Hogy néz ki most a Wargaming League rendszere?
Az előző részben röviden összefoglaltuk, hogy az első két-három évben hogyan alakult a Wargaming.net League sorsa, így ebben a cikkünkben elsősorban a közelmúlt eseményeire koncentrálunk majd. A korábban már említett hatalmas újítást jelentő 7/54-es formátum tiszavirág életűnek bizonyult, hiszen mindössze két szezont követően bevezették helyette a 2015/2016-os évad második felében a 7/68-as formátumot, aminek köszönhetően a játék legerősebb, 10-es szintű acélszörnyei végre debütálhattak az esport színpadán.
A váltás gondolata már a legelső szezonokban felmerült, azonban több okból kifolyólag is várni kellett a bevezetésére. Ezek közül talán a leglényegesebb az idő volt, mint akadályozó tényező. Eleinte nagyon lényeges volt, hogy minél nagyobb tömeg számára minél könnyebben elérhetővé tegyék a World of Tanks esportot, de a játék gazdasági rendszere miatt a tier 10-es tankok fejlesztése és megvásárlása túlzottan időigényes, ami nyilvánvaló hátrány azok számára, akik később csatlakoznak be a játékba, hiszen amíg fejlesztik a tankjaikat, addig készülni sem tudnak igazán a versenyekre.
A másik, kevésbé lényeges ok az volt, hogy a kisebb szintek közül a tier 8 volt a legjobban kiegyensúlyozva, így erre esett a választás.
A The Grand Finals 2015 talán a legjelentősebb esemény, ami végül a tier 10 felé billentette a mérleg nyelvét. A világbajnokság az aktuális meta miatt elképesztően pörgős és intenzív csatákat vonultatott fel, mindezek ellenére az összecsapásokban túlzottan domináló T-54 ltwt., valamint az 1-2 perces, szinte követhetetlen 'brawl' taktikák elégedetlenséget váltottak ki a nézők és versenyzők széles rétegéből.
A tier 10-re váltással bizonyos mértékig lelassították a World of Tanks esportot, de természetesen pozitív értelemben, így lehetőséget adva a változatos és taktikus játékra, de ezzel együtt teret engedve az egyéni játéknak is, hogy még több lehengerlő és bravúros megoldást láthassunk a profiktól.
Mindazonáltal jelentős változások a liga rendszerében nem történtek. Továbbra is régiós szinten 12 csapat játszik körmérkőzést egymással az online szakaszban, viszont az offline döntőre már csak a legjobb 4 csapat jut ki, aminek egyrészt anyagi okai vannak, hiszen a játékosok úti- és szállásköltségét is a WGL finanszírozza, másrészt így kevesebb, viszont minőségibb játékot láthatunk, valamint megkönnyítik az elődöntőbe jutásért harcoló csapatok helyzetét is.
A világbajnokságra, ahogy eddig is, a két szezonban, illetve a Rumble eseményen a legtöbb pontot megszerző két csapat, plusz egy szabadkártyás jut ki szerverenként.
Az Október 23-án megrendezésre kerülő európai döntő következésképp az első helyezett csapat helyzetét szinte biztosan bebiztosítja majd a 2017-es világbajnokságra, ezért mindenképp érdemes lesz majd figyelemmel kísérni az eseményeket.