Csütörtöktől már mindenki 10 hőst bannolhat a meccsein

Csütörtöktől már mindenki 10 hőst bannolhat a meccsein

Kompetitív szinten már év eleje óta láthatjuk, egyes szervereken már bemutatták, de holnaptól a világ minden táján 10 ban lesz a meccsek előtt.

Magát a rendszert már korábban napvilágra hozták, hogy hogyan is fog kinézni. Ahogy az várható volt, az LCS-ben megszokott rendszer nem lett volna életképes a solo que környezetben, hogy mindent a topos bannol, gondoljunk csak a trollkora.

Akár kétszer is bannolhatjuk Yasuo-t a 10 bannos rendszerrel!

Régóta ígéri már a Riot, hogy a profikhoz hasonlóan mi is 10 hőst tilthatunk ki egy-egy meccs előtt, nézzük pontosan hogyan is tehetjük ezt meg!

Elkezdődött a végső visszaszámlálás, ami a 6 bannos rendszer végét fogja jelenteni, hosszú-hosszú évek után. Szinte a játék teljes életciklusa alatt ez volt a jellemző, még nagyon a legelején volt kettő, de az első szezonbeli VB-n, amit xPekéék nyertek meg a Fnatic-al, már ott is 3-3 volt. Egy újabb nagyon hosszú és megszokott rendszertől veszünk végső búcsút.

Észak-Amerikában már elérhető a rendszer, a világ többi részének még holnapig kell várnia. 

Az új rendszer lényege, hogy az előzőnek a hiányosságait pótolja több ízben is. Egyrészt 138 játszható hős mellett a 6 nagyon kevésnek tűnhetett sokszor, illetve a korábban bevezett "új" rendszerrel sem feltétlenül érték el azt, hogy mindenki érintett legyen a ban fázisban, ahol mindkét oldalon az utolsó három játékos bannolt. Ez főleg a kék oldalon lévő második játékosra volt igaz, aki nem bannolt és mire rájutott a választás joga, addigra az első három játékos nagy valószínűséggel elhozta az OP hősöket. 

Ahogy arról már korábban írtunk, muszáj volt elég egyértelmű okok miatt újragondolni a versenyszinten használt rendszert, így ennek az lett a vége, hogy mindenki kap egy darab bant. Gyakorlatilag kaptunk egy sima normal blind pick rendszert a rendes pickek előtt, ahol mindenki egy hőst választ ki és ezek csak akkor derülnek ki a másik csapat számára, ha már mindenki belockolta őket, csak ezúttal ezek a bannokat fogják jelenteni. Ennek köszönhetően egy hőst akár többször is ki lehet bannolni, majd utána jön az eddig megszokott választási fázis, először kék oldalon egy, aztán piroson kettő és így tovább.

Bár egyes meccseken kevesebb, mint 10 egyedi ban lesz (ha vannak azonosak), reménykedünk abban, hogy így egyes champek nem lesznek permabannolva, tudjátok kikre gondolunk. Nem gondoljuk, hogy ennek az új rendszernek köszönhetően kevesebb egyedi bant látnánk, mint eddig, de azért figyelni fogunk erre is a jövőben, ha elharapózna a helyzet. - Ben Forbes

A másik kulcsfontosságú része az új rendszernek az is volt, hogy valahogy lerövidítse a pick/ban fázist, amire sokan panszkodtak, hogy néha több időt töltünk a játékon kívül, mint benne, főleg ha páran dodgeolnak, éppen ezért mindenkinek kerek 30 másodperce lesz bannolni, illetve minden játékos hasonló módon tud beleszólni majd a meccsek alakulásába.

Mit is jelenthet ez a gyakorlatban? Kész stratégiákat tudunk felépíteni 5 bannal, egy ösvényt akár teljesen kiszedve a játékból ha szeretnénk. Ezt persze azért kommunikálni kell a csapattal, hogy tudatosak legyenek a bannok és ne olyan hőst tiltsunk ki, akivel egyik csapattársunk játszani szeretne. Most jelenleg a jungle és az ADC pozíció rendelkezik a legkevesebb "játszható" hőssel, így érdemes lehet ezekre fókuszálni, ha a saját csapattársunk rendben van azzal, hogy egy kevésbé populáris hőssel játsszon. Nem árt figyelni a hősök statisztikáit is ha van időnk, olyanokat nem nagyon érdemes bannolni, akiknek magas pickrate mellett is 50% alatt van a győzelmi arányuk.

Próbáljunk meg ésszel bannolni ha lehet, ne essünk bele megszokott mintákba, mert a játék folyamatsan változik. Lulu ellen például lehet, hogy idegesítő játszani, de jelenleg a győzelmi aránya 47%-on áll és vannak nála sokkal sikeresebb supportok is. Bármennyire is hihetetlen, a Yasuo ban sem feltétlenül a legokosabb dolog, bár most valóban erős lehet és persze ezzel meg lehet fogni az OTP-ket, de a mid és top meta jelenleg annyira szerteágazó, hogy egy hős elvétele aligha jelent valamit. 

Figyeljünk a meta alakulására és persze kommunikáljunk a csapattal, hogy melyik role-t szeretnénk kivenni a játékból. Ha például az ADC-re fókuszálunk, jelenleg a legjobb tiltások erre a lane-re Caitlin (igen a nerfek ellenére is), Lucian, Ashe, Twitch és Xayah. Xayah különösképp jó tiltás, mert visszább vesz Rakan erejéből is, aki párjára sokkal távolabbról is képes ugrani, azaz messzebbről tud kezdeményezni is. 

Egy-egy lane campelése eddig is sikeres taktikának bizonyult a solo que alatt. Ez főleg igaz low eloban, ahol a játékosok még ki is égnek tőle. Fűszerezzük meg ezt még azzal, hogy az amúgy is kibannolt lane-t campeljük, akinek egy másodligás hőst kellett választania és a snowball máris beindulhat a mi részünkről. Vannak más játszható hősök is, de a számok alapján ezek a legnépszerűbbek, ami azt is jelenti, hogy ha csak nem egy otp-vel van dolgod, aki valami offmetát szeret, nagy valószínűséggel nem sok tapasztalata lesz a játszott hőssel. Ez egy elég taktikus döntés idéző.

A következő lépés már sokkal egyszerűbb, örülj a Győzelem/Victory feliratnak a képernyőn és zsebeld be a könnyen szerzett LP-det. 

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!