Így hatott a coach szabály a top csapatok formájára

Így hatott a coach szabály a top csapatok formájára

Az elmúlt hat hétben teljesen felborult a CS:GO világ egyensúlya, mely leginkább a Valve által belengetett új szabálynak tudható be.

A Valve augusztus közepén robbantotta a bombát, amikor egyetlen intézkedéssel elkaszálta a hatodik embereket a csapatok mögül. Az öt játékos mögött tevékenykedő coach-ot ugyanis a játék szemléletével ellentétesnek találták, és bejelentették, a Major tornán nem állhatnak majd a csapat mögött.

Annak ellenére, hogy a zsúfolt versenynaptár miatt a következő Major torna egyébként is jövőre csúszik át, a csapatok már most elkezdtek alkalmazkodni a megváltozott szabályokhoz, hiszen a legtöbb együttes szeme előtt már most a Major-győzelem lebeg. Lássuk, kinek ment zökkenőmentesen az átállás, és kik buktak a legnagyobbat!

A nagy győztesek:

Egyértelműen a kiscsapatok, akik egyébként sem engedhetnek meg maguknak egy ikonikus hatodik főt, mögöttük általában a menedzser áll. Ezek az együttesek kihasználják, hogy az irányítást eddig is csapaton belül kellett megoldaniuk, míg a nagyok ebben az átmeneti állapotban nem mozognak túl otthonosan.

Tökéletes példa a Heroic, akik a semmiből hirtelen hatalmas karriert futottak be az irányítói vénával rendelkező fiatal játékosoknak köszönhetően, de ugyanez igaz a Cloud9 feltámadására. IGL pozícióval felruházott coach-uk sose volt, így számukra alig érezhető a változás, nem ők lettek ennyivel jobbak, az ellenfelek hibáira építenek. Hasonló DeadFox új csapata, a HellRaisers helyzete is, akik csapaton belüli IGL-jük miatt ugyanazt játszhatják, mint eddig, az átalakulóban lévő nagyokkal szemben, innen jönnek aztán a meglepetések!

Felfelé ível továbbá azon csapatok csillaga is, akik csupán taktikai coach-csal rendelkeznek, mint a dignitas, a FaZe, vagy éppen a mousesports. Náluk a háttérmunkában ugyan segíti valaki az együttes felkészülését, de sem a kör eleji, sem a körök közbeni hívásokba nincs másnak beleszólása, csakis a pályán lévő ötösnek. Talán nem meglepő, hogy mind a három említett csapat továbbjutásra áll az ESL Pro League-ben. A Valve szabályozása ugyanis csak a meccs közbeni jelenlétet tiltja a coach-oknak, a meccsek közbeni elemzést továbbra is végezhetik, és valószínűleg fogják is.

A nagy vesztesek:

A világ legnagyobb koponyáit maguk köré gyűjtő nagycsapatok, akik bízva a coach eredményes munkájában klasszikus irányító nélküli csapatot építettek. Tökéletes példa a Na'Vi, a Liquid vagy akár a CLG is.

Starix, Peacemaker és Pita munkája ugyanis nemcsak a háttérben történő elemzésre szolgált, a körökön belül is ők voltak a csapat szeme és füle, figyelték az ellenfél játékát és ellen stratégiákkal válaszoltak mozgásukra. Azt hiszem felesleges is ezredjére felsorolni, mi mindent értek el ezek a csapatok a zseniális coach-teljesítménynek köszönhetően, de nézzük meg, hol állnak most. A Na'Vi csoport utolsóként esett ki a StarSeries döntőjéből, a Team Liquid nem jutott be az ELEAGUE második szériájába, a CLG pedig majdnem tök utolsó az ESL Pro League-ben.

Az igazi probléma az, az említett csapatoknál, hogy az irányító szemléletű játékosokat elküldték (Zeus és tarik) vagy nem is nagyon rendelkeztek ilyen szerepkörrel soha. A Na'Vi-nál seized, a Liquidnél nitr0 próbál meg újdonsült IGL-ként felelni a hívásokért, de az eredményekből látható, ez tényleg a jövő évi Majorra érik majd be.

A semlegesek:

Azok a csapatok, ahol a coach kiválása után tudtak egy olyan rutinos játékoshoz nyúlni, aki kézbe veszi az irányítást. A NiP-nek óriási érvágás lenne THREAT kiesése, ha nem lenne tele veterán harcosokkal, akik számtalan csatát megéltek már és több éve együtt játszanak! Ugyanez mondható el a VP-ről, akik Kuben kiválását tudták viszonylag hamar áthidalni, nem is akárhogyan. A nindzsáknak a StarSeries-t, a lengyeleknek a DreamHacket sikerült a megváltozott körülményekkel együtt is behúzniuk!

De ugyanitt lehetne említeni az Astralis-t, ahol karrigan remek irányító szemlélettel kézbe tudja venni a dolgokat, vagy éppen a G2-t, ahol shox az IGL pozíció mellett még ki tudja hány szerepet tölt be egy személyben a csapaton belül.

Hogy milyen hosszú lesz a nyertesek sikerszériája, mikor térnek magukhoz a vesztesek és a semlegesek védett helyzete valóban kitart-e, azt a ránk váró versenyek döntik majd el, de a régi aranyszabály úgy tűnik visszatér a CS:GO csapatokhoz: végy egy jó irányítót!

Tetszett a cikk? Akkor kövess minket Facebook-on!

Kövess Minket!



Közvetítések