Változhat Kayn passzívja az egyik Rioter szerint

Változhat Kayn passzívja az egyik Rioter szerint

Kayn nagy zajjal robbant be a játékba mikor megjelent, aztán szép lassan eltűnt a profi meccsekről, –a solo queue-ban felemás a teljesítménye.

A Kayn mainek örülhetnek majd ennek a hírnek leginkább, ugyanis Riot Rovient egy tweetben jelentette be, hogy a passzívján dolgozik. Nem kell pánikba esni, nem fog eltűnni az átváltozása, inkább a működését szeretnék zökkenőmentesebbé tenni. 

Ahogy az a Tweetből kiderül, még a megedzett Kayn játékosoknak sem feltétlenül mindig tiszta, hogy pontosan melyik formát fogják először feloldani. Három gyakori problémát emelt ki a fejlesztő. Az átalakuláshoz gyűjtött gömbök nem mindig konzisztensek. Úgy tűnik, hogy több mint a gyűjtő felét megtöltjük közelharci hősökből gyűjtött gömbökkel, majd harcolunk egyet távolságiak ellen a sárkánynál és hirtelen a Shadow Assassin formát oldjuk fel. Ez elég problémás, mert úgy érezhetjük, hogy minden igyekezetünk ellenére nem azt a formát kaptuk, amiért küzdöttünk addig.

A másik gond, hogy nem mindig érezni a haladást a gömbök terén, pedig gyakran harcolunk hősökkel. Néha úgy tűnik, hogy a csík sehova nem halad, hiába harcoltunk épp az imént valakivel. Ahogy Rovient elmondta, több száz Kayn meccset tolt már le, de még mindig nem tiszta minden esetben, hogy mit is fog kapni a harcok után, mert egy több szereplős összecsapásban nem tudjuk fixen eldönteni, hogy kit fogunk ütni.

Ezekre a jelenségekre választ is adott természetesen. A játék későbbi szakaszában több gömböt kapunk az okozott sebzésből. Ennek oka, hogy Kayn úgy lett tervezve, hogy amint lehet átalakuljon. Ha valaki nem feltétlenül tud állandóan harcolni, neki is belátható időn belül kell az átváltozás, különben egyáltalán nem lesz hasznos és nem is fogja élvezni a játékot. Hogy arányokat is mondjon, egy 12 perc után megütött hős gömbértéke a háromszorosa annak, mintha a 3. percben harcoltunk volna. Emiatt is érezhetjük azt, hogy hiába gyűjtöttünk közelharci gömböket, végül a Shadow Assassin formát kapjuk meg Rhaast helyett.

A másik fontos tudnivaló, hogy a szürke csík, amit látunk Kaynnél, az igazából két csík egyszerre, hogy lássuk a haladásunkat. Egyik a Darkint mutatja, a másik Shadow Assassint. Viszont mindig csak azt fogjuk látni, aki éppen előrébb jár. Tehát ha 80%-nál járunk a Darkin átalakuláshoz, akkor 81%-ot kell elérni a Shadow Assassin átalakuláshoz szükséges gömbökből, hogy azt lássuk.

Az egyik megoldási ötlete, hogy a csík mostantól nem kifejezetten egyik, vagy másik formát mutatná, hanem szimplán az átalakuláshoz vezető utat reprezentálná általánosságban. Ha például 90%-ban állunk a Shadow Assassin formával, akkor egy közelharci hőst támadva is el tudnánk jutni az átalakulásig. Ha elértünk eddig, akkor a játék megnézni, hogy melyik hőstípusba sebeztünk többet. Ha több közelharcit támadtunk, akkor Raastot kapjuk meg először, ha pedig több távolságit, akkor a Shadow Assassint. Ez akkor is működik, ha az átalakuláshoz egyébként pont egy távolságit támadtunk utoljára.

A gömbök mennyisége továbbra is nőne az idő telésével, de így kevésbé éreznénk a nyomást, hogy csak egy adott hőstípust üthetünk. Azt is jelezné színnel a csík, hogy melyik formához állunk közelebb. Középen a mostanit láthatjátok, két oldalt pedig a két formát. Bal oldalt a piros Raast, jobb oldalon pedig kékkel a Shadow Assassin. Minél sötétebb piros, vagy kék, annál többet sebeztünk abból a fajtából.

Az átalakulással kapcsolatban is akadnak gondok, hogy négy percig nem tudjuk a másik formát választani, mikor megkapjuk az elsőt. Ez akkor is négy perc ha 0 4-ben kezdtünk és akkor is, ha 4 0-ban. Hiába találkozunk és harcolunk hősökkel, ez az idő nem fog csökkenni. A megoldás itt egy fokkal egyszerűbb. Egyrészt az átláthatóság miatt kevésbé lesz meglepetés, hogy merre tartunk, viszont így is lesznek olyan meccsek, ahol nem igazán a mi döntésünk, hogy kivel harcolunk. Emiatt kapunk egy olyan bónuszt, hogy amikor már elérhető az átalakulás, de még nem nyomtuk meg a gombot, továbbra is tudunk gömböket gyűjteni. Ezzel csökkentjük ezt a 4 percet, hogy hamarabb megkaphassuk a másik formát. Itt már nincs gömbszorzó az idő telésével, de legalább van motivációnk valamiért küzdeni. Lehet, hogy pont azon a lecsípett 30 másodpercen fog múlni minden.

Még egy újítás jön a játékba: pingelni tudjuk, hogy milyen közel állunk az átalakuláshoz és ez a chatben is megjelenik majd. Három stádiumot tudunk pingelni, hogy még az elején vagyunk, a közepefele és hogy már nagyon közel, –sőt, azt is kiírja a chat, hogy elértük az átalakulást, illetve azt is, hogy mikor alakultunk át.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



League of Legends - Kifejezetten sótlan változtatást kap Ornn

A hegymély lángja nem egyszer csalt már mosolyt az arcunkra vagy volt késő esti Discord kvízek alapja egyedi tárgyneveivel, de a következő frissítéssel úgy tűnik ezt is elveszi majd tőlünk a Riot.