Altípusokkal bővül a játék, a supportok új nevet kapnak!

Altípusokkal bővül a játék, a supportok új nevet kapnak!

Mostantól kezdve nem supportok/támogatók lesznek, hanem controllerek/irányítók, de nem ez az egyetlen dolog ami változik!

Blitzcrank például külön altípust kap és LeBlanc sem számít már orgyilkosnak mostantól. A hősök besorolását hivatalosan is feje tetejére állították a legújabb bejelentéssel.

Változik az eredményjelző, ikonok, rúnák mesterségek és még sok minden más

Több minden változik a közeljövőben, játékon belül kijelzők, ikonok, rúnák stb. nem csak a kliens újul meg ezek szerint hanem minden, ami köré épül.

Az egész változásnak a legnagyobb oka, hogy az egyes altpípusoknak köszönhetően a fejlesztők könnyebben tudják követni a tárgyak és egyéb újítások hatásait egyes altípusokra. Ez ugyanúgy igaz a nemsokára frissülő rúnákra, mesterségekre stb. magyarul minden ami alakítja a metát általában. Itt van példának a Youmuu's Ghostblade vagy a Duskblade, amit közkedvelten használnak az orgyilkosok. Akár egyetlen változtatás hatással lehet egy teljes altípusra, ami nem egy hős foglal magában és máris megváltozott a meta. A Randuin's Omen egy igazi tank tárgy, ezáltal, ha ehhez a tárgyhoz hozzányúlnak, az leginkább a tank karaktereket fogja érinteni. Tisztában lenni azzal, hogy mi választja el az egyes altípusokat sokat segíthet a fejlesztőknek abban, hogy mit, merre is szeretnének elvinni, ezért kellett leváltani a mostani rendszert, mert nem mindig volt egyértelmű.

Például Graves régen lehet, hogy lövész vagy marksman volt, de ez mára már aligha igaz rá. Rengar se feltétlen egy orgyilkos a szó szoros értelmében, mint a többi. Ha egyszer bemegy, nem igazán van külön eszköze arra, hogy ki is jöjjön, hacsak nem takarítja el ellenfelét, ezért a diver jobb lehet rá nézve. Ilyen és ehhez hasonló példa számtalan van, Teemo is az ADC-k között volt, holott sosem számított igazán annak, maximum a bronz 5 legmélyebb bugyraiban, ezek a dolgok pedig elég nagy káoszt okoztak, mert sok minden nem volt egyértelmű. Ezért hát az átdolgozás.

És hogy ez nekünk miért lehet fontos? Ismerve egy hős altípusát elég jó elképzelést adhat arról, hogy az a hős mire is való és nagyjából milyen stílusban kellene játszani, milyen tárgyak passzolnak hozzá, ki lehet a countere stb. Az egyes kiegyensúlyozásoknál is probléma lehet, ha egy hős rossz helyen van, mert mondjuk egy olyan frissítés érkezik, ami a tankokat érintené, de valaki nem tartozik oda és nem számolnak vele, más eredményt fognak kapni, mint amire számítottak. Lesznek persze olyan karakterek akik annyira egyediek, hogy igazán egyik csoportba se sorolhatóak be. Azir, Graves, Nidalee és Kayle is ilyenek, de vannak rajtuk kívül mások is.

Tehát a fentieknek köszönhetően sok karakter új jelzőket kapott a kasztja vagy altípusa mellé. Rengar már egy úgynevezett diver ("beugró"), LeBlanc egy burst mage, Ziggs pedig méltóan artillery lett. 

A support vagy támogató szót pedig el kell felejteni, mostantól controllerek lesznek, na nem konzolhoz valók. Ennek egyszerű oka az, hogy a támogató sokaknak alárendelő kifejezés, az ember úgy érzi másodrendű csak a játékban, aki csak segíteni tud mást, de önmagában hasztalan. A Riot amúgy is úgy gondolja, hogy nem csak ennyi a dolgunk, hanem irányítani a pályát, elkapásokat eszközölni, infót szerezni vagy épp megtagadni, CC-t biztosítani, egy szóval a kezükbe venni az irányítást. Ki tudja még a végén megoldják a több éves support, bocsánat, controller hiányt a ranked meccseken.

A controller ráadásul csak egy gyűjtő név lesz, azon belül lesznek Enchanterek, vagyis bűvölők és Catcherek vagyis fogók. Előbbibe inkább azok a hősök tartoznak, akik hasznosságukat kissé közvetettebb módon érzékeltetik, ilyen egy Janna, vagy Soraka, esetleg Nami, míg a fogók azok a karakterek, akik szó szerint el tudnak kapni valakit, mint például Thresh, Blitzcrank, Zyra stb.

Magát a játékot ez annyira nem fogja befolyásolni, de talán kicsit pozitívabb fogalom kapcsolódik majd az alsó ösvényen arra a játékosra, aki nem a minionokat öli. Azt is remélhetjük, hogy így a Riot is jobban átlátja majd a saját rendszerét, ami elsőre így kissé balgaságnak tűnhet, hogy "mankóra" van szükségük, de gondoljunk csak bele, hogy több mint 130 hős rohangál a pályán. Majd mindegyik egyedi képességekkel és akárhányszor kiadnak egy új hőst, az mindig egy kicsit nagyobb munka, mint az előző, mert több mindenhez kell igazítani. Egyáltalán nem könnyű feladat minden egyes változót, hőst, tárgyat, mesterséget, rúnát, a pályát figyelembe venni minden alkalommal és megtalálni a tökéletes egyensúlyt. A teljes listát itt találjátok.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!