Háromból két fejlesztő aggódik a játék mint szolgáltatás modell miatt

Háromból két fejlesztő aggódik a játék mint szolgáltatás modell miatt

Azt is megmondták a fejlesztők, hogy miért annyira aggasztó számukra a live service modell, és mit tehetnek majd annak érdekében, hogy ezt ellensúlyozzák.

A Game Developer Collective friss felmérése alapján a fejlesztők 70%-a aggódik amiatt, hogy mennyire fenntarthatóak a live service, azaz játék mint szolgáltatás alapú játékok. A kutatásban februártól márciusig 600 fejlesztővel készítettek interjút, ez alapján a válaszadók 39%-a enyhe, míg 31%-uk nagy aggodalmat fejezett ki a modellel kapcsolatban. A fennmaradó harmadnak nem voltak fenntartásai, vagy legalábbis nem volt biztos benne.

Természetesen a kutatók arra is rákérdeztek, hogy miért aggódnak a live service kapcsán. Több ok is felmerült, ám a két legnagyobb az volt, hogy az emberek elveszítik az érdeklődésüket az ilyen típusú játékokban (63%), valamint a verseny más játék mint szolgáltatás alapú címekkel (62%). Harmadik helyen futott be az, hogy egyre csak nő a felhasználószerzés ára (47%), ami így megelőzte a növekvő fejlesztési költségeket (34%) is. Ezekhez képest jóval kisebb magyarázó erőt tulajdonítottak annak a válaszadók, hogy más szórakoztatóipari termékek vonják el a figyelmet a gamingről (20%) vagy a befektetők érdeklődése csökken a modell iránt (12%).

Ezeket olvastad már?

Az iparág a felmérés alapján valamelyest már reagálni kezdett a felmerülő problémákra. A megkérdezett fejlesztők szerint a fizetős DLC-k lehetnek a következő játékokban a megoldások. Gondolják ezt a kutatók abból, hogy az előző játékokhoz képest 9%-os növekedést tapasztaltak ennek használati potenciáljában a válaszok alapján. Ezt leszámítva nőtt még a feliratkozási modellek (+3%), a digitális kiadás, előrendelés (+4%) és a loot boxok erőltetésére (+3%) irányuló szándék is. Minden más, így a játékbeli fizetős tárgyak, tartalmak, a reklámok, a fizikai kiadások, a battle passok, a játékhoz köthető feliratkozások csökkentek. Persze a változás ezek esetében akkora vagy még kisebb is, mint a növekedésnél felsorolt példáknál. A fejlesztők 9%-a pedig nem tudja vagy nem akart válaszolni a kérdésre. Tehát messzemenő következtetést ebből még nem feltétlenül kell levonni, főleg, hogy egyre hosszabbak a fejlesztési ciklusok, így több lehetőség van az arányok variálására is.

Kövess Minket!



Gamer szótár