A Rangsorolt csaták béta szezonja rengeteg problémára világított rá.
A játékosok többségének a Rangsorolt csaták 20 órai kezdésével volt problémája, amit a fejlesztők némiképp orvosoltak és előre hozták a kezdést 18 órára, ami mind szép és jó, de ezen kívül még rengeteg mindenen kell változtatniuk, ha fent szeretnék tartani a játékmód népszerűségét.
Milyen hibái vannak a játékmódnak, amik fejlesztésre szorulnak?
A tankosztályok közti egyensúly
Jelenleg a MM elsősorban a játékosok rangját veszi figyelembe csapatalkotáskor, így fordulhat elő az, hogy az egyik csapatban szinte csak nehéz, míg a másikban szinte csak közepes tankok vannak. Értelemszerűen a legideálisabb eloszlás az lenne, ha mindkét csapatban közel azonosan oszlanának el a tankosztályok, mert a mostani rendszerben sokszor a csata elején eldől, hogy melyik csapat nyeri a kört.
A térkép rotáció
A fejlesztők nyilatkozata alapján a Rangsorolt csatákra azért nem vezették be azt az új térkép rotáció rendszert, ami a Standard (random) csatákban nagyszerűen bevált, mert az nagy várakozási időt eredményezett volna. A gondolatmenet alapja tehát az, hogy a Rangsorolt játékmód sosem lesz elég népszerű ahhoz, hogy a térkép rotáció eredményesen működjön. Laikusként nehéz megítélni, hogy tényleg így van-e, de az biztos, hogy jelenleg kimondottan frusztráló az, ha zsinórban 5-6 alkalommal kell például Fisherman's Bay pályán játszanod.
A gazdaság
Rangsorolt játékmódban mindenki megpróbálja a legjobbat kihozni magából, így a legjobb felszereléseket és a legjobb lőszereket használja, ami miatt egy-egy rosszul sikerült kör hatalmas deficittel zárulhat, ami sok játékosnak veheti el a kedvét a játékmódtól. A megoldást talán a magasabb kreditszorzó jelentené. Nem ördögtől való gondolat az sem, hogy egy-egy stráf megszerzése bizonyos összegű aranyat érne, ezzel is ösztönözve a játékosokat.
Egy mindenki ellen
Jelenleg senki sem próbál meg a győzelemért játszani, hiszen mindenki azért küzd, hogy a csata végére bent legyen a legjobb három játékos között, ezért nemcsak az ellenfél 15 játékosát, de a csapattársait is ellenségként, leküzdendő akadályokként kezeli, ami rengeteg döntetlenhez és összességében unalmas játékmenethez vezet.
Az erősek még erősebbek lesznek
A Béta szezon felénél járunk, ami azt jelenti, hogy két hét múlva vége a Rangsorolt csaták első szezonjának, illetve azt is jelenti, hogy két hét múlva még nagyobb lesz a szakadék a rossz és a jó játékosok között, ugyanis a megszerzett kötvényeket a legjobbak a többség számára elérhetetlen fejlesztett felszerelésekre váltják majd be. Ebben az esetben két megoldás is van.
Az egyik, hogy teljesen elvetik a fejlesztett felszerelések koncepcióját, míg a valószínűbb másik lehetőség az, hogy a kötvényeket nemcsak Rangsorolt csatákban, hanem randomban vagy a Gift Shopban is megszerezhetővé teszik. Ezzel viszont a Rangsorolt csaták értelmét kérdőjeleznék meg a fejlesztők, hiszen ki akar majd napokon keresztül kreditet égetni egy monoton és unalmas játékmódban, amikor egyszerűbb, gyorsabb és szórakoztatóbb módja is lesz a fejlődésnek?
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!