Még mindig nem ért véget a frissítési hullám, a következő célpont Diana!

Még mindig nem ért véget a frissítési hullám, a következő célpont Diana!

Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy Diana nincs a legjobb helyzetben. Egy frissítéssel szeretnének ezen javítani, aminek részletei megjelentek a következő PBE patch-ben.

Már a hős teljes koncepciója elég érdekes, mert úgy igazán egyik kasztba sem illik bele. Van egy elég fura hitboxszal rendelkező Q-ja, ami nem nagyon passzol orgyilkosokhoz, van egy pajzsa, ami kevés egy tankhoz, minimális CC és egy ulti, ami egész jól összhangban van a Q-val, viszont a passzívja megint csak elüt a karakter stílusától. Egy orgyilkos nem arról szól, hogy leálljunk vele alaptámadásokat szórni, legalábbis nem hármat egymás után. Röviden, a képességei nincsenek teljes összhangban sem a karakterrel, sem a játékstílusával.

Mini rework érkezik Cho'Gath-ra

A Riot-nál most már tényleg kiszakadt a buff/rework zsák. Napról napra egyre több és több ilyen tervről kapunk infót.

Pár statisztika, vagy szám megváltoztatásával aligha lehet őt újra ténylegesen életképessé tenni, ide komolyabb átgondolás kell. Jelenleg a champion.gg szerint a meccsek mindössze 48%-ról távozik győztesen és csak az esetek 0,89%-ban kerül kiválasztásra. Arra se lehet ezt fogni, hogy gyakran lenne elérhetetlen, tiltási aránya 0,06%, ami mondhatni egyenlő a nullával. Tehát kezdeni kellene valamit a karakter egészével és esetleg újragondolni a képességeket.

Ezt a problémát a Riot Games is felismerte és tenni szeretnének az ügy érdekében. Már csak azért is lenne jó, mert a karakter háttérsztorija elég jó, miszerint a saját népe kitaszította őt, amiért a nap helyett a holdat imádta, cserébe pedig félelmetes erőket kapott-. Ezt kinézetre még meg is kapjuk, de sajnos a kézzelfogható hatás sokszor elmarad.

Ahogy azt már említettük, a képességei nem a legoptimálisabbak, de ezek mellett egy nagyon igényes karakterről is beszélünk tárgyak terén. Ha nem tud pár korai gyilkosságot beszedni, hogy előnyre tegyen szert és burst fölényével lemossa ellenfelét a pályáról, akkor elég haszontalannak fogjuk magunkat érezni. Ha viszont megindul a hógolyó-hatás, akkor meg nem igazán lehet ellene mit kezdeni, de ez általában a ritkábbik eset, hacsak nem otp (one trick pony) játékosokról beszélünk. Hasonló szindrómában szenvedett több orgyilkos is tavaly, a nagy részük azonban kapott frissítést a szezon közepén. Kár, hogy Diana kimaradt ebből a szórásból.

Ennek az is az oka, hogy nem orgyilkos a szó szoros értelmében. A legtöbb orgyilkos képes bemenni és utána kijönni egy-egy összecsapásból, ha okosan használja ki a képességeit és azok CD-it. Diana ilyen szempontból eléggé lineáris karakter, ha egyszer bemegy, vagy begyűjti a gyilkosságot, vagy nagy valószínűséggel meghal. Persze a Q-val tudunk biztosítani magunknak egy másik ugrást az ultival, de ez maximum más ellenséges vagy épp semleges egységek környékén segít, hogy átugrunk másra. Általában szükségünk van arra a második ugrásra is egy gyilkossághoz, viszont ha nem jön össze, akkor ott ragadtunk az ellenfelünk mellett. Kevés az outplay lehetőség, bemegyünk, vagy ő hal meg, vagy mi. Ha a képességeit buffolják, azzal maximum annyit érnek el, hogy túl erőssé válik, mivel azonnal levág mindenkit, ez pedig nem egy egészséges megoldás a visszahozására. 

Az első lépéseket már meg is tették a PBE szerveren és eszközöltek pár változtatást, de ennél valószínűleg többre lesz szükség. Először is eltörlik a 20%-os támadási sebességet a passzívból, helyette inkább a Moonfall (E) fog aktiváláskor ennél több támadási sebességet adni. A kezdeti bónusz 40% lesz és egészen 80-ig növekszik a képesség szintjeivel. Ez a hősök elleni harcokban jól jöhet, mivel sokkal gyorsabban tudja kihasználni a passzívjában rejlő plusz sebzést, ellenben a dzsungeles Diana-k nem fognak örülni neki. Hogy miért? Ahhoz, hogy támadási sebesség bónuszt kapjanak bizony az E-t is használni kell majd a táboroknál, ami plusz mana, nem beszélve a számottevő CD-ről. Ezt eddig nem kellett rááldozni. Sőt, a Runic Echoes is most lett kicsit újragondolva, leginkább a tankosabb dzsungelesek miatt és kevesebb manát tölt vissza. Igaz, mire ez a tárgy megvan, már elvileg nem kéne, hogy gondunk legyen a táborok megölésével. A tankosabb AP dzsungelesek más tárgyakból is pótolni tudják az extra manát, Diana erre viszont nem biztos, hogy képes lesz, ergo még drágább lesz a dzsungel kitakarítása. Szerencsére a Q-nak kevesebb lesz a CD-je az első szinteken, ez elősegíti valamelyest a táborok kitakarítását, de nem túl sokkal.

UPDATE: az E-be épített új passzív, vagyis az alaptámadási sebesség bónusz minden egyes képesség aktiválása után életbe lép, ez azért valamelyest megkönnyíti a dzsungel farmolását.

Azzal, hogy a jócskán megnövelt támadási sebesség bónuszt egy aktiválható képességre tették, kicsit javítottak a kezdeményezésein, több burst-öt tud kiadni magából. de még mindig híján van a tankosságnak, vagy egyszerűen a dive potenciálnak, ami egy sikeres gank-hez kell, akár torony alatt, mint amire Elise is képes. Torony alá a legtöbb esetben olyankor megyünk, ha már a mi minionjaink is ott vannak alatta, az ellenfél minionjai vagy torony alatt lesznek, vagy sehol, vagyis nincs mire kiugrani a torony alól. Ez még topon működhet, ahol egy tankosabb csapattárs vár az ösvényen, de miden például problémásabb lehet a helyzet. Talán ha erősítenek valamit a pajzsán, akkor több lehetősége lesz, de a mostaninál biztos, hogy jobb lesz még ezekkel a változtatásokkal is.

Elég lesz ennyi, hogy visszatérjen a pályára, vagy ennél azért több kell neki?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!