Mik a legjobb mid lane pick-ek jelenleg?

Mik a legjobb mid lane pick-ek jelenleg?

A meta állandóan változik és alakul, nézzük mik számítanak a legjobbnak mostanság!

Folyamatosan az egyensúlyra törekszik a Riot Games a hősök kapcsán, de mindig lesznek olyan karakterek akik egész egyszerűen a képességeik természete miatt erősebbek, mint a többiek. Ez top lista folyamatosan változik a tárgyak és képességek finomhangolásával, illetve a profik is nagyban befolyásolják, elvégre sokan követik a meccseket és amit ott látnak, azt hajlamosak lemásolni.

Az SKT se verhetetlen, ma eldől, kik mennek a playoffba - MSI, 4. nap összefoglaló

Hodi | 17/05/14 19:07 Utolsó napjához érkezett az MSI main stage csoportköre, de mielőtt nagyon belemennénk a mai tippversenybe, lássuk, hogy mit hozott a negyedik játéknap! Ledöntötték lábáról az óriást, egyébként full körbeverte egymást megint mindenki. Összefoglaló. Xiye LeBlanc-kal sokkal többet tudott roamolni és segíteni a csapattársaknak, mint Perkz Ryze-a, amivel jelentős előnyhöz juttatta az ösvényeket.

Ezt a folyamatosan változó hullámzást nehéz néha követni, lássuk jelenleg hogy áll a helyzet a középső ösvényen.

Az élmezőny

Az itt jelen lévő hősök a legerősebbek mind közül, velük nem nehéz elindulni egy-egy meccsen és hátunkon vinni azt.

Ahri


A róka hölgyemény egy elég meghatározó szereplője a középső ösvénynek. Az egyik leggyakrabban választott mides és a győzelmi aránya is 53% felett van a champion.gg szerint. Nem is olyan nehéz megtippelni, hogy miért. Végső képessége páratlan mozgékonyságot biztosít számára, ráadásul egy elég megbízható CC-vel is rendelkezik E-jének köszönhetően. Ezen két képessége miatt elég nehéz gankelni is őt, a Q nyújtotta mozgási sebesség bónusz pedig szintén hozzátesz meneküléseihez. Hatótávja felér egy controlmage-éhez, de sebzését egy orgyilkoshoz hasonlóan osztja ki, pár gombnyomás és egy papír ellenfél el is tűnt. Alig egy-két tárgyra van szüksége, hogy igazán meginduljon, ráadásul elég biztonságosan és hatékonyan tud farmolni is. Alapvetően egy elég kockázatmentes választás.

Anivia

Elég jó helyen áll most Froggen kedvence, Anivia. Bár komolyabb erősítést nem kapott mostanában, rengeteg CC-jével jól megállja a helyét az alapvetően középtávú midesek és javarészt immobilis lövészek ellen. Q-ja, fala és ultija rengeteg eszközt ad számára, hogy átvegye az uralmat szinte bármilyen összecsapásban, legyen szó egy kisebb összecsapásról vagy akár egy teljes 5 v 5 csapatharcról. Még az idegesítő tankokat is simán el tudja választani csapatától, így előbb a törékeny carry-kel is lehet külön foglalkozni. Ha mindez nem lenne elég, sebzés terén sincs miért szégyenkeznie.

Fizz

Fizz sok helyen megfordult már, többek közt a felső ösvényen AD és tank szerepben, mind a múlt szezonban és még az ideiben is. Ez persze önmagában annyira nem lenne furcsa, de alapvetően egy AP carry-ről beszélünk és ezek esetében már kissé különc teljesítmény, hiszen nem erre lett tervezve. A Hextech protobeltnek köszönhetően visszatért a középső ösvényre, mivel most még mozgékonyabb, mint volt. A végső képességének buffolása/változtatása is megtette jótékony hatását, még tavaly novemberben, az orgyilkos update során.

Xerath

Xerath egy elég erős képviselője a control mage-eknek és érdekes módon még nem lett nerfelve. Ennek egyik oka talán az, hogy erőfölénye mellé támadhatóság is párosul, mivel viszonylag könnyen elkapható egy-egy gank alatt, ellentétben például egy Syndrával, aki rosszabb esetben csak arrébb löki, jobb esetben pedig el is kábítja ellenfelét. Egy dologban viszont kimagaslóan teljesít és ez nem más, mint a hatótáv. Egy jól felépített védelmező csapatkompozícióban, ami nem példa nélküli a jelenlegi tankos, pajzsos metában, Xerath teljes nyugodtsággal lövöldözhet varázslataival jobbra-balra, ráadásul mindezt egy biztos távolságból.

A másodhegedűsök

A megnevezés senkit ne tévesszen meg, még mindig a középső ösvény krémjéről beszélünk, nekik talán egy fél fokkal nehezebb dolguk van, mint előbb említett társaiknak, de velük is bőven lehet carryzni.

LeBlanc

Nem egy könnyen megtanulható hősről beszélünk, de az ok amiért itt található az az, hogy rengeteg sebzéssel rendelkezik, úgy is mondhatnánk, hogy üt mint egy buszkerék. Ha sikerül elsajátítani a klón használhatának fortélyait egy kis gyakorlással, utána nagyon nehéz elkapni és több sebzést oszt ki, mint legtöbb varázsló társa. Egy kicsit kevésbé sokoldalúbb, mint például Ahri, de a sebzése bőven kárpótol érte.

Syndra

Syndrának sem kell a szomszédba menni sebzésért, kivéve ha az a szomszéd éppen LeBlanc. Hiába marad le sebzésben, más területeken tud ezért kárpótolni. Egyrészt elég jó hatótávja van és egy viszonylag könnyen eltalálható kábítása, amit ha maximális távolságról találunk el, akkor az a legnagyobb hatótávú kábítás is egyben a játékban. Ha mindezt párosítjuk rendkívül sok tudást igénylő végső képességével (nyomd meg az R betűt és valaki eltűnik), akkor egy elég stabil választásról beszélhetünk. 

Orianna

Alapvetően egy elég erős választás is lehetne Orianna, hiszen egyetlen képességgel egy egész csapatharcot is megfordíthat, viszont túlságosan is támaszkodik arra, hogy előnyből kezdje meg a mid game-et, ami nem mindig jön össze. Már csak azért sem, mivel lehet, hogy nincs igazán rossz matchup-ja, de kifejezetten jók se, amiket fölényesen megnyerne. Pár gyilkosság és néhány alaptárgy nélkül a sebzése elég nevetséges, de ha egyszer megindul...

Twisted Fate

TF mindig is egy ésszerű választás volt midre. Sosem volt igazán rossz egy metában sem, pusztán mindig voltak nála jobbak, ahogy most is. Jelenleg azonban nem egy rossz választás, mivel sok mides leginkább a roam-ra megy rá, vagyis megpróbálja a szélső ösvényeket befolyásolni, erre pedig TF ultija az egyik legjobb képesség. Ráadásul egy alaptámadást sem olyan nehéz eltalálni egy-egy arany színű kártyával, így a CC is biztosított, ráadásul könnyen elsajátítható.

Katarina

Katarina hasonló gondokkal küzd, mint LeBlanc. Nehéz vele megtanulni játszani, de cserébe sok sebzést okoz, ha megfelelően használjuk. Az egyetlen igazán nagy gondja, hogy semmilyen CC-je nincsen, így teljesen egy síkú karakterről beszélünk. Ezen kívül az is problémát okozhat, hogy ő még Oriannánál is jobban támaszkodik a snowball hatásra. Ha szerez pár korai killt, akkor az ellenfél kezdheti el vakarni a fejét, hogy hogyan tovább, de ha ez hiányzik, akkor elég hasztalan.

A harmadik szint

Ezek a hősök azok, akik nem számítanak különösen erősnek, de egy kis extra időbefeketetéssel el lehet jutni velük olyan szintre, hogy megállják a helyüket a jelenlegi metában és még meccseket is carryzhetünk velük. 

Taliyah

Leginkább a late game-ben tud bekapcsolni ez a karakter, az early-ben átlagon aluli. Időre és tárgyakra van szüksége ahhoz, hogy el tudjon tüntetni bárkit is hatékonyan, addig viszont a CC-je miatt még hasznos választás lehet. Ha sikerül őt megindítani az elején, akkor erőteljesen tud carryzni. A mozgékonysága a pályán szintén páratlan, ráadásul mindezt úgy, hogy kritikus menekülési útvonalakat tud elzárni, vagy flash-elésre kényszeríteni az ellenfelet. Arra azért érdemes figyelni, hogy nehogy a saját csapatunkat hozzuk véletlenül kellemetlen helyzetbe.

Annie

Rajta is a Hextech Protobelt segített, nem is keveset, mivel így még messzebbről lehet veszélyes a macijával, Tibbers-el. Ezeknek köszönhetően elég könnyen tud elkapásokat produkálni és célpontjait egy szempillantás alatt felrobbantani pár varázslattal. Az egyetlen gondja az, hogy csak ez a pár varázslat áll rendelkezésére, hogy megöljön valakit, mivel a cooldown-jai elég hosszúak, így ha egy rotációt túlél az ellenfél, könnyen ránk fordulhat. 

Talon

Tavaly novemberben kapott rework-öt az Assassin's Creed szereplőire is hasonlító karakter az orgyilkos update keretein belül. Azóta egész komfortosan érzi magát a pályán. Igazán akkor volt top tier választás, amikor a lethatlity aranykorát érte és mindenkin ezt lehetett látni, de mióta azokat nerfelték ezeket egy kicsit ő is visszább esett. Továbbra is rengeteg sebzést oszt ki és jól tud roamolni falugrásainak köszönhetően, így könnyen beleszólhat a szélső ösvények alakulásába.

Vel'Koz

Ez a több csápon járó (legebő) szörny csak a tudásra éhezik. Kár, hogy ezt a tudást csak úgy képes megszerezni, hogy célpontjait szétporlasztja atomjaira. Vel'Koz mindig is sok sebzéssel rendelkezett, attól függetlenül, hogy képességeinek elsajátítása nem a legegyszerűbb dolog, főleg a Q-ja. Ha ezekkel megbarátkozunk, akár még tankosabb célpontokat is szét tudunk vele szedni. Van egy nagy hátránya is, ha bárki közel megy hozzá, azt nem szereti. Nagyon nehezen tud elmenekülni, főleg olyan ellenfelektől, akik képesek az arcába, vagy inkább szemébe mászni.

Ti milyen hősöket játszotok miden?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!