Sokáig tartott a Duskblade buff, ja nem

Sokáig tartott a Duskblade buff, ja nem

A 7.14-es patch-el ismét kaptak egy lórúgásnyi buffot a lethality tárgyak, köztük a Duskblade of Draktharr, ami enyhén szólva túllőtt a célon.

Szezon elején ezt a lethality-s mókát egyszer már eljátszottuk. Ekkoriban jelent meg Jhin és Varus az alsó ösvényen, valamint pár AD orgyilkos a középső ösvényen is. A legutóbbi 7.14-es patch-ben ismét előkerült a lethality és ennek köszönhetően az ezt használó tárgyak is. 

Reszkessetek ADC-k, érkeznek az új tank és lethality tárgyak

Aioween | 17/07/07 14:02Rengeteg tárgyfrissítés várható a következő patchben, valamint egy-két újdonság is. Újra felkavarják a vizet ezekkel a változásokkal, nézzük ki fog jól járni. Több hősfrissítésről is beszámoltunk már, amik a 7.14-ben várhatóak, többek közt Diana, Cho'Gath, Garens stb., de most nem velük szeretnénk foglalkozni, hanem az eszközeikkel, vagyis a tárgyakkal, ugyanis azokban is lesz változás bőven.

Nem csak azért lettek hirtelen megint erősek, mert mindegyiknek 15-ről 18-ra vitték fel a lethality értékét, hanem mert a számolási módot is megváltoztatták. Eddig az ellenfél szintjét nézte, vagyis ha előnyünk volt, egy picit tompította az esést, ha az ellenfél alacsonyabb szintű volt, de mostantól már a saját szintünket nézi a képlet, így ha feedeltek vagyunk és hamar elérjük a 18-as szintet, még halálosabbak leszünk. Még ezekből a tárgyakból is ki tudott egy emelkedni, ami nem más volt, mint a Duskblade of Draktharr, aminek a frissítésével szinte egy emberként hördült fel a közösség, hogy ami sok az sok.

Csak, hogy felelevenítsük az emlékeket, nézzük, hogy mi változott rajta eredetileg. 3250 arany helyett már csak 2900-ba került, és az összetevőket is variálták. A Serrated Dirk maradt, viszont a B.F. Sword helyett egy Caulfield's Hammer lett a másik építőkocka, ennek köszönhetően 10% CDR-t kapott a tárgy. A lethality-t, ahogy mondtuk 15-ről 18-ra emelték, igaz vesztettünk 10 AD-t, de ez a legkevesebb. Szintén elbukta a harcon kívüli mozgássebességet, ellenben 4 másodperc helyett 5 másodpercig tart az őrszemek észrevétele. Az igazán durva rész viszont a passzív sebzés, vagyis a Nightstalker lett. Az eddigi 75 + 2 x lethality helyett 90 + 15 x szint lett. Ez azt jelenti, hogy első szinten már 105 plusz sebzést ad arra az egy támadásra, összehasonlításképp egy B.F. Sword jelenleg 40 AD-t ad, 18-as szinten ez a sebzés pedig 360! Ha mindez nem lenne még elég, egy 0,25 másodpercig tartó 99%-os lassítást.

Ezek akkora változások voltak, hogy még az előtte a Thornmail buffok miatt panaszkodók is inkább erre terelték át a figyelmüket, a Riot pedig el kellett ismerje, hogy kissé túllőtt a célon. Hogy pontosan mivel? Ez a sebzés egy adott tárgyból egyszerűen túl sok. Első szinten senki nem fog egyből ezt venni, kell vagy 6-7 szint, vagyis egy-egy cserébe 180-200 körül tudunk pluszba sebezni az alap bónusz AD-n kívül, ami ellen nem sok mindent lehet tenni. A másik probléma pedig a lassítás, ami felettébb megnehezíti a counterplay vagy a menekülés lehetőségét, mivel ez a 99%-os lassítás gyakorlatilag felér egy lekötéssel, hasonló hatása van, mint a Thresh ultinak, abból se könnyű kimozdulni.

Nézzük mivel próbálják a problémákat orvosolni.

Csökkentik a tárgy korai sebzését, 55-ről indulunk a 105 helyett, de a vége ugyanúgy 360 sebzés marad. Ez lényegében azt jelenti, hogy eleinte nem lesz akkora snowball tárgy és talán egy fokkal nehezebb megindulni, mivel nem egyből behozhatatlan előnnyel indítunk, de még így is durva 18-as szinte az a 360 plusz sebzés. A másik pedig a lassítás, melyet innentől csak közelharci támadással lehet alkalmazni. Ez lényegében a Dusblade-et használó ADC-knek nerf, így sem Jhin, sem Miss Fortune nem tudja majd ezt kihasználni, de őszintén szólva szerintem nem is nagyon bánják. Eddig sem a lassítás miatt vették és ezután sem nagyon fognak lemondani róla ennek hiányában. Csak hogy vegyünk egy példát, tegyük fel van egy 18-as szintű Miss Fortune 300 AD-val. Ötös szinten a Q-ja 100 + 100% AD-t sebez, vagyis 400-at. Ha a lövedék esetleg egy meghaló minionról pattan tovább, akkor biztosan kritelni fog, azaz máris duplázódik a sebzés, Infinity Edge esetén két és félszereződik. 400 x 2,5 az egyenlő kerek 1000-el. Ehhez jön még hozzá a Duskblade, ami tovább 360 sebzés, vagyis 1360. Kellemes nem?

Kérdéses, hogy ezek a gyengítések elegendőek lesznek-e, tapasztalataim szerint, a Duskblade eleinte is veszélyes, de az igazi gondot most is a late game okozta, amihez lényegében nem nyúltak hozzá.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések