Hamarosan véget ér az idei szezon, lássuk milyen újdonságokat tartogatnak számunkra a mesterségek a 7. előszezonban.
Vészesen közeleg az idei rangsorolt szezon vége, egészen pontosan november 7-én, aztán fejest ugrunk a 2017-es preseasonbe. Ilyenkor, a világbajnokság végeztével van lehetősége a Riotnak igazán új dolgokkal kísérletezni, lévén, hogy nagy tétmérkőzések vagy tornák, leszámítva talán az All-Star gálát, már nem nagyon vannak. Ezzel kapcsolatban már több cikkben is olvashattatok, többek közt a dzsungel és tárgybeli változásokról, megújuló orvgyilkosokról, valamint a sandbox módról.
Ezúttal a mesterségeket érintő változásokat vesszük majd górcső alá, vessünk is bele magunkat. Az alábbi ábrán rögtön láthatjátok is, hogy fognak kinézni a jelenlegi állás szerint az új mesterségfák.
A 2017-es preseasont bemutató weboldalon a Riot mindössze csak egy mesterségeket érintő változtatást mutatott be első körön, leváltották az Ősök erejét (Strength of Ages) a Kolosszus kurázsijára (Courage of the Colossus), ami egy új kiemelt mesterség az Elszántság fán. Ám most érkezzen a többi is szép sorban.
A változtatások leginkább azt vették célba, hogy amint haladunk lefele egy egy fán, annál inkább játékstílus specifikus választásokkal lássa el a játékosokat. Az első szinteken inkább a játék első felét kisegítő mesterségek vannak, amik a dzsungel takarítását vagy az ösvényen való maradást, illetve a kisebb összecsapásokat segítik elő, míg a későbbiek a játék végső szakaszára érnek be igazán.
Kegyetlenség (Ferocity)
Ez a fa, leginkább a hosszabb összetűzéseket szerető karaktereket segíti elő, mint például a lövészek. A változások:
Kétélű Kard (Double-Edged Sword): Az előző felvetésekből kiindulva a Riot úgy gondolta, hogy ennek a mesterségnek kicsit lentebb kellene helyet foglalnia a fán, mindjárt kifejtjük hogy miért. Helyette érkezett egy új mesterség a második szintre:
ÚJ - Friss vér (Fresh Blood): Ez azoknak a játékosoknak fog kedvezni, akik nem csak passzívan szeretnének farmolni, hanem mellette belekóstolnának az ellenfélbe is. Egy adott hős elleni első alaptámadás további 10 (+ szintenként 1) sebzést okoz (9 másodperc töltési idő).
Kétélű kard (Double-Edged Sword): Az előbb említett mesterséget a 4. szinten fogjátok ezentúl megtalálni, ahol a többi sebzést növelő mesterség is került, természetesen megfelelő kockázatért cserébe, és még erősítve is lett kicsit. 5% további sebzést okoz, és további 2,5% sebzést szenved el.
ELTÁVOLÍTVA - Elnyomó (Opressor): Egy adott hős vagy rendelkezik tömegirányító képességgel, vagy nem. Ennek következtében elég egyértelmű döntésre kényszerítette a játékost ez a mesterség, lévén hogy CC-zett ellenfelek ellen biztosított csak plusz sebzést. Ezért eltávolításra került, hogy helyette egy rugalmasabban használható mesterség érkezzen.
ÚJ - Harci Révület (Battle Trance): Ez egy fokkal biztonságosabb mint a Kétélű kard, de több időbe telik érvényesíteni. Fokozatosan legfeljebb 5%-kal nő a sebzésed 5 másodperc alatt, ha ellenséges hősökkel harcolsz.
Fejvadász (Headhunter): Egy elég egyértelmű erősítés érkezett rá, azon kívül semmi nem változott. Minden egyedi ellenséges hős megölése 1,5%-kal növeli az okozott sebzést.
Kiemelt Kulcsmesterség (Keystone)
Harci szenvedély (Fervor of Battle): A 2016-os évben sok fejtörést okozott ezen mesterség kiegyensúlyozása a Riot számára, lévén, hogy a mesterség egyetlen egy dologra épít, az úgynevezett találati (on-hit) hatásra, ezt azonban csak úgy lehet ténylegesen kihasználni, ha az ember megfelelő támadási sebességgel rendelkezik. Hiába szeretett volna bárki kritikus találati esélyre fókuszálni, vagy egyes hősöknél (Ezreal) töltési idő csökkentésre, a nagyobb sebzés érdekében, a mesterség használata szinte megkövetelte a magasabb támadási sebességet, ami nagyjából eliminált minden más lehetőséget.
Ebből kiindulva a mesterség innentől kezdve egy olyan értékű nyers sebzést biztosít használójának, melynek következtében a hosszúra nyúló harcok közben többféle megközelítésére ad lehetőséget. Így nem feltétlenül csak azok tudják majd hasznosítani, akik magas támadási sebességgel rendelkeznek.
Valahányszor egy alaptámadással vagy képességgel eltalálsz egy hőst, egy Szenvedély jelzőt kapsz (közelharci támadásokért 2 jár, képességgel bevitt találat esetén a töltési idő 2 másodperc). A Szenvedély jelzők 4 másodpercig maradnak meg (legfeljebb 10 jelző gyűjthető), és jelzőnként 1–6 ponttal növelik a sebzést.
Ravaszság (Cunning)
Ez a mesterségfa volt talán a legstabilabb pozícióban, mégis a javításra mindig van lehetőség. Ez a fa leginkább a hirtelen sok sebzést kiadó karakterek részesítették előnyben, vagy akik lépést akartak tartani ellenfelükkel egy egy rövidebb összecsapásban. Egy két hiányosság azonban mégis maradt a Riot szerint, ezeket szeretnék pótolni.
ÚJ - A zöld barát ajándéka (Greenfather's Gift): A bokorlakók nagyon szeretni fogják ezt a mesterséget. (Rengar, Darcigh?) Egy bokorba lépve a következő sebző támadásod vagy képességed a célpont aktuális életerejének 3%-ával egyenlő bónusz varázssebzést okoz (9 másodperc töltési idő).
Precizitás (Precision) Változik majd a páncélátütési statisztika, amit a halálosság fog leváltani, ennek fényében frissítették a mesterséget. 1,7 halálosság és 0,6 (+ szintenként 0,06) varázstörés pontonként (5 pontnál 8,5 halálosság és 3 (+ szintenként 0,3) varázstörés).
Elszántság (Resolve)
E mesterségfa egyértelmű célja a tankosítás lenne, de valahogy mégse sikerült ezt tökéletesen elérni, legalábbis a mostani tankolós játékstílusban. Olyan mesterségek kerülnek be, amik nem pusztán a tankosságot, mint statisztikát segítik elő, hanem helyette az ilyen státuszban szereplő karakterek bizonyos feladataiban segítenek.
ÚJ - Ostromspecialista (Siegemaster): A korai játékszakaszban segít a bajbajutottakon, akik saját tornyaik alá szorulnak. 8 páncélt és varázsellenállást ad szövetséges tornyok közelében
ÚJ - Rettenthetetlen (Fearless): Extra védelmet nyújt a harc kezdetén. 10% bónusz páncélt és varázsellenállást (+ szintenként 2 pontnyi páncélt és varázsellenállást) ad 2 másodpercre, ha megsebez egy ellenséges hős (9 másodperc töltési idő).
Kiemelt Kulcsmesterség (Keystone)
ELTÁVOLÍTVA - Az ősök ereje (Strength of the Ages): Ez volt az a mesterség, amit szinte kérdés nélkül bármelyik dzsungelesre el lehetett hozni, játékstílustól függetlenül, elvégre 300 HP-t adott, kvázi ingyen, ami szinte mindenkinek jól jött. Ebből fakadóan, megint csak eléggé leszűkítette a választási lehetőséget a dzsungelesek számára. Ezzel alapvetően nem volt gond eleinte, amíg csak a tankok hozták el, de amint rájöttek, hogy a sebző hősökön is simán jól működik, kissé problémásabbá vált a helyzet. Így már egy komoly sebzéssel és tankossággal rendelkező hőssel kellett szembenézni, ami csökkentette jócskán a válaszlépések számát az ellencsapat számára. Éppen ezért kikerül a játékból ez a kulcsmesterség, hogy a dzsungelesek tényleg a stílusuknak megfelelően tudjanak egyéb kulcsmesterségeket választani, nem pedig ezt, gondolkozás nélkül. Tisztában van a Riot azzal is, hogy egyes dzsungeleseknek tényleg ez a mesterség feküdt a legjobban, számukra fognak egyéb alternatív megoldásokat biztosítani, amik kitöltik majd a keletkezett űrt.
ÚJ - A kolosszus kurázsija (Courage of the Colossus): Leginkább a kezdeményező hősöknek lesz majd fontos a mesterség, ami túlélhetőséget biztosít a számukra, főleg egy több fős összecsapás esetén. Amikor eltalálsz egy ellenséges hőst egy erős tömegirányító hatással, egy 4 másodpercig tartó pajzs vesz körül, amelynek ereje a maximális életerőd 7%-ával egyenlő, valamint minden egyes közeli ellenséges hős után további 7%-kal nő (30 másodperc töltési idő).
Ezek a változtatások egyelőre ideiglenesek, változások, kiegyensúlyozások még bőven várhatóak, hiszen még csak most kezdjük el a Preseasont.
TETSZETT A CIKK? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!