Hirdetés

Viszlát OTP választások? Érkezik a 10 ban rendszer, először a profiknak

Úgy néz ki nem csak pletyka volt a 10 tiltásos rendszer, most már hivatalosan is bejelentették, hogy valóban ez várható tavasztól a versenyeken legalábbis.

Hirdetés

Korábban már írtunk arról, hogy esetleges formátumcsere várható majd idén, hiszen a hősök száma jócskán megnőtt, a tiltások száma azonban nem. Ezen fog most változtatni a Riot Games, igaz első körben csak a saját szervezésű versenyein, a solo quehoz kicsit később nyúlnak majd hozzá. Lássuk milyen szempontok alapján döntöttek végül a tízes szám mellett.

Minek kell több tiltás?

Az alapvető megközelítés az volt, hogy a versenyszerű szférákban pusztán a tiltások növelésével is jócskán hozzá lehet járulni a változatossághoz. Gondolunk itt arra, hogy a játékosoknak nagyobb hősbázisra lesz majd szükségük,így előkerülhetnek olyan hősök is, akiket eddig nem feltétlen láttunk profi környezetben. Ez mind elősegíti azt, hogy diverzifikáltabb mérkőzéseket láthassunk, ami növeli a nézők élményét. A plusz két-két tiltás a fázis közepén érkezik, ezzel szeretnénk bátorítani a csapatokat az út közbeni alkalmazkodásra valamint arra, hogy megfelelő módon jósolják meg egymást stratégiáit. 

Le is teszteltük ezeket a metódusokat profi környezeteben, figyelembe vettük az észrevételeiket és ezek alapján jutottunk el ide. Ahogy az minden változtatásnál lenni szokott, folyamatosan figyeljük majd az eredményeket.

Szervezett mérkőzések vs amatőr légkör

A tiltási és választási fázis változásai több fronton is hozhatnak javulást. Tisztában vagyunk azzal, hogy ezek más-más fejlődést jelenthetnek a profik között, ahol adott állandó csapatokkal ismert ellenfelek ellen játszik az ember, mint a solo que környezetben, ahol maximum egy baráttal játszunk és 3 idegennel 5 másik ismeretlennel szemben, így mindig kicsit adaptálódni kell majd az adott csapathoz illetve az ellenfélhez akikről nem sokat tudunk. Mindkét környezetben más előnyei lesznek az új rendszernek.

Hogyan fog kinézni?

A hősválasztás és tiltás első fázisa teljesen változatlan marad, mindkét oldal 3 hőst fog tiltani, aztán jön pár választás. Továbbra is a kék oldal tilt, illetve választ először. A piros oldal harmadik választásáig semmi nem változik, után következik a második tiltó fázis, amit azonban a piros oldal kezd és ez megy felváltva. Ezek után ugyanúgy folytatódik a választás mint eddig. Röviden tömören semmi nem változik, csak félúton bekerül két plusz tiltás.Több verziót is megvizsgáltunk a profikkal mielőtt erre a konklúzióra jutottunk volna. Arra is próbáltunk törekedni, hogy ne nagyon növekedjen a meccs előtti teendők időtartama.

Mi lesz a sima játékmódokkal ahol vannak tiltások?

Kicsit később érkeznek majd ezen játékmódok frissítései. Még mindig azt vizsgáljuk, hogy milyen tiltás-választás tűnik a leglogikusabbnak egyes játékmódokhoz, valamint környezethez (figyelembe véve a játékostársak és ellenségek ismeretlenségét).

A 10 darab tiltásra váltás sok lehetőséggel bír, például lehetővé tesz minden játékos ellen legalább egy tiltást, valamint változhatnak a tiltások céljai. A Play gomb megnyomása után eltelt idő azonban fontos tényező számunkra, hisz jelenleg is sok olyan visszajelzést kapunk, hogy túl sokáig tart amíg az ember elkezdi a tényleges játékot, ezen szeretnénk javítani mindenképp.

Nektek hogy tetszik ez az új rendszer? Kik férhetnek be még a tiltási listára, akiket eddig nem volt elég lehetőség kirakni, de mindenképp ott lett volna a helyük?

TETSZETT A CIKK? KÖVESD AZ ESPORT1-ET A FACEBOOKON IS!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?