Reszkessetek ADC-k, érkeznek az új tank és lethality tárgyak

Reszkessetek ADC-k, érkeznek az új tank és lethality tárgyak

Rengeteg tárgyfrissítés várható a következő patchben, valamint egy-két újdonság is. Újra felkavarják a vizet ezekkel a változásokkal, nézzük ki fog jól járni.

Több hősfrissítésről is beszámoltunk már, amik a 7.14-ben várhatóak, többek közt Diana, Cho'Gath, Garens stb., de most nem velük szeretnénk foglalkozni, hanem az eszközeikkel, vagyis a tárgyakkal, ugyanis azokban is lesz változás bőven.

Azt hitted, hogy vége az "ADC in 2k17 LUL" mémeknek? Tévedtél!

Heldeus | 17/06/30 13:32A Riot Games csak nem akarja békén hagyni azt a Tüskervértet, megérkezett PBE-re egy olyan változata, ami sok fejfájást fog okozni az ADC-knek. Tegye fel a kezét az az ADC main, aki még sosem érezte úgy, hogy sportszerűtlenül erősek a tankok ő hozzá képest.

Azt már rég tudni lehet, hogy a Riot tervez valamit a Thornmail-el, mivel jelenlegi formájában csak a helyzetek nagyon kis százalékában tud igazán hasznos lenni, ráadásul megépíteni is elég nehéz. Ez alatt azt értjük, hogy amíg nincsenek összekombinálva a tárgyak, elég keveset kapunk az elköltött aranyért. Erre máris van egy köztes megoldás, hogy ne csak az összerakott tárgynak legyen értelme.

Így jön a képbe Bramble Vest, mely 900 aranyba fog összesen kerülni, ami nem túl sok. Cserébe 35 armort kapunk és egy passzív képességet is, melynek neve Thorns, vagyis tüskék. Minden alkalommal, amikor eltalálnak minket egy alaptámadással, 25 mágikus sebzést oszt vissza a támadóra és Grievous Wounds-ot kap egy másodpercre, vagyis ennyi ideig lesz kevésbé hatékony a gyógyítás rajta. Az építés sem lesz túl nehéz, két Cloth Armor kell hozzá és 300 arany a kombináláshoz, így jön ki a 900. Ez azt is jelenti, hogy az olcsóbb Bami's Cinderrel, ami szintén 900 arany, valamint ezzel elég hatékonyan tudjuk tolni majd a felső ösvényt, mivel a minionok is sérülnek, ha minket támadnak.

A Thornmail is változik ennek köszönhetően, hiszen mások az összetevők is, valamint az adott statok is. Nem csak páncélzatot kapunk belőle, hanem végre némi életerőt is. 2900 aranyért összesen 250 HP-t és 75 armort biztosít a tárgy. A visszavert sebzés itt már nem fix összeg, mint a Bramble Vest-nél. Helyette minden egyes találatnál a mi bónusz armorunknak 10%-át, valamint plusz 25 mágikus sebzést ütünk vissza a támadóra és itt is megkapják az egy másodperces Grievous Wounds-ot. Emellet minden támadás után egy másodpercig 15%-al csökkenti a támadó támadási sebességét, de ez nem adódik össze támadásonként, vagyis a lassítás mértéke fix. A tárgy pedig a következőképpen épül fel: Bramble Vest, egy Ruby Crystal, egy Warden's Mail, valamint 600 arany. 

Megújul kissé a Randuin's Omen is, plusz 50 HP-t fog adni, vagyis 350 helyett 400-at. Emellett egy darab Warden Mail-ből, valamint egy Giant's Belt-ből fog épülni, az ár változatlan. Egy kis buffot kap ezáltal a tárgy, amit régóta nem látunk meccseken, rá is fért.

Nem csak a tank tárgyakhoz nyúltak hozzá, hanem az offenzív tárgyakhoz is.

Akik szerették a Youmuu's Ghostblade-et kicsit szomorúak lesznek, legalábbis első ránézésre, de nem árt utánaszámolni is kicsit. A sebzését csökkentik 5-el, azaz 60 helyett csak 55-öt fog adni, de cserébe növelik a lethality-t rajta, valamint a harcon kívüli mozgássebesség bónuszt 20-ról 40-re emelik. Ezekkel a változásokkal a top lane egy új lendületet kaphat, mivel a szintek lépésével egyre nagyobb előnyre teszünk szert a megemelt lethality-nek köszönhetően, nem beszélve a gyorsabb mozgásnak hála könnyebben válthatunk ösvényeket.

Olcsóbb lesz a Duskblade of Draktharr 3250 helyett csak 2900-ba fog kerülni. Az árral együtt csökken a sebzés is, 65-ről 55-re, de most már 10% CDR-t is ad és ennek is növelik a lethality jelzőjét 15-ről 18-ra, szóval e téren hasonló a helyzet, mint a Youmuu's Ghostblade-nél. A legnagyobb újítás a passzívját fogja érinteni, ami eddig 75+200% lethality alapján okozott true damage-et, ezután viszont 105-360 fizikai sebzést fog okozni a szintünktől függően. Amikor a passzív berobban 99%-al lassítja is a célpontot, igaz csak 0,25 másodpercre, ellenben nem ad már harcon kívüli mozgássebességet. A wardok észlelésének 4 másodperc helyett 5-ig fog tartani. Máshogy fog épülni, Serrated Dirk és Caulfield's Hammer kell hozzá, valamint 600 arany.

Ha már lethality tárgyak, az Edge of Night sem maradhatott ki a jóból, bár sok minden ne változik rajta. Az 55 sebzés mellé a 35 mágikus ellenállás helyett 250 HP-t kapunk, valamint a szokásos 15-ről 18-ra emelik a lethality-t. Ennél is elveszítjük a csatán kívül mozgássebességet, az építési útvonal pedig úgy alakul, hogy kell egy Serrated Dirk, egy Pickaxe, valamint egy Ruby Crystal és 925 arany. Túl nagy hatással nem lesz ez a játékra, de az biztos, hogy a Hexdrinker nagyobb hangsúlyt kaphat így, mivel lényegében az egyetlen AD-t és MR-t is adó tárgy marad a játékban.

A Serrated Dirk-öt két módon is megszerezhetjük, a hagyományos úton, vagyis megvásárolva, vagy a jóval olcsóbb Poacher's Dirk-öt továbbfejlesztve a dzsungelben. Ami itt változik elsősorban az az, hogy 30 másodpercenként kapunk egy 40 sebzéses bónuszt a következő képességünkre. Az invade passzív CD-jét 50-ről 40 másodpercre csökkentették le és itt se kapunk mozgássebességet a csatán kívül. Az új passzív azért fontos, mert területi varázslatokra is vonatkozik, vagyis ha valaki rendelkezik ilyen képességgel, pl. egy Lee Sin E, sokkal gyorsabban lehet táborokat elvinni. Sajnos még ez is kevés lesz, hogy életképes legyen a tárgy, mivel az alapvető működésével van gond. Ha tökéletesen időzítjük az invade-eket, még úgy is két teljes percbe kerül, hogy megspóroljunk 500 aranyat, miközben az ellenfél dzsungelében kockáztatjuk a bőrünket. 

Végül, de nem utolsó sorban, maga a lethality számolási módszere is változik és ez az, ami igazán fontossá teszi a fentebb vázolt újításokat. Az eddigiekkel szemben nem a célpont szintjét veszik figyelembe, hanem a sajátunkat. Ez azt jelenti, hogy a lethality egy jó snowball eszköz lehet, hiszen ha magasabb szinten vagyunk jobban vissza lehet szorítani az ellenfelet, valamint többet üt a lethality. Ez egyben azt is jelenti, hogy az ADC-knek nagyon oda kell figyelniük. Eddig viszonylag biztonságban voltak annak köszönhetően, hogy kettős ösvényen kevesebb XP-t kaptak, ezért kevesebbet kaptak belőle, így viszont ez már nem számít. 

Még egy kis extra, a Stattik Shiv 35% helyett csak 30% támadási sebességet biztosít és a 65%-os plusz sebzést sem kapjuk meg a minionok ellen, ezzel lényegében a mostanában sikeres Rapidfire Cannon és Stattik Shiv kombót gyengítik, de valahol kellett is. 

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!