A Riot azt mondja Azir rework, sajnos eddig csak nerfeket látunk

Shurima uralkodója talán újra előmászik a homoktengerből és tiszteletét teszi az Idézők szurdokában is, végtelennek tűnő álma után, bár az ötletek láttán nem sok esélyt adunk neki.

Azir helyzete mindig is nehéz volt a játékban, már "születésétől" kezdve sok gond adódott vele és a megjelenése után sem fogytak el ezek a gondok. Eleinte rengeteg bug volt a katonáival és az ultijával is, így nehéz volt megítélni a tényleges erejét, később pedig mikor ezeket nagyrészt kijavították hirtelen mindenki vele kezdett játszani és elnyomott majd minden más hőst a középső ösvényen.

Egészen a béta korszakig nyúlt vissza Azir megtervezése

Aioween | 17/06/03 17:00A Shurimai uralkodó rengeteg fejtörést okozott már szinte mindenkinek, nekünk játékosoknak, az ellenfeleinknek és persze a fejlesztőknek. Utóbbiaknak bármily meglepő is, de már több éve jelentett gondot. A legtöbb kitalált és kidolgozott hős koncepció általában előbb vagy utóbb eljut az Idézők szurdokába, de nem mindegyik.

Éppen ezért volt igazán nehéz kiegyensúlyozni is őt, mivel javarészt a hibák javításával foglalkoztak, semmint magával a hősnek az erőszintjével, amikor pedig ez végre előkerült, akkor kapott egy adag nagy nerfet, valamint a tárgyváltozások sem kedveztek neki, elsősorban a Rylai-ra gondolunk, ami a lassítást adta. Hasonlóan más majdnem elfeledett hősökhöz mint Urgot, Evelynn, vagy Aatrox, rá is egy kiadás átdolgozás vár a közeljövőben. A pontosabb részletekről Riot Wav3Break számolt be, több lépésben.

Az egyik legnagyobb gond vele az a "lőtávolsága" volt szerinte. Mivel javarészt a katonái segítségével farmolt és minden mást is velük csinált, nagyon problémás volt ellene ösvényen maradni, mert a legtöbb mides nem fért a közelébe sem a katonák miatt, ezért egy nagyon jó control mage lett belőle. A legtöbb cserét, ha sarkítva is, de úgy tudta megnyerni, hogy még a helyszínen sem kellett lennie. Ugyanez a hatalmas hatótávolság a csúszásra is alkalmazható, ha szeretne kicsit meggyőzőbben móresre tanítani minket és egy pillanat alatt ott termett mellettünk, vagy épp mögöttünk, ha nem volt szerencsénk. Ha sikerült mögénk kerülni már várhattunk is az ultiját, amivel azonnal visszalökött a saját csapatához és néha még átflashelni sem volt ezt egyszerű, mivel majd minden lepattant róla.

Ennek a mozgékonyságnak és zónázási potenciálnak köszönhetően elég ritkán került olyan helyzetbe, ahol büntetni lehetne. Éppen ezért az első lehetőség, hogy csökkentenék a katonák hatótávolságát, hogy kicsit közelebbi ismeretségbe kerüljön ellenfeleivel és azok ártó szándékával. Ez nem mellesleg a legegyszerűbb módja lenne az újradolgozásnak, mivel technikailag nem igényel sok változtatást. 

A másik lehetőség pedig az, hogy egész egyszerűen elveszik, vagy jelentősen korlátozzák a katonákra csúszás lehetőségét, ezzel is visszafogva a mozgékonyságát kicsit, viszont így a hatótávjuk megmaradna. Cserébe a katonák tovább maradnának és több mindent tudnának hozzátenni a csatákhoz. Ettől sokkal kockázatosabb választássá válna Azir, hiszen egy fontos menekülőképességétől szabadítanák meg, könnyebb lenne gankelni is őt, valamint nehezebben kerülne ő maga jó pozícióba egy-egy harcban. Őszintén szólva ez szerintem elvenné a hős egy jellemző mozgását és hirtelen az ulti is elég sokat veszítene hasznosságából. Többek közt ez a klipp se jött volna össze nélküle.

A harmadik és egyben utolsó lehetőség a katonák átdolgozása. Egyértelműen ez jelentené a legnagyobb kihívást, hiszen ezt az eredeti formájában is nagy munka volt létrehozni. Az ötlet az lenne, hogy a katonák támadási hatótávja a hős szintjével együtt nőne. Ez azért lenne jó megoldás, mert earlybe kicsit nehezebb lenne csak úgy ingyen és bérmentve zaklatni a másikat, lategame-re pedig visszanyerné a mostani dicsfényét.

Ez a hivatalos Riot álláspont. 

Mint egy volt aktív játékos és nagy rajongója a hősnek kifejteném a saját véleményem is. Először is pár adat, Azir győzelmi aránya jelenleg a 45%-ot sem éri el, ezzel a hatodik legrosszabb az összes hős közül, ha pedig a midet nézzük csak, akkor utolsó előtti, nála csak Ryze rosszabb, választási aránya pedig az 1%-ot sem éri el, a champion.gg szerint (platina fölötti eloban). Ez bizonyára azért van, mert az emberek rájöttek, hogy egyszerűen túl gyenge a mostani metában és amíg nem szerzi meg legalább két alaptárgyát (Nashor's Tooth és Rylai's Scepter, összesen 5600 aranyba kerül), addig enyhe túlzással használhatatlan. A Riot egy reworkről beszél és persze a számok ismerete nélkül elhamarkodott döntés lenne ítéletet mondani, de számomra ez inkább tűnik egy újabb csapásnak a már amúgy is nagy pácban lévő madárnak.

Nézzük az első lehetőséget, hogy csökkentik a hatótávját, ami egyébként még logikus is lenne, de akkor masszívan kéne más területeken kompenzálni, mivel a hatótávjával együtt sem ér túl sokat jelenleg. A második megoldás véleményem szerint teljesen megölné a karakter esszenciáját, mivel az E képességnek köszönhetően van bármiféle play potenciál a karakterben, ennek elvételével egy damage bot-tá redukálnák, aki áll a csata szélén és reménykedik, hogy senkinek nem tűnnek fel a hozzá vezető homokszálak a katonáktól. A harmadik eshetőség pedig papíron jól hangzik, de Azir amúgy is gyengélkedik elég sok matchup-ban pont a mérkőzés elején, mivel a beépített sebzése az alaptárgyai nélkül harmatgyenge, ergo még inkább hátrányba kerülne.

Ezek javarészt személyes vélemények és tapasztalatok, inkább a karakter újraélesztésén kellene valahogy dolgozni és nem tovább gyalázni ezt a megkopasztott madarat.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!