Nyilvánosságra hozták a lootboxok drop rátáit Kínában!

Nyilvánosságra hozták a lootboxok drop rátáit Kínában!

Lehullot a lepel a kínai játékosok számára, hogy mit milyen eséllyel rejthet egy-egy lootbox.

Mint az köztudott, minden egyes lootbox négy tárgyat rejt magában, vagy egy játékon belüli kozmetikát, vagy játékon belüli "pénznemet", amiből kiegészítőket, pl. skineket lehet venni. Legalább egy ezek közül ritka vagy annál magasabb minőségű. Átlagosan minden öt és feledik láda rejt magában egy epikus tárgyat, míg minden tizenhárom és feledikben található egy legendás tartalom. Ez nagyjából egy 18,19 %-os esélyt ad nekünk, hogy valami epikus dolgot nyissunk és 7,4%-ban kaphatunk legendás tartalmakat. 

Több mint egy milliárd dollárt hozott már a konyhára az Overwatch

Még egy éve sincs, hogy kiadták a játékot, de máris elérték az egy milliárd dolláros bevételt.

Egy május elsején hatályba lépett új kínai törvény szerint az alkotóknak nyilvánosságra kellett hozniuk a pontos esélyeket, ami a lootboxokat illeti. A törvényjavaslatot 2016 december 5-én fogadták el, ami kimondja, hogy az alkotóknak pontosan meg kell mondaniuk mit milyen eséllyel kaphatunk. A törvény szerint "Az online játékkiadóknak kötelességük lesz nyilvánosságra hozni a véletlenszerűen kapott tartalmakat egy-egy játékban a felhasználók számára és ezeket egy hivatalos felületen meg kell jelentetniük, valamint átláthatónak és követhetőnek kell maradnia a kínai kormány számára."

A Blizzard szerint ez semmit nem változtatott az eddigi lootboxok drop rátáján. 

Kína az első ország ahol legálisan is elfogadták a lootboxok adásvételét. Sokan a szerencsejátékhoz hasonlították a lootboxokat, ahol a lootboxok árban akár kevesebbet is érhetnek, mint amennyit ráköltöttünk. Ennek a javaslatnak a lényege, hogy a felhasználót védje és tisztában legyen azzal, miért is ad ki pénzt. A CS:GO-ért és a DotA2-ért felelős Valve ugyanezen a héten tette nyilvánosságra a náluk jellemző esélyeket a különféle ládákra. Kíváncsiak lennénk, hogy ezek alapján a Riot Games által kiadott League of Legends-ben vajon milyen esélyeink vannak a "sikerre".

Egyelőre még nem tudni, hogy a Kínában nyilvánosságra hozott százalékok vajon csak arra a régióra vonatkoznak, vagy esetleg globálisan is érvényesek.

Ti mit gondoltok, lehetséges, hogy csak ezért a törvényért valamivel elfogadhatóbb számokat hozott nyilvánosságra illetve állított be a kínia játékosoknak a Blizzard?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!