Ha ezek a változások maradnak, Trundle szó szerint leharapja a fél kezünket

Ha ezek a változások maradnak, Trundle szó szerint leharapja a fél kezünket

Kijött a 7.12 ma, ami azt jelenti, hogy a következő PBE patch is terítékre került. Trundle és Shaco is elég masszív erősítéseket kaphatnak.

Hogy mi történik pontosan a trollok királyával? A következő PBE patch-en elég durva buffokat kapott a harapására, vagyis a Q képességére és a W-re is, amivel megjelöli kis területét a pályán. 

Ismét terítéken a Thornmail, ezúttal nem véletlenül

Korábban már bekerült egy frissítés a PBE-re, de azt a készítők se gondolták komolyan, inkább véletlenül maradt bent, ezúttal kicsit jobban odafigyelnek.

A PBE frissítés legnagyobb lépése Trundle-el kapcsolatban a sebzéslopás mértéke a harapásán. Eddig ez a mennyiség a képesség szintjeitől függően -10/-12,5/-15/-17,5/-20 volt. Ugyanezt a mennyiség nem csak elvette, hanem Trundle meg is kapta bónuszként arra a 8 másodpercre amíg a képesség tart. Ez önmagában egy elég jó eszköz volt közelharci egységek ellen, akik építettek kicsit is az alaptámadásaira. Trundle persze most nem a meta rész, ezért szeretnének egy kis életet lehelni bele, de talán túl sokat is akarnak hirtelen.

A Q-ra érvényes értékek konkrétan megduplázódnának, azaz -20/-25/-30/-35/-40 sebzést szedne el ellenfeleitől és ugyanennyit adna magának. Mivel a CD elég alacsony a Q-n, konkrétan állandóan fent tudjuk tartani, amíg bírjuk manával és az ellenfél hagyja, hogy a közelében legyünk. Ez igencsak nagy problémákat okozhat minden olyan karakternek, akinek be kell mennie közel, hogy sebezzen. Az első szinten -20 eszméletlen érték. Gondoljunk bele, hogy egy első szintű karakternek van átlagban 70 sebzése topon. Ebből 20-at elvesz és magának adja, ami azt jelenti, hogy az ő sebzése felmegy 90-re, míg az ellenfélé lecsökken 50-re. Ez majdnem a duplája, ami lényegében esélytelenné teszi a cserét vele, legalábbis 1 v 1-ben. Ötös szinten pedig 40 AD-t lop el, ami felér egy 1300 aranyba kerülő B.F. Sword-dal, amit 30 manáért "eltüntetünk".

Ne feledkezzünk meg a passzívjáról is, ami egy beépített gyógyuló mechanizmus, hiszen maximális életerejének 2%-át is visszanyeri, ha meghal egy egység a közelében, ami a szintlépések során tovább nő szép fokozatosan egészen 6%-ig, tehát ha valami csoda folytán egyáltalán egálba hoznánk ki egy csetepatét, ők akkor is visszakapná előbb utóbb. Ezt elősegítendő a W buffja is, ami eddig 20% mozgási sebességet és 20% bónusz gyógyulást biztosított a számára. A gyógyulás mértékét felviszik 25%-ra, vagyis többet kap a minionokból is és ehhez még hozzászámolhatunk egy Spirit Visage-t is, ami még tovább növeli azt. Ezeket egybevéve máris láthatjuk, hogy miért okozhat ez igenis nagy gondot a távolsági támadásokkal nem rendelkező karaktereknek, mint egy Darius, Renekton, de igazából még akár egy Jarvan IV-nek is.

A másik versenyzőnk, akire érdemes figyelni az Shaco. Talán még emlékszünk, hogy az UOL színeiben Kikis játszotta egy ideig és nem is olyan rosszul. A személyiségproblémákkal küszködő bohóc azonban régóta nem a profi meta része és a solo que-ban sem feltétlen a leggyakoribb választás. Nála egy egy képességet buffolnak, de azt eléggé. E varázslata, amivel a tőrjét dobja el, elég masszív számokat  kapott és még egy kis finomhangolást is mellé, hogy jobban összhangban legyen a karakterrel és gyakoribb AD buildjével.

Az alapsebzést felemelik rajta, 5/35/65/95/125-ről 50/75/100/125/150-re. Ezzel főleg az early game-et támogatják meg nagyon, de ez nem minden. Alacsonyabb szinteken kevesebb bónusz AD-t kap a tárgyakból, eddig minden szinten 60%-ot kapott, most ez is módosult 60/75/90/105/120%-ra. Ez azt is jelenti egyben, hogy a játék közepétől igencsak nagyot fog ütni egy-egy tőr, sőt ehhez még számoljuk hozzá a hátba szúrás passzívját, ami tovább bónuszt ad, ha valakit a háta mögül támadunk, ráadásul fizikai sebzés lesz innentől, szemben az eddigi mágikussal, így érvényes lesz rá akár a páncéltörésünk is. 

A hab a tortán pedig a hiányzó életerő alapján számolt bónusz sebzés, amit még mindezek tetejére kapunk és mértéke akár 50% is lehet, igaz cserébe elvették a 3-8% hiányzó HP és szint alapján kapott sebzést de ez bőven kompenzál érte. Ez azt jelenti, hogy egy-egy későbbi csapatharcban elég egy pillanatra nem figyelnünk és az ADC-nk már el is tűnt a háttérbe, ha Shaco megtalálja. Még a végén visszajön az aktív karakterek közé?

Mit gondoltok ezekről a változásokról?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések