható marad, az ultija ugyanúgy ütni fog, a jelzőket lehet gyűjteni. Kétlem, hogy emiatt eltűnne a metából.


Dr. Mundo-t is buffot kapott. Az E képessége, amit már egyszer buffoltak az AA reset lehetőségével, egy új hatással is gazdagodik. Mindig amikor képességért életerővel fizetünk, vagy mágikus sebzést szenvedünk el, megnöveli a mágikus ellenállásunkat 2%-kal. Ezt összesen 3/6/9/12/15 alkalommal tudjuk megtenni, amíg a képesség tart. Eddig is egy baromi tankos karakterről beszéltünk, ulti alatt meg szinte megölhetetlen, de valahogy a jelenlegi képességeivel nem igazán illik bele a metába, így amíg azzal nem kezdenek valamit, nem valószínű, hogy egyhamar látjuk a profiknál, de a solo que mágusok biztos utálni fogják.


Ekko egy kis CD csökkentést kapott az E-jére alacsonyabb szinteken. Ez a plusz mozgékonyság talán elég lesz ahhoz, hogy újra megjelenjen, főleg úgy, hogy mindenfele Draktharr-os orgyilkosok rohangálnak, akik ellen az ultija nagyon jó eszköz lehet. Esetleg visszatérhet a profiknál is?


Elise nerfjéről korábban már írtunk, ez meg is maradt, kapott durván 3,5 alap AD csökkentést, hogy valamelyest lassítsák az early game-ben, de a hasznosságán gankeknél ez mit sem fog változtatni, ugyanúgy közkedvelt választás maradhat.


Ezrealnél sem csináltak sok mindent, viszont ez a kevés fontos lehet. Az alacsonyabb szinteken csökkentették a Q CD-jét, így akár könnyebben felveheti a versenyt olyan hősökkel, akiknek amúgy nagyon range-ük van, mint neki, hiszen ezzel lehet pokeolni, csak bírd manával. Ezzel együtt valószínűleg nem ő fogja most szétszedni az ADC metát.


Gangplank egy apró erősítést kap a passzívjára, minden szinten több sebzést fog okozni. Ez valamelyest javítja majd az életét, főleg az 1 v 1-es trade-ekben ösvényen, a játék első felében. Persze a meccs későbbi felében sem rossz, de 18-as szinten az a plusz 15 sebzés nem fog világot váltani. Most egyébként egész jó helyzetben van, bizonyos szituációkban jó választás, de nem az az elnyomó erő, mint amikor megjelent.


Gragas, Elise-hez hasonlóan a korábban már megjósolt nerfeket kapta meg, csökkentették egy hajszálnyival a támadási sebességét, ezzel is lassítva a haladását, valamint alacsonyabb szinteken növelték az ulti CD-jét. Így kicsit ritkábban tud akkora hatással lenni egy-egy gank alatt, de még az ulti nélkül is bőven CC-je. Az alapvető népszerűségéből talán visszább vesz kicsit, de eltűnni ettől még nem fog.


Ismerős az a mondás, hogy "Better nerf Irelia"? Nos ezúttal buff-ot kapott, mégpedig az ultijára. Alacsonyabb szinteken csökkentették a CD-jét. Ez megint egy finomhangolás, a karakterhez alapvetően nem nagyon nyúltak hozzá, így komolyabb változást ettől a buff-tól nem várunk, meta valószínűleg ettől nem lesz az LCS-ben.


Csökkentették a W CD-t Jinx-en, ez inkább az ösvényen lehet fontosabb egy-egy gank lekövetésében, vagy pont helyzet előkészítéséhez, a kite-ról nem is beszélve. Ezen kívül megcsináltak egy bugot is, ami azt okozta, hogy Runnan's Hurricane-nél nem számolta rendesen a rakéták sebzését több célpontra. Jinx most nem igazán szerepel a top választások között, inkább középmezőny, ez kicsit javíthat rajta, de ettől nem fog az élmezőnybe ugrani.


Kayn ultijával dolgoztak sokat, több bugot is javítottak, és növelték az AD rátát rajta, így mondhatni buffolták. Eddig az LCS-ben vegyes sikereket ért el, az early game-je gyenge és mivel a mostani meta inkább erről meg a mid game-ről szól, kérdéses ez mire lesz elég. Talán lesznek olyanok, akik megtalálják számításukat vele, solo que-n viszont ez sokat javíthat rajta.


Lissandra kapott némi pluszt az alaptámadásaira sebzésben és több manát kap szintenként. Ismét apróbb változások, lényegi különbséget annyira nem fog jelenteni, de legalább könnyebb lesz vele farmolni.


Lux Q-jának CD-jét csökkentették, így ez a kilométerekről lövöldöző mágus még gyakrabban tud minket elkapni. Ez megint csak a solo que-ban fog nagyobb gondot okozni, mivel sokan nem tudják kikerülni. A pajzsát is erősítették, amikor kifele repül a bubi, az akkor kapott pajzs duplája lesz annak, mint amit visszatéréskor kapunk, ezzel csapatharcokban lehetünk majd hasznosabbak, vagy gankeknél segíthetjük jobban a dzsungelest.


Nami Q-ja is gyakrabban lesz elérhető az alacsonyabb CD miatt minden szinten. A hozzá hasonló supportok most nem éppen élik aranykorukat, ez az egy változtatás nem valószínű, hogy sokat fog változtatni az általános helyzeten.


Nasus elég komoly frissítést kapott, az E-je innentől százalékosan csökkenti majd a páncélzatot, így egy 400 stack-es Nasus akár a tankokon is úgy mehet majd át, mint forró kés a vajon és ulti alatt a Q CD-je is feleződik. Imádkozzunk, hogy a tankok túlélik és ki tudják kite-olni, különben kő kövön nem marad.


Nautilus az alacsonyabb szinteken több sebzést kapott a Q-ra, nem igazán eget rengető dolog, őt amúgy is inkább a CC-je miatt szerettük. Az ulti CD csökkentése már fontosabb lehet, első szinten 20 mp-et vettek le belőle, hármas szinten ez változatlan. A korai harcokban ez jól jöhet, de jelenleg túl sok olyan karakter van, aki jobban végzi a dolgát nála.


Shyvana E-jét frissítették, kapott egy 0,3-as AD rátát rá és a hátrahagyott égő nyom is részesül ebből 0,1-gyel. Cserébe az alap sebzését csökkentették a képességnek sárkány formában.


Singed-nél nem sok minden változott, a füstjét kinézetre frissítették, hogy színvak módban is jobban látható legyen, illetve az ultiját is javították, hogy azonnal megkapjuk a statokat belőle. Korábban néha ezek késtek 0,25 másodpercet.


Sivir elég komoly buffot kapott a Q-ra, főleg az alacsonyabb szinteken, ahol plusz 20-at pakoltak rá a képesség sebzésére. Megkönnyíthető ezzel a farmolás és persze a jó cserék is, mivel elég nagy a hatótávja. Ez tényleg egy olyan buff lehet, ami akár még vissza is hozhatja a metába, néha most is használják, a mozgási sebesség az ultiból eddig is hasznos volt, de az ösvényen nem mindig tudta megállni a helyét, talán majd most. 


Twisted Fate gyorsabban fog futni a pályán, kapott 5 mozgási sebességet. Nagy változást ez sem igazán okozhat.


Növelték a lassítást Xerath W-jén, pontosabban külső részében, a közepe változatlan. Az eddigi 10%-kal szemben, most 25%-kot fog lassítani. Ez jócskán javíthat a képesség hasznosságán, hiszen ha eddig nem tudtuk telibe találni az ellenfelet, elég könnyedén el tudott menekülni. Az ultijának sebzését is növelték a magasabb szinteken, amivel együtt a lövedékek száma is növekszik. Sajnos a mostani metában még így is egy elég törékeny karakter, akinek egy darab egy személyes kábítása van, rizikós lenne bevállalni a mostani dzsungelesek mellett, legalábbis profi szinten.


Zac még mindig a kispadon csücsül legtöbbször, ezzel próbálnak valamit kezdeni. Növelik a Q életerő árát, konkrétan duplázzák és a CD is magasabb lesz rajta. A W sebzését is csökkentik, ezzel is lassítva haladását a dzsungelben. Ez így elsőre jól hangzik, hogy talán lassabban növi ki magát, de elsődleges ereje még mindig a mértéktelen kezdeményezési távolsága, ami változatlan maradt. Ezáltal valószínűleg továbbra is egy közkedvelten választott vagy épp tiltott hős marad.


Utolsó hősünk a listán Ziggs, aki mostanában eléggé eltűnt. Csökkentik a W CD-jét minden szinten, az utolsó szinteken pedig drasztikusan. Ez a túlélhetősét és mozgékonyságát jócskán elősegítheti, akár még elég is lehet arra, hogy újra közkedvelt választás legyen, hiszen valamelyest hasonló szerepet tölt be, mint jelenleg Taliyah. Sok zónázó képessége van, jó farmlehetősége és messziről is bele tud szólni a csatákba, de immobilitása nagy veszélyforrást jelentett.

Tárgyak

15-ről 20%-ra növelik az Adaptive Helm sebzéscsökkentését az ismétlődő sebzésforrásokkal szemben, minden más változatlan marad. A két új tárgy közül egyértelműen a Gargoyle Stoneplate volt a sikeresebb, talán ezzel próbálják kicsit kiegyenlíteni a "versenyt", hogy többen válasszák ezt is.

Nerfet kapott viszont a Knight's Vow, a bónusz HP-t csökkentették rajta, hogy csak akkor érje meg igazán, amikor a partneri előnyöket is használjuk, jelenleg túl sokan vették amúgy is az alap statjai miatt.

Végül de nem utolsó sorban, Duskblade of Draktharr, a 7.14 rákfenéje. Végre nem csak a kezdeti, de a végső sebzést is csökkentették rajta, az eddigi maximális 360 helyett "csak" 320-at fog okozni, de ami ennél is fontosabb, távolsági karakterek, vagyis az összes ADC, nem fogja megkapni a 99%-os 0,25 mp-ig tartó lassítást, legalább ezzel nem kell számolnunk. Így egy fokkal azért kezelhetőbb lesz a tárgy, de az a 320 sebzés még mindig nem kevés.

Jó hosszúra sikeredett ez a patch és a VB kvalifikációit már ezen fogják játszani. Nektek hogy tetszik?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!