Egy újabb szeretetcsomag érkezett a Riot-tól patch formájában. Sok nyalánkságot kaptunk ezúttal is, íme a 7.12.
Ez az első patch viszonylag régóta amiben nem érkezik semmilyen új hős vagy hős átdolgozás, ám ez korántsem jelenti azt, hogy nem tartogatna izgalmas dolgokat számunkra, hiszen ezzel a frissítéssel érkeznek meg az első küldetések, illetve rengeteg tárgy is ráncfelvarráson esett át. Na de mindent szép sorjában, nézzük először a hősváltoztatásokat.
A mostani meta legsikeresebb hősei platina divízióban - 4. rész
Aioween | 17/06/13 14:00 Erről a divízióról azért már elmondható, hogy javarészt az itt lévő játékosoknak már van átfogóbb tudása a játékról és kicsit tudatosabban mozognak a pályán, tudják mi az, hogy wardolni és a teamfightokba is némi haditervvel mennek be. Nézzük hát melyik ösvényen kik örvendenek a legnagyobb népszerűségnek, illetve sikernek.
Hősök
Camille: csökkentették a passzív pajzsának töltési idejét, illetve növelték a Q képessége második fázisának sebzését.
Corki: kapott egy kis extra támadási sebességet, illetve alapsebzést, továbbá növelték a varázssebzésének részarányát, mostantól nagyobb részt varázssebzéssel dolgozik a karakter. A W használata közben mostantól lehetőség van képességek betárazására, vagyis ahogy véget ér a W a közben benyomott képesség (Q vagy R) rögtön útjára indul.
Ivern: egy kis megelőző nerfet kapott az E képességére, nehogy túl op legyen az új Athéné grállal. Csökkentették a robbanásból származó sebzését.
Jax: kapott egy kis extra hatótávolságot a W-vel erősített alaptámadására, hogy még könnyebben csapja nyakon a célpontját.
Jhin: Jhin sokáig nagyon nagy meta hős volt, ám a környezetének változásaival meglehetősen kiesett onnan. Most egy kis extra sebzés növeléssel megpróbálják ezt kompenzálni. A Q képességének alapsebzése csökkent, ám az AD-ból származó sebzés növekedés részaránya emelkedett, illetve plusz sebzést kapott a végsőképességének minden lövésére.
Karma: Ivern-hez hasonlóan az ő pajzsa is egy megelőző nerfet kapott. Az alap E használata kevesebb sebzést nyel el, míg a mantrázott pajzs a másodlagos célpontok számára biztosít kevesebb védelmet.
Kindred: Kindred az előző frissítésben szép nagy átalakításon ment keresztül, ám most sem hagyják békén további buffokat kapott. Az alapsebzése egy hajszálnyit növekedett, Farkas rohamozási sebessége emelkedett, illetve csökkentették az E képességének mana költségét.
Malzahar: Malzahart némi sebzéstől fosztották meg a játék késői szakaszára vonatkozóan. A Q és R képessége mostantól kevesebb alapsebzéssel rendelkezik, illetve kijavították nála azt a hibát, hogy a Higany selyemöv és az Eleven szablya most már nem szakítja meg az egész ulti képességét, pusztán a cc-t veszi le. A sugár továbbra is sebez, amíg a hatótávon belül tartózkodunk.
Rakan: A passzív képessége kapott egy kis javítást, mostantól arra is hatnak a pajzsok és gyógyítások értékeit módosító hatások.
Reksai: A szintén jelentős módosításon áteső hős további extrákat kap ez alkalommal. Növelték az alapsebzését, a szintenként kapott páncélját, illetve a W előbukkanásából származó sebzését, továbbá nehezebb elkerülni most már az R képességéből származó ugrását.
Rumble: Rumble elég vegyes frissítést kapott. A hőpontjai lassabban fogynak el, a Q képességének töltési ideje az első szakaszban emelkedik, ám ezt kompenzálva az alapsebzése és a varázserőaránya is emelkedik, azonban minionokra mostantól kevesebb sebzést ad le. A W képességének időtartama csökkent, ám a pajzs mennyisége emelkedett. E képessége mostantól nagyobbat sebez, a meccs későbbi szakaszában pedig többet is lassít.
Xayah: A játékegyensúlyért felelős fejlesztők úgy gondolták túl op, hogy Xayah a Q képessége használata közben képes alaptámadást is bevinni, ezért ezt az opciót eltávolították, továbbá növelték a W képességének töltési idejét.
Zac: Zac-re ez alkalommal is várt egy kis törődés, a W és E képességének alapsebzését csökkentették.
Tárgyak
Az iron solarik medálja: A fejlesztők szeretnék elérni, hogy ez a tárgy inkább a tankoknak semmint a büvölőknek legyen kényelmes, így csökkentették a pajzs alapértékét, ám ez az érték növelhető a bónusz életerő mennyisége alapján.
Megváltás: Kétségkívül az egyik legnagyobb meta item jelenleg a Megváltás. Olyannyira, hogy a tankos supportok is előszeretettel vásárolják, a Riot viszont szeretné megtartani a határokat a büvölő és a tankos supportok között, így csökkentették az item által nyújtott bónusz életerő mértékét, illetve az életerő regenerálódást, ám növelték a hozzátartozó mana regenerálódást. Új finomságot is kap a tárgy, a gyógyítást erősítő hatások háromszorosan hatnak rá mostantól.
Zeke hírnöke: Ezt a nevet mostantól elfelejthetjük, ugyanis Zeke szövetségeseként találhatjuk meg a boltban mostmár. Több ponton is változott a tárgy, valamivel drágább lett, most már Varázskönyv helyett a Légió égisze item segítségével épül fel. A legfontosabb pedig a képesség amit ad, az is teljesen más lett. Nem növeli most már a varázserőt, sem a kritikus csapási esélyt, hanem egy jégvihart idéz meg, idéz extra tűzsebzést biztosít a kijelölt szövetséges hősnek.
Athéné szentségtelen grálja: Több mana-regent ad amiből ezentúl élető-regen helyett extra varázserőt nyerhetünk, illetve kevesebb töltési időt biztosít. Csökkentették a kapott varázserő mértékét is.
Vezérzászló: A tárgy alapreceptje változott, illetve mostantól nem ad 400 manát a tulajdonosának, illetve új passzív képességet és extra alap életerő-regent kapott.
Lovagi eskü: Változott a tárgy receptje, továbbá plusz az extra életerő-regen helyett töltési idő csökkentést ad most már.
Igaz dicsőség: Ennek a tárgynak is változott az alap receptje, plusz kevesebb életerőt ad a vásárlójának, ám megajándékozza őt cserébe extra páncéllal és töltési idő csökkentéssel. A tárgy passzívját eltávolították, míg az aktív képesség most már magától kapcsol be.
Jégkori lepel: A Jégkesztyű és a Fagyos szív alapjául szolgáló jégkori lepel olcsóbb lett, ám cserébe kevesebb páncélt biztosít a viselőjének. A fent említett két tárgy viszont nem lett ettől még olcsóbb, végső összeállítási költségük 650-ről 750 aranyra emelkedet.
Ragadozópalást: Előző társához hasonlóan ez a tárgy is olcsóbb lett, de kevesebb páncélt is ad. A belőle kiépíthető tárgyak, pedig ugyan úgy tartják az árukat.
Az ősi érméhez kapcsolódó tárgyak: Egyszerűbbé és átláthatóbbá tették az érmekezléseket.
A felemelkedés talizmánja: Olcsóbb lett a tárgy.
Ereklyepajzs és a hozzátartozó tárgyak: Egy kis ráncfelvarráson estek át ezek a tárgyak, többnyire vizuális frissítés az effektjeiken, illetve egy hibajavítás, mostantól az Ereklyepajzshoz tartozó küldetés passzív pajzsa is megkapja a pajzsok és gyógyítások érték növelő hatásait.
Doran gyűrűje: Az item passzívja változott kicsit, mostantól több Doran gyűrűjének megvásárlása nem halmozza a kapott mana-regent.
Doran pajzsa: A tárgy mostantól 450 aranyba kerül a korábbi 400 helyett.
Újratölthető ital: Új ikont kapott.
Egyéb
További statisztikák jelennek meg a meccsvégi összesítő táblázatban, első körben a Tömegirányítási pontszám.
A következő hétvégén visszatér a Vérhold játékmód.
Új funkciók érkeznek a chat-hez, egyszerűbb lesz nyomon követni az azon folyó üzeneteket.
Kiegyenlítették az idézői szintek közötti különbségeket, most már nem annyira látványos a differencia az 5., a 10. és a 20. idézői szint között, összeségében pedig valamivel kevesebb XP kell 1-30 szint között.
Egy tonna apróbb hibajavítás, amik inkább a játék vizuális élményét befolyásolták, nem magát a játék menetet.
Végül pedig a sokak által régóta várt event, ami az Ellenfelek nevet viseli. Ez az esemény hozza el nekünk a két új hőskinézet, Hajnalhozó Riven és Éjhozó Yasuo párosát, illetve az első küldetéseket is ezzel vezetik be a játékba.