A Kifárasztás nerfelve, mit jelenthet ez a metában?

A Kifárasztás nerfelve, mit jelenthet ez a metában?

A Kifárasztás/Exhaust egy nagyon erős védelmi eszköz volt a támogatók kezébe, sőt mostanában már miden is sokat használták, mi változott a gyengítéssel?

Hirtelen rég nem látott lövészek és orgyilkosok jelennek meg a 7.5-ös patchben gyengített Kifárasztás után, változni látszik a meta kicsit.

Kevésbé leszünk kifárasztva, Aatrox újra feltámad? - 7.5-ös patch

Uacute;jabb frissítési csomag érkezett, megpróbálták a lövészeket kicsit kiegyensúlyozni, Aatroxot visszahozni, pár mágus gyengíteni és a tárgyakat is helyrepofozni.

Nagyjából a Kifárasztás/Exhaust metának köszönhetően vált sok hős játszhatatlanná, mint például Draven. Ez az egy idézői varázslat nagyjából kivett egy karaktert a játékból 2,5 másodpercre, mivel rengeteg mindent vett el tőle. Támadási sebességet, kiosztott sebzést, mozgási sebességet és még mágikus ellenállást valamint páncélzatot is csökkentett az időtartam alatt. A puszta ereje miatt szinte kötelező volt minden támogatóra, sőt még a középső ösvényen is megjelent olyan burst karakterek ellen, mint Fizz, Master Yi vagy Yasuo stb.

Mivel nagyjából mindenki ezt használta, főleg boton, az olyan lövészek kerültek előtérbe, akik biztos távolságot tudtak tartani az ellenfél támogatójától. Így lett népszerű választás Jhin, Varus, Ashe, alkalmanként Caitlyn, esetleg Ezreal. Az olyan karakterek, akiknek viszonylag közelebb kellett menni, ahhoz hogy sebzést osszanak ki, mint Draven, Vayne vagy épp Kog'Maw nagyjából kiestek a metából, mert egy Kifárasztással nagyjából használhatatlannál váltak a csetepaté alatt.

A 7.5-ös patcben viszont a támadási sebesség csökkentés és az ellenállások elvételét is törölték a repertoárból, ami elősegítette több hős előretörését ismételten. A változtatásoknak köszönhetően újra életképessé válhat Draven, Vayne, vagy Jinx, mivel bátrabban merészkedhetnek közelebb ellenfeleikhez és több konzisztens sebzést oszthatnak ki. Elsőre talán a támadási sebesség biztonsága tűnhet a legnagyobb dolognak on-hit hősöknél, de talán még fontosabb a két ellenállás megmaradása.

Egy amúgy is papír karakternél ezek csökkenése nagyjából azt eredményete, hogy még könnyebben ölhetővé váltak. A Kifárasztás, bár alapvetően egy védekező képesség, támadásra is legalább annyira használható volt, megközelítve vele a tényleges sebzést, amit ki lehet osztani rájuk, főleg a meccs elején. Azt is mondhatni, hogy kb a Monopolyból ismert "Get out of jail free" kártya volt. Mivel ennyire sokrétűen lehetett használni, az olyan idézői képességeket, mint az Égetés/Ignite fölöslegessé tette, pedig anno ez volt az ismérve annak, ha egy duo agresszív játékot tervezett és biztosítani szerette volna az első gyilkosságot magának az ösvényen. 

Ezekkel a változásokkal visszatérhet kicsit az élet az alsó ösvényre és végre mások is feltűnhetnek az Idézők szurdokában, mint Jhin, Ezreal, Varus és Caitlyn, mert a velük való játék alatt sem fogjuk feltétlen hasztalannak érezni magunkat. Ettől függetlenül sajnos Kalista még mindig nagyon gyenge, hiába kapott egy kis buffot pár patch-el ezelőtt. Neki sokkal több mindenre lesz szüksége, ahhoz hogy visszatérjen a metába, pedig régen milyen jó volt...

Ti kiket látnátok újra szívesen a bot lane-en?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!