A Clashre még várnunk kell, mert fejlesztés alatt áll

A Clashre még várnunk kell, mert fejlesztés alatt áll

A fejlesztők még kupálják kicsit a Clash-t mielőtt bedobják, mint kész portékát.

Közel sem indult gördülékenyen a Clash sorsa a játékban. A legelső, három napos bétateszt már több, mint egy éve volt, pontosan 2017. december 15-17 között. Ez volt a legelső alkalom, amikor a Clash becrashelt. Ezt követően egy kis időre visszahívták, hogy fejlesszék a játékmódot, a szerverek kapacitását és minden olyan dolgot, ami a stabilitáshoz szükséges.

Hosszas csend után idén májusban újra megpróbálkoztak a dologgal a fejlesztők, azonban valami ekkor is kisiklott és a Clash itt sem tudott elindulni. Ennek örömére kaptunk helyette azon a hétvégén ARURF játékmódot. Majd –a játékosok dühének és felháborodásának köszönhetően– születtek zseniális mémek is az egész üggyel kapcsolatban.

Bár tudjuk, hogy 2041. június 12-e szerdára esik, de ettől eltekintve a magyar közösség egyik kedvenc mémje lett. A fő probléma az volt, hogy bizonyos játékok nem indultak el, ahol pedig a csapatok nem tudtak elindulni, ott vereséggel zárult számukra az összecsapás.

Végezetül –egy hónappal ezelőtt novemberben– végre lefutott az első Clash teszt, a legtöbb helyen sikeresen.

A legnagyobb gondot mindig is az okozta, s okozza jelen pillanatban is, hogy rengeteg mérkőzést kell egyszerre elindítania és elbírnia a szervernek. A háttérben folyamatosan zajlanak a munkálatok a Clash fejlesztésével kapcsolatban, olyan fontos dolgokra fókuszálnak, mint a felosztott felderítési szakasz, hogy minél kevesebb játék kezdődjön egyszerre, ezáltal is csökkentve a szerver instabilitását. Ezen kívül foglalkoznak még a gördülékenyebb háttérfolyamatok fejlesztésén, hogy minél kevesebb egymásra támaszkodó rendszer kelljen a Clash mérkőzéseinek elindításához. Végezetül pedig egy vészfék is készül, pontosabban egy vészhelyreállító eszköz, az egyes játékfázisok visszaállításához vagy épp meghosszabbításához.

Gondot okozott még a hősismereti rendszer által okozott terhelés is, ami a felderítési szakasz alatt rendkívül nagy terhet rótt a szerverek nyakába. A szöveges üzenetben történő visszaigazolással is akadtak néhol gondok, itt a fentebb említett vészhelyreállító eszköz fejlesztés alatt lévő verziója segített orvosolni a problémát.

Arról pedig, hogy mi lesz a Clash sorsa a jövőben, jelenleg annyit tudunk biztosra, hogy a fejlesztők gőzerővel dolgoznak azon, hogy a Clash hibáit kikalapálják, majd ezt követően újabb régiókban lesznek várhatóak egynapos tesztek. Az is elképzelhető, hogy néhány régióban többnapos teszt kell majd ahhoz, hogy minden hibát fel tudjanak deríteni. A tesztnapokra jelenleg még nincs hivatalos, kijelölt dátum.

Ti várjátok már, hogy végre teljesen kész legyen a Clash?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések