A Support játékos feladatairól fogunk szót ejteni cikkünk második részében.
Gránátokat dobál, neki nem terem babér, nem fontos, hogy jól lőjjön. Valami ilyesmik jutnak eszébe az átlag embernek a támogató játékosokról. Az első helyes is. Babér teremhet, méghozzá nem is akármilyen, hiszen ő fog clutchokban maradni, ha úgy adódik, illetve afterplant szituációkban. Elég csak Xyp9x-re gondolnunk, vagy coldzera-ra. Persze sok csapatban máshogy néz ez ki, hol elmosódottabb, hol tisztább, és vannak olyan support szerepek is, amelyeknek esélyük sincs úgy teljesíteni, mint a brazil úriembernek. Szóval, még egyszer. Ha támogató szerepet játszunk, tudnunk kell mindenhová egy jó popflasht (azonnal robban, nem lehet előle elfordulni), egy halom füstöt és molotovot sok-sok pozícióra. Tudnunk kell afterplantban a legelőnyösebb pozíciókat társunkhoz viszonyítva pillanatok alatt. Különös fegyelmet és csapatmunkát igényel a bomba lerakása utáni játék. Nagyon előnyös helyzetbe kerülünk, és nehéz megállni, hogy ne nézegessünk ki. Amikor pedig kinézünk azt vagy társunkkal együtt, vagy villanóra szoktuk tenni. Természetesen vannak kivételek, amikor érzi az ember, hogy most lesz ez a pillanat, amikor elkapod őket off-guard (nem számítanak ránk).
gránátok: Előre tisztázni kell a többiekkel, hogy mit és hogyan fogunk használni. Az entry playernek olyan módon könnyítjük meg a dolgát, hogy a molotovval pozíciókat, a füsttel területeket zárunk ki. A flashnél fontos, hogy teljesen tisztában legyen vele a támogatott játékos, hogy mit vakít, és, hogy őt hogyan nem érinti. Jó, ha minden gránát el van nevezve, ugyanis bizonyos információk tudatában sokszor rögtönözni kell és nem az adott körhöz ragaszkodni.
clutch: Amennyiben a támadás nem volt igazán sikeres, kialakul egy 1/2vX helyzet. Itt lehet villogni, nagy baj nincs belőle, ha nem hozod le, nem fognak nagyon leszólni. Ha viszont megvan, tiéd a dicsőség.
afterplant: Amint már említettem, nagy fegyelem kell. Borzasztóan előnyös számunkra a helyzet a bomba lerakása után. Ezért hajlamosak vagyunk el is bukni, kapzsiság és fegyelmezetlenség okán, pl. kinézegetünk. Itt a clutch-csal ellentétben inkább egy magas kockázat, kis nyeremény szabály érvényes. Mindenki kibukik, ha elveszítjük, alap, ha nyerjük. Fegyelem, kommunikáció.
Valahol egy önfeláldozó szerep, sokszor kell majd esetlegesen fegyver helyett gránátokat vennünk, ha úgy alakul a pénzügyi helyzet, viszont csomó bombát is leraksz majd. Egyáltalán nem érzem hálátlanabb role-nak az entry-nél. Ettől függetlenül sokan nem kedvelik ezt a szerepet, de ha valaki tökéletes benne az rengeteget tud segíteni a csapat sikerében.