Az ősszel érkező rúna átdolgozások alapjaiban forgatják fel a játékmenetet és a karakterek értékeit, a játékosok pedig nagyon aggódnak, hogy mennyire fognak ezek a változtatások jól elsülni.
A Riot legfrissebb tájékoztató cikkje a játékosok aggodalmait igyekszik elhessegetni. Amitől a legtöbben tartanak, hogy a karakterek alapérték változásai ahhoz vezetnek majd, hogy újra hozzá kell szokni a hősök sebzéséhez, így például gondjaink lehetnek a játék korai szakaszában a farmolással. Az aggodalom teljesen megalapozott, hiszen aki huzamosabb ideig rúnákkal játszik, majd utána átkerül egy olyan fiókra, ahol nincsenek rúnák biztos, hogy furcsa lesz eleinte a last hitelés.
Szeretnél meteorokat dobálni ellenfeleidre? Az új rúnáknak köszönhetően ezt is megteheted nemsokára!
Egyre több infót fed fel a Riot Games az új rúnarendszerrel és rúnákkal kapcsolatban. Ezúttal egy olyat kapunk, amit szó szerint a másik fejéhez lehet vágni.
A Riot Games már tesztel egy megoldást erre a problémára, mégpedig olyat, ami minden karakternél másképp valósul meg annak függvényében, hogy melyikük mivel jár a legjobban. Terveik szerint buffot kapnak majd az alapértékeikre. Tryndamere, Master Yi vagy Yasuo esetében ez extra támadási sebességet jelent, míg Ahrinál megnövelt kezdeti varázserőt. Továbbá új kezdő tárgyakat is terveznek bevezetni, ami további specializálódásra ad lehetőséget. Meg is osztottak egy képet az egyik ilyen új tárgy nagyon korai verziójáról.
Elmondásuk szerint minden hősön egyesével végig fognak menni, hogy megállapítsák milyen fajta értéknöveléssel járnának a legjobban, de olyan is lesz, akinél a játékos döntheti el, hogy melyik értéket akarja növelni. Ő hozzájuk készülnek az úgy nevezett értékeket adó rúnák. Rengeteg mindent tudunk velük alakítani, jelenleg ezeket a számokat variáló rúnákon dolgoznak a fejlesztők:
- Páncél/varázsellenállás
- Életerő
- Életerő-regen
- Támadási sebesség
- Csökkentett töltési idő
- Sebzés/varázserő
- Mana
- Mozgási sebesség
Azonban a Riot elsődleges célja az új rúnarendszerrel, hogy jól lehessen vele specializálódni egy-egy értékre, és olyan egyedi megoldásokat is létrehozhassanak a játékosok, amihez tényleg kreatív logikával kell rendelkezni. Elmondásuk szerint lesznek olyan rúnák is, amik önmagukban is nagyon jól használhatóak lesznek, és jó kis fun factor van bennük. Ilyennek nevezték meg a Mágikus lábbelit, aminek a használatával nem kell majd cipőt vásárolnunk.
Másik dolog amit rengeteg játékos kérdezett, hogy mégis mennyi rúnát lehet majd magunkkal vinni. Lesz egy elsődleges és egy másodlagos rúnaág, melyekre összesen hat rúnát pakolhatunk fel. Négyet az elsőre és kettőt a másodikra. Összesen öt rúnaág lesz, rajta nagyjából hatvan rúnával, de természetesen ez a szám a még hátralévő, közel három hónapnyi fejlesztési idő alatt változhat, de egyelőre valahogy így kell elképzelni az új "rúnaoldalt".
A másik dolog, ami sok aggodalmat kelt, hogy ez az egész rendszerváltozás milyen hatással lesz a játék egyensúlyára. A játékegyensúly rengeteg mindenből tevődik össze, ám amióta LoL a LoL ez a rúna rendszer volt mindig is, és egy új rendszer bevezetése szépen fel tud borítani mindent. Ezen problémák kiküszöbölésére az új rúnák, hasonlóan az új mesterségekhez, nerfelhetőek, illetve buffolhatóak lesznek. Itt pedig ismét eljutottunk a minionokhoz, ugyanis a játékegyensúly fontos szerepét teszik ki a sétáló 18-50 aranycsomagok. A Riot ígérete szerint olyan rúnák is lesznek, amik kifejezetten a minionok gyors takarítására lesznek specializálva.
A fejlesztők még hozzátették, hogy a céljuk nem az, hogy olyan rendszert alkossanak, amivel minden olyan lesz, mint régen, csak más köntösben, hanem, hogy új távlatokat nyissanak a játék élvezeti faktorának, és új lehetőségeket biztosítsanak a játékosok számára.
A poszt végén még szót ejtettek arról is, hogy szeptember tájékán fogják közzétenni, hogy milyen kompenzációt kapnak azok, akik sok IP-t költöttek a jelenlegi rúna rendszerben.
Ti várjátok már az új struktúrát?
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!