Érdekes téma bukkan fel újra és újra a közösségen belül, most végre megkaptuk az válaszokat is.
Már megszokhattuk, hogy a játékosbázis előszeretettel ad hangot felháborodásának, ha hibát talál a játékban. Márpedig bug-ból újabban nincs hiány a CS:GO-n belül, az egyik legfelkapottabb téma jelenleg a molotov + smoke idegesítő kombója mellett a célkereszt problémája. Nemrégiben került fel egy GIF, mely után ismét általános vélekedés lett, hogy a célkereszt nincs megfelelő helyen a játékban.
A GIF-en tökéletesen lehet látni, hogy bár a célkereszt közepén van az ellenfél feje, mikor a játékos megáll és lő, még sem történik semmi. Első ránézésre tehát több, mint jogos lehet a felháborodás, hiszen ezen elég sok fontos helyzet elmehet.
A problémára többen a "cl_crosshairthickness" parancsot hozták fel bűnösként, mely eltérő felbontásokban eltérő számot kell, hogy mutasson, különben elcsúszáshoz vezet. Ám a dologról bebizonyosodott, hogy semmi köze nincs a célkereszt pontosságához, bátran használjátok tehát a nektek tetsző módon, bármilyen felbontással is nyomjátok. Sokkal érdekesebb megközelítés azonban, hogy a célkereszt alapból "elcsúszott" mivel a szélesség és a magasság pixelben mérve is mindig páros, tehát ha úgy vesszük nem egy pixel a képernyő közepe, hanem egyszerre 4. És ezek közül a golyó mindig a jobb alsóba repül, így előfordulhatnak pontatlanságok, az említett GIF-en is a jobb alsó, nyakszirti kevlár részen pattan a golyó.
A közösség megpróbált további magyarázatokat is találni a felvételen látható dolgokra, 3 pontba szedték a legvalószínűbb okokat:
- Csatlakozási hiba miatt a szerverrel való kommunikáció nem volt megfelelő.
- Az ellenfél alt-tabolt, aminek lehetséges következménye az efféle elcsúszás, régi játékosoknak nembiztos, hogy be kell mutatni a print screenes "menekülést" ha anno CoD2-ben beszorultunk a textúrába.
- Maga a fegyver, elképzelhető, hogy ha játékos leguggol, akkor az a lövés tökéletes helyre megy.