Kindred, Rek'Sai és masszív Jhin buffok jöhetnek a következő patchekben!

Kindred, Rek'Sai és masszív Jhin buffok jöhetnek a következő patchekben!

A két dzsungel karakter reworkje jó vérfrissíttés volt, de a Riot szerint nem elég, a bot lane-en eltűnt Jhin szintén buffokat kap nemsokára.

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy időszak a tavaszi szezonban, amikor Jhin szinte állandó szereplője volt az alsó ösvénynek, ám ezek az idők azóta elmúltak. Hasonló cipőben jár Kindred és Rek'sai, akik szintén állandó szereplői voltak a kompetitív meccseknek, mielőtt a Riot a földig nerfelte őket. Ezt hivatott volna kijavítani a két karakter kisebb reworkje, de nem sikerült valami jól.

Kevesebb lóerő marad Rumble masinájában a PBE patch szerint

Rengeteg hőst vesznek most elő a Riot-nál és gőzerővel dolgoznak azon, hogy mindenkit egyenlő szintre nerfeljenek le.

A két dzsungeles és a lövész is a 7.12-ben kapnak buffot a PBE patch szerint. Hiába adtak Rek'sai-nak és Kindred-nek is AD bónuszokat a képességeikre, a rework után nem igazán ad jó érzést játszani velük. A rework célja mindkét esetben az lett volna, főleg Rek'sai esetében, hogy inkább harcosok legyenek, abban az értelemben, hogy több AD-t lássunk rajtuk. Ez főleg Rek'sai képességeinél volt érezhető az AD ráták miatt, de úgy tűnik a játékosok nem tartották ezt elég erősnek, Kindred esetében pedig inkább egy ADC-re hajazó dzsungelest szerettek volna látni, ami szintén nem jött össze. Mindkettejüknél a probléma az, hogy a sebzés csak scaling-el jön be náluk, így az early és a midgame fázisokban az erőviszonyuk felettébb alacsony, lategame-ben pedig nem kapnak vissza akkora erőfölényt, ami a korai hiányosságukat kompenzálná.

E két karakter jelenleg rosszabbul teljesít, mint a legtöbb dzsungeles a játékban, vagyis az utolsó és az utolsó előtti helyen állnak, ha szigorúan a metában tartozkodó dzsungeleseket nézzük. Persze lehet azzal takarózni, hogy még viszonylag rövid ideje jött ki az újítás, de annyira sokat nem változott az alapkoncepciójuk, hogy nagyon hozzá kellett volna szokni, egész egyszerűen valami nem működik náluk.

Kindred alap armorja valamint AD-ja buffokat kap, hogy segítse az early game-et, Rek'sai W-je pedig jelentős sebzésnövekedésben részesül, hogy több burstje legyen. Az utóbbi erősítés egész jónak ígérkezik, így már maga a kezdeményezése, vagyis a levegőbe dobás is része lesz a burst sebzésének, Kindrednél viszont egy ilyen "apró" számbeli erősítés nem tudni, hogy mennyit is fog igazán érni. 

Ezektől függetlenül a két rework közül játékélmény szempontjából talán mégis Kindred sikerült jobban, aki lehet, hogy nem rendelkezik jelenleg elegendő sebzéssel, de legalább már tényleg egy ADC-hez hasonlatos karakternek érezhetjük, Rek'sai-nál viszont nehéz lesz hozzászokni a viszonylagos törékenységéhez, ami az új, tervezett build mellé jár, holott a sebzés messze elmarad nála is, ami ezt helyrerakná.

Mint említettük, Jhin legjobb napjai már a karakter mögött vannak, ezt próbálná kicsit visszahozni a fejlesztő gárda. Szezon elején nagyon erős volt és előtte is a győzelmi aránya sosem csökkent 50% alá, a kiadása utáni egy évben. A rossz napok áprilisban kezdődtek, akkor jöttek számára az indirekt nerfek, úgy mint a Deathfire touch és a lethality gyengítése, a BotRK buff és a többi, Jhin pedig szép lassan nagyjából eltűnt a süllyesztőben gyorsabb társai mellett, mert egyszerűen képtelen volt tartani velük az iramot.

Az egyik legkevésbé hatékony hőssé vált rövid időn belül a statiszikák alapján. Pedig maga a hős szinte semmit nem változott, egyszerűen a környezet alakult úgy, hogy az számára elképzelhetetlenül előnytelenné vált, pusztán a hős működése miatt, mivel eléggé elütött a többi ADC-tól. Talán ezen a buffok segíteni fognak neki, hogy újra visszatérjen a metába, mert egyébként egy roppant élvezetes hősről beszélünk, aki sokak kedvence lett, nem csak az ereje miatt.

Két nagyobb buffot is kap a 7.12-ben, az első a Q-ját, vagyis a Bouncing grenades-et fogja érinteni. Minden egyes szinten 5 alapsebzést levesznek belőle, viszont az AD scaling-et 10%-al megnövelik. Jhin egyébként az egyik legnagyobb AD-val rendelkező hős a játékban, már csak a passzívja miatt is, szóval ez a 10% elég sokat fog jelenteni, főleg a mid- és lategame-ben. Összehasonlításképp, ha Jhin-nek van 350 AD-ja, a mostani helyzetében, egy 5-ös szintű Q 800-at sebezne az utolsó pattanással, ha előtte megölt egy egységet. Ezután a buff után ez a sebzés 875-re növekedne, ebben persze nincs benne az AP scaling, mivel azt Jhin amúgy sem nagyon vesz.

A Curtain call, vagyis az ultija alapsebzését is megnövelik minden egyes szinten, ez max szinten plusz 20 sebzést jelent, ez azonban csak az alap, erre még jön az AD bónusz. Ne tévesszen meg minket ez a 20, hiszen Jhin-nek négy lövése is van, a negyedik pedig mindig nagyot durran. Lényegében a Riot azt mondja, hogy bár a kitjéhez nem szeretnének hozzányúlni és tisztában vannak azzal, hogy ez a meta nem neki kedvez, ezen hiányosságait nyers sebzésnöveléssel szeretnék kárpótolni, reméljük ez elég lesz ahhoz, hogy visszatérjen.

Mit gondoltok, milyen hatást érhetnek el ezek a buffok? Elég lesz, hogy ezek a hősök újra közkedvelt karakterekké váljanak?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



League of Legends - Már a skineket is újrahasznosítja a Riot

Több támadás is érte a Riot Gamest a League of Legends közösség felől miután a játékosok "újrahasznosított" VFX elemeket fedeztek fel a PBE-re felkerült legújabb Tündérkirályság kinézeteken.