Koreában megbukott a pozíciós ranked, vajon így eljut hozzánk egyáltalán?

Koreában megbukott a pozíciós ranked, vajon így eljut hozzánk egyáltalán?

League of Legends - Újdonságként hozták be ezt a rendszert, azt remélve, hogy jobban motiválhatják őket. A jelek viszont mást mutatnak.

Ahogy azt már minden bizonnyal tudjátok, idén elkezdődött az új, –pozíciókra bontott– rangsorolt rendszer tesztelése, egyelőre Amerikában és Koreában. Az itt elért eredmények függvénye, hogy mi lesz a rendszer sorsa, azaz bevezetik-e a többi régióban is, vagy inkább elássák. 

Korea egyébként továbbra is a legaktívabb régió rangsorolt meccsek terén, főleg ha arányaiban nézzük a dolgot. Készült egy felmérés is a régióban, ahol a legfontosabb felvetés a következő volt:

"Tetszik, hogy a játékosoknak minden egyes pozícióra külön rangja van." Ezzel az állítással kellett vagy egyetérteni, vagy sem, vagy valahol a kettő között. Nos, az eredmény valószínűleg nem az lett, amire a Riot Games számított volna, vagy amiben reménykedett.

  • Erőteljesen cáfolom: 68,3%
  • Cáfolom: 11,1%
  • Se nem értek egyet, se nem cáfolom: 9,2%
  • Egyetértek: 6,6%
  • Erőteljesen egyetértek: 4,7%

01

Mint látszik, pozitív választ nagyjából 11%-a adott csak a játékosoknak, ami azért elég alacsony. Majdnem 80 százalékuknak nem tetszik egyelőre a rendszer és ha valakik komolyan veszik a rankedezést, akkor azok a koreaiak. Nem ez volt az egyetlen kérdés, amit feltettek. 

"Az új pozíciós rangsorolt rendszer csökkenteni fogja a meccsek színvonalát."

  • Erőteljesen cáfolom: 5,9%
  • Cáfolom: 8,2%
  • Se nem értek egyet, se nem cáfolom: 8,6%
  • Egyetértek: 14,9%
  • Erőteljesen egyetértek: 62,3%

Az itt kapott válaszokból is leginkább az jön vissza, hogy az eddigi tapasztalatok alapján nem jött be az újítás, hiába a segítő szándék. Összességében tehát a koreai LoL közösség elég egyértelműen elmondta, hogy nem kérnek ebből. Az elsődleges okok között szerepel, hogy túl sok a troll ebben a rendszerben (emiatt nagyon sokan panaszkodnak), mivel csak és kizárólag a saját szerepük érdekli, a többivel nem foglalkoznak. Mondanom sem kell, hogy ez leginkább abban nyilvánul meg, hogy aki nem a saját helyét kapja meg, az leginkább azon lesz, hogy minél előbb véget érjen a meccs és a következőben a saját helyén játsszon.

A PC bangek sem tapasztaltak forgalombeli változást, az új rendszer nem hozott motivációt. Lehet, hogy ennek okát valahol a koreai mentalitásban is lehet keresni, –mivel ők sokkal komolyabban veszik–, illetve náluk ez egy szocializálódási tevékenység is egyben, mivel sokan játszanak.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!