CS:GO-ban is beindulhat a szurkolói hozzájárulás a nyereményalapokhoz

A Dota2 és a LoL már elkezdte, CS:GO-ban a készülő cs_summit is belebegtette már a lehetőséget. De vajon hogy nézne ki a gyakorlatban?

A Dota2 és a LoL világában még megszokott a "fan contribution" jelenség, vagyis a szurkolói hozzájárulás a versenyek díjalapjához. A versenyhez kapcsolódóan tehát bármit vásárolsz vagy adakozol, annak egy bizonyos része egyből a nyereményalapba kerül, ezzel növelve a csapatok között kiosztandó pénz mennyiséget.

A 2016-os The International ezzel a módszerrel 20 millió dolláros össznyereményt hozott össze, de a 2016-os LoL VB is eljutott végül 5 millió fölé a rajongóknak köszönhetően, a legnagyobb CS:GO verseny viszont csak a 20. az örökös ranglistán. Adódik tehát a kérdés, mi lenne, ha a CS:GO is elkezdené alkalmazni ezt a bizonyítottan jól működő módszert versenyein?

Lehetőség bőven lenne a megvalósításra, gondoljunk csak a matricapénzekre, a kapszulákra vagy éppen a helyszíni jegyekre. Az innen származó bevételek egy része, Majorok esetén bőven mehetne a játékosoknak szánt nyereményalapba, tovább növelve a torna presztízsét.

Van azonban olyan szervező brigád, akik saját versenyükön magukat licitálják felül. A cs_summit egyik szervezője, Kerülő Péter egy interjúban mesélt már arról, hogy 100 000 dolláros nyereményalapú versenyüket később lehet a rajongói hozzájárulások modelljével emelik majd. Egyelőre azonban a perifériák, mezek és egyéb ajándéktárgyak még pihennek kicsit.

Ma azonban érkezett a hír, hogy mivel a sztárcsapatok sorra igazolják vissza a részvételt, a szervező gárda saját maga emelte meg a díjazást, jelenleg már 150 000 dollár a nyereményalap. Jó látni, hogy ilyen példa is van.

A mezek, perifériák és virtuális tárgyak árusításából származó bevételek elképzelhető tehát, hogy hamarosan a CS:GO versenyek díjazásában is komoly szerepet játszanak majd, törekvés legalábbis van rá! Ha így alakul, idővel a CS:GO tornák is bekerülnek a legnagyobb esport versenyek közé.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!