Az e-sportolók körében is gyakori a "lesérülés", –sajnos sokszor akár karrierjük végéhez is vezethet.
Ha hiszitek, ha nem, az e-sportolók is gyakran küzdenek leírhatatlan fájdalmakkal a folyamatos terhelésből fakadóan. Igaz, hogy nem az átlagos sportolókhoz hasonlóan készülnek fel mondjuk a különböző versenyekre, így például egy kiugrott térd vagy egy kibicsaklott boka nem éppen sorolható a leggyakoribb problémáikhoz, ennél azonban jóval fontosabb testrészüket érinti a baj: méghozzá a kezüket, kézfejüket esetleg csuklójukat.
Az első hivatásos játékos talán Bjergsen volt, aki mesélt erről a bizonyos nehézségről. Ő például a 2015-ös észak-amerikai League of Legends bajnokság alkalmával kezdte el érezni azt a "furcsa fájdalmát a bal kézfejében". De ide kapcsolható akár olofmeister is, ugyanis az ő sérülése miatt csapatának ki kellett hagynia a DreamHack Masters Malmo CS:GO bajnokságát 2016 áprilisában. Végül neki három hónap pihenőt is ki kellett vennie a teljes felépülés érdekében. Mindkét játékos hasonló problémában méghozzá ínhüvely gyulladásban szenvedett, ami miatt jócskán romlott teljesítményük az elképzelhetetlen fájdalmak hozadékaként.
De talán az előbb emlegetett terminus az "átlagos játékosok" számára sem ismeretlen. Sajnos a folyamatos egérkattintások és a billentyűzet sokszori leütése könnyedén okozhat ilyen problémát, azonban közel sem úgy, ahogyan azt mi gondolnánk. A legtöbb sérülés egyik pillanatról a másikra következik be mondjuk egy rossz mozdulatnak "köszönhetően". Az ínhüvely gyulladás ezzel ellentétben lassan alakul ki és ha nem veszik észre időben, nem teszik meg ellene a megfelelő lépéseket, akkor sokáig tudja megkeseríteni a játékosok mindennapjait. Egyes felmérések például azt mutatják, hogy hat hónaptól egészen egy évig is terjedhet a diszkomfort érzés, kisebb-nagyobb fájdalmak kíséretében, az egész időtartama attól függ, hogy milyen hamar fúj pihenőt magának az e-sportoló.
De mit lehet ilyen esetben tenni? - kérdezheti most sok játékos. Nos, Mariane Campopiano szerint feltétlenül szükséges, hogy az érintett játékosok nagyobb szünetet tartsanak ilyen esetben. Ugyanis ilyenkor sem mentálisan sem pedig fizikális nem tudják kibírni azt a terhet, amit esetleg egy versenyszéria jelentene számukra. Mindemellett a legtöbb ilyen típusú sérülés igényel terápiát, de nagyon extrém esetekben akár műtétre is sor kerülhet a kéz helyrehozásának érdekében. De ha ez a helyzet, akkor sem kell megijedni: a legtöbb sportoló a műtétet követő harmadik napon már tudta mozgatni a kezét, hat héttel a beavatkozás után pedig újra gyakorolhatott csapattársaival.
Végül ugyan Bjergsen és olofmeister számára is jól alakult a dolog, egyiküket sem kellett műteni és mindketten visszatérhettek a profi szcénába, hosszútávon pedig teljesítményük sem csökkent. Azonban ilyenkor gyakran bele kell abba is gondolni, hogy mi lett volna akkor, ha egyiküknél sem alakul ki ínhüvely gyulladás? Vajon a TSM és a Fnatic is megnyerte volna a bajnokságot, ami a két fontos játékos kiesésével nem sikerült nekik? Ezért is annyira fontos hát a megelőzés!
A legkönnyebb dolog az lenne, ha a játékosoknak nem kellene napi 12 órákat gyakorolniuk, ugyanis az ilyen mértékű folyamatos igénybevétel borzasztóan megterheli a végtagjaikat. Azonban ezt sajnos nem tehetik meg a csapatok a szoros menetrendnek köszönhetően. Így a legoptimálisabb megoldás talán egy gyógytornász vagy egy munkaterapeuta alkalmazása lenne, akik folyamatosan követnék a csapat mindennapjait és segítségre állnának a bajban is. A nagyobb csapatok már rengeteg profi szakembert alkalmaznak –legyen szó pszichológusról vagy akár dietetikusról–, azonban az egészségügyi ellátás még mindig nem mondható a legfejlettebbnek.
Természetesen az ergonomikus egerek is billentyűzetek is nagy segítséget adhatnak, de gyakran a játékosok a gyakorlás után egy versenyhelyzetben teljesen más fajtájú, kialakítású kiegészítőkkel játszanak, így ebből a szempontból elkerülhetetlen a baleset. Az azonban biztos, hogy egy játékos karrierje törhet derékba egy-két ilyen sérülést követően, –így ha ezeket a profi szcénában megpróbálnák jobban megelőzni, akkor a legtöbb e-sportoló karrierje is hosszabb lenne.