Azt hinné az ember, hogy legalább a Netflixnek nem kell aggódnia a Fortnite miatt.
Kétségkívül kijelenthetjük, hogy a Fortnite volt 2018 legsikeresebb játéka. A játékosbázis szinte megállás nélkül növekszik, a játék pedig már egy év alatt rengeteget fejlődött. Éppen ezért a tavalyi évben azt láthattuk, hogy a mainstream médiába is betört a Fortnite. Azt már egy ideje tudjuk, hogy ez a siker más játékoknak okozhatott kisebb károkat, –még akkor is, ha egyébként az egész gaming piacnak jól jön ez a hihetetlen népszerűség.
Azt viszont nem hittük volna, hogy pont a Netflixtől, –egy amerikai film és sorozat streaming platformtól– fogjuk azt hallani, hogy a Fortnite a legnagyobb vetélytársa. Pedig pontosan ez történt: nemrég egy évértékelő levelet küldtek a befektetőknek, amiben elmondták, hogy mit is terveznek 2019-re. Szóba került az is, hogy jókorát veszítenek majd, –hisz a Disney és az NBC is hasonló streaming platformot készít–, így eme két cég által készített filmeket és sorozatokat majd le kell venniük a palettáról. Éppen ezért Amerikában egy kicsit nőni is fog a havidíj. Ebben a levélben viszont elárulták azt is, hogy ki jelenleg a legnagyobb konkurencia, akire figyelniük kell. Ez pedig nem az HBO, hanem a Fortnite:
"Amerikában körülbelül 10%-os képernyő időt és egy kicsit kevesebb telefonos időt tudhatunk magunkévá. Inkább a Fortnite-al küzdünk (és vesztünk), mintsem az HBO-val. Amikor Októberben a Youtube megállt pár percre, hatalmasat ugrott a néző számunk. Több ezer vetélytársunk van, és nagyon olcsón be lehet ugrani ebbe a szakmába, ha kellő tapasztalattal rendelkezik valaki."
Egyértelmű tehát, hogy a Fortnite már nem csak más játékoktól, de egyéb szórakoztatóipari cikkektől is elragadja a közönséget. Érdemes amúgy megemlíteni, hogy a Netflixnek jelenleg 139 millió feliratkozója van, míg a Fortnite-nak 200 millió, amiből 80 millió minden hónapban aktív. Természetesen az előbbi fizetős míg utóbbi ingyenes, –de valljuk be, ekkora sikert már tényleg nehezen lehet felfogni.