Még a fejlesztőket is megosztotta ez a CoD-os küldetés

Még a fejlesztőket is megosztotta ez a CoD-os küldetés

A mai napig vitás, hogy csak megbotránkoztató akart lenni ez a küldetés vagy tényleg volt benne valami mélyebb üzenet.

Idén már a 20. születésnapját ünnepli a Call of Duty. A népszerű franchise a lövöldözés mellett számtalan emlékezetes pillanattal lopta be magát a játékosok szívébe. A játék történelmében azonban akad egy küldetés, ami a mai napig kísérti a rajongókat. Sőt, még azokat is, akik soha nem is játszottak CoD-dal! Ugyanis a Modern Warfare 2 2009-es kiadása óta a No Russian című misszió az egyik, ha nem a legmegosztóbb pillanat, amit mainstream videójátékban valaha láthattunk.

Teljesen elképzelhetetlen lenne ma, hogy bekerüljön egy játékba a játékos segítségével összehozott terrortámadás a fiktív moszkvai reptéren. De mindenkit megnyugtatunk, 2009-ben is sokkolta a világot, hogy egy ilyen jelenet nem csak látható, hanem a játékos részvételével megy végbe. Ami viszont keveseknek jutott eszébe az elmúlt 14 év során, hogy megkérdezzék a fejlesztőket arról, hogy mégis hogyan hozták össze ezt a missziót és mit miért csináltak.

Szerencsére a brit IGN egyik újságírója végre feltette ezeket a kérdéseket az Infinity Ward munkatársainak, köztük annak a Mohammad Alavinak is, aki dizájnerként lényegében azért felelt, hogy minél hatásosabb (értsd durvább) legyen ez a küldetés. Ez alapján pedig elmondható, hogy nem csak a játékosokat, a stúdiót is megosztotta az, ami a játékban történik.

Ezeket olvastad már?

Bár a felszínen a No Russian című küldetés azért sokkoló, mert lehetőségünk nyílik rá, hogy büntetlenül lőjjünk civilekre, valójában egy ennél jóval mélyebb üzenetet próbáltak átadni: Amerika bármilyen kockázatot hajlandó bevállalni a céljainak érdekében. Legyen az ár egy kis háború itt, egy nagy háború ott, vagy akár az, hogy egy egész világot fenyegető terrorista mellé szegődve egy reptérnyi civilt megőlnek. Ha a végén ebből sikerül bizalmat építeni az ellenséggel, majd információkat szerezni, akkor az ár nem számít egy percig sem.

A No Russian során ennek a hozzáállásnak a lehető legkifacsartabb változatát akarta bemutatni az Infinity Ward. A küldetés eleji „remember, no Russian”, azaz „emlékezzetek, ne beszéljetek oroszul” parancs Makarovtól, majd a kinyíló lift előtt álló civilek felfedése pontosan elég ahhoz, hogy a játékos azonnal kényelmetlenül érezze magát, hiszen egy CoD-ban nem ezt várnánk. Ez természetesen szándékos volt, bár nem mindig nézett ki így: eleinte a lift helyett egy csapatszállítóban gondolkoztak a fejlesztők és az ikonikus mondat is csak akkor hangzott volna el, amikor már megérkeztek a helyszínre, ami egy pláza lett volna. Alaviék azonban valami emlékezetesebbet akartak, így jutottak el ahhoz a dizájnhoz, ami végül bekerült a játékba, miszerint később, vagyis visszafordulási lehetőség és különösebb felkészítés nélkül indul el a küldetés.

Persze a No Russianban történtek nem egy csapat elmebajos kezei által készültek és nem is a megbotránkoztatás volt a cél. Csupán úgy érezték, hogy az amerikai hírszerzéssel kapcsolatos kritikus üzenetet úgy lehet a leghatásosabban átadni, ha a játékos ott van az események kellős közepén. Azaz Makarovtól egy karnyújtásnyira, azon nyomás alatt, hogy beépített ügynökként mit kell tennie az amerikai célok és a saját morális iránytűjének egyensúlyban tartásához – már ha ez egyáltalán lehetséges.

A stúdiónál már a küldetés tesztelésekor is látták körvonalazódni ezt a konfliktust. Amikor egyes játékosok nem voltak hajlandóak a civilekre lőni, míg mások annak ellenére is végrehajtották a terrortámadást, hogy nem értettek vele egyet, tudták, hogy megosztó lesz a jelenet. A fejlesztők szerint a legerősebb reakció egy veterán katonáé volt, akinek a No Russian előtti küldetésekkel nem volt baja, de amikor eljutott idáig, akkor egyszerűen letette a kontrollert és kiment a szobából.

Alavi és csapata azonban továbbra is nagyon fontosnak tartotta a küldetést. Bár ezen a ponton már több Infinity Ward alkalmazott is volt, aki kérdőre vonta a No Russian szükségességét:

„Azt gondoltam, hogy túlreagálják, de 100%-ig igazuk volt. Emlékszem, az egyikük azt mondta, hogy ez túl sértő és nem akarja ezt a küldetést játszani.” – Mohammed Alavi

Ekkor hozta meg Jason West, az Infinity Ward egyik vezetője azt a döntést, hogy opcionálissá teszik a küldetést. Alaviék először nem támogatták ezt, mert féltek, hogy azt fogják hinni az emberek, hogy nem akarnak felelősséget vállalni a tartalomért és így súlyát veszti majd a játék. De végül West meggyőzte őket azzal, hogyha rákényszerítenék a küldetést az emberekre, akkor lennének olyanok, akik utána nem tudnák élvezni a sztorit vagy egyszerűen nem is folytatnák a játékot. Azonban a küldetés előtti kis figyelmeztetés sem volt elég ahhoz, hogy a No Russian ne az egyik legmegosztóbb küldetéseként vonuljon be a történelembe.


AZ ÚJ CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 3-RA MÁR MOST IS LECSAPHATSZ A KONZOLVILÁGBAN!

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - Hatalmas balhé van az Escape from Tarkov körül

Hatalmas népharag közepette menekülnek a játékosok Tarkovból. Viccet félre téve, a fejlesztők maguk ellen haragították szinte a teljes közösségüket ami a lövöldözős-gyűjtögetős szimulátor konkurenciájához hajthatja a játékosokat.