Hogyan "reformálta" meg szinte teljesen a játékot az "új" Duskblade of Draktharr?
Valóban képes egy darab tárgy ennyire felborítani egy egész játékot? Normális esetben azt mondanánk, hogy a válasz egyértelműen nem és ez így is volt a legújabb patch-ig, ahol újfent előkerült a Duskblade of Draktharr a maga mérhetetlen plusz sebzésével, valamint erősített lethality-jével. Hirtelen több AD orgyilkos és sok lövész sokkal erősebb lett, akik képesek ezt kihasználni, de manapság Jayce-ek is előszeretettel használják, hogy utána egy E - Q kombóval leszakítsák a fél életerőnket.
Sokáig tartott a Duskblade buff, ja nem
Aioween | 17/07/18 11:28A 7.14-es patch-el ismét kaptak egy lórúgásnyi buffot a lethality tárgyak, köztük a Duskblade of Draktharr, ami enyhén szólva túllőtt a célon. Szezon elején ezt a lethality-s mókát egyszer már eljátszottuk. Ekkoriban jelent meg Jhin és Varus az alsó ösvényen, valamint pár AD orgyilkos a középső ösvényen is.
Nagyjából így néz ki a működése. Adott egy törékenyebb support, mondjuk egy Zyra, aki szeretne némi rálátást biztosítani a Baron-ra, te pedig midesként Orianna-val szeretnéd őt ebben segíteni azzal, hogy a labdáddal benézel az egyik bokorba, amíg ő ward-ot helyez le. Egyszer csak megjelenik a semmiből egy Talon és mielőtt pislogni lenne időd, nem hogy a labdádat pajzsként használni, Zyra máris eltűnt a föld színéről. Sok carry panaszkodik, hogy mennyire nehéz az életük, ők legalább valamit tudnak vissza is sebezni, esetleg ha szerencséjük van, még meg is ölhetik az orgyilkost, de egy support szó szerint teljesen védtelenül áll, mint egy céltábla a pályán és ha egyszer is pozíción kívül van, az fatális hiba lehet azonnal.
Ez sajnos nem egy rémtörténet, a 7.14 és a Duskblade újbóli megjelenésével ilyen és ehhez hasonló helyzetek elég gyakran előfordulnak. De miért tűnik ki ennyire a mezőnyből ez a tárgy és milyen hatással van jelenleg a metára? Ahhoz, hogy ezt megértsük, előbb meg kell vizsgálni, mitől is annyira OP még a többi lethality tárgyhoz képest is a Duskblade.
Nem egy olcsó tárgy, de nem is a legdrágább, 2900 aranyba kerül a legközelebbi közértben. Mindezért cserébe kapunk 55 AD-t, 10% CDR-t, és 18 lethality-t. A passzív képességeit nem számolva, ennek a tárgynak a nyers aranyértéke alaptárgyakhoz viszonyítva 2586,67 arany. Vagyis az alap statisztikák már önmagukban majdnem visszaadják a tárgy teljes értékét aranyban és még csak nem is ezek teszik annyira erőssé. Ár érték arányban ez 89,54%-os hasznosságot jelent, ami még a valós világban sem lenne rossz, ha minden termék, amit megvásárolunk, ennyit érne árához képest. A számolás alapját az alaptárgyak adják, azon belül is a Long Sword, ami 350 arany és cserébe 10 AD-t ad, vagyis egy AD 35 aranyat ér. Így elsőre azt is mondhatnánk, hogy nincs is akkor baj ezzel a tárggyal ennyi aranyért, de gondok a passzívnál kezdődnek.
Ezek egyike a Blackout. Ez egy 90 másodperces CD-vel rendelkező képesség, mely magától bekapcsol, ha kell, lényege pedig, hogy érzékeli a közeli őrszemeket. Ezeket így ki is tudjuk szedni, szóval mondhatni még aranyat is generál nekünk, még ha keveset is, de az információ hatalom és ezzel meg tudjuk ezt tagadni ellenfelünktől. Nem mellesleg azért is fontos, mert így biztos őrszem nélküli bokrokban tudunk megbújni, ennek fontosságát a másik passzívnál taglaljuk mindjárt. A hatóideje egyébként rövidebb 2 másodperccel és a hatótávja is kisebb a trinket változatnál, de cserébe mi megtarthatjuk a saját ward trinketünket, azaz tovább rálátást tudunk biztosítani csapatunknak. Ha egy meccsen már csak 7-8 ward-ot kiszedünk, máris visszakaptunk 210-240 aranyat, az információhiány értékéről nem is beszélve.
Már az eddigiek alapján is egy elég hasznos tárgyról beszélünk, de a java csak most jön. A második passzívja a tárgynak Nightstalker névre hallgat és ettől másznak igazán sokan a falra, pontosabban egy kényelmes sírba a következő feltámadásig. Ettől számít igazán OP-nak a tárgy, a működése pedig a következő: "Miután egy másodpercig nem vagyunk láthatóak az ellenség számára (ez lehet képesség is, vagy csak simán egy bokorban is csücsülhetünk, ahol nincs őrszem, ezért fontos az első passzív képesség - a szerk.), a következő támadásunk 55-360 (szinttől függően) közötti találati plusz fizikai sebzést okoz, valamint 99%-al lassít 0,25 másodpercre. Az erősített támadás 5 mp-ig marad meg, miután egy ellenfél látott minket.
Ezt a tárgyat olyan karakterek, mint Miss Fortune vagy Talon második tárgyként, de Talon akár még elsőként is építheti, ha elég tökös hozzá. De jól jön Kha'Zix-nak vagy Rengar-nak is. Mire ezt a solo lane-rek megszerzik, nagy általánosságban a meccs 15. perce körül és 9. szint környékén járnak. Egy átlagos support, mint az előbb említett Zyra nagyjából 6-7-es szintű lehet, attól függően, hogy mennyit hagyta el az alsó ösvényt wardolni, vagy roamolni. A Duskblade ilyenkor 208 sebzést ad nekünk csak a passzívból, ehhez jön hozzá még az 55 AD. Zyra-nak 941 HP-ja van, ha már megvette a Sightstone-t és durván 32 armorja van. Magyarul csak a Duskblade passzívja elviszi életének egy ötödét, ekkor még képességet nem használtunk és nem vettük figyelembe a tényleges alaptámadást sem. Ha még ezeket is hozzátesszük, a Talon W 0,75 másodpercet vár, mielőtt visszatérnének a pengék, így nagyjából egy másodperc alatt szipolyozzuk ki az összes színt a Zyra játékos monitorjából.
Tény, hogy csak 5 másodpercünk van ezt a plusz burst-öt kiadni magunkból, de van elég bokor a pályán még az ösvényeken is, hogy mozgékonyabb hőssel, mint amilyenek általában az orgyilkosok, ezt könnyedén meg lehessen oldani. Ez egyébként nem csak Zyra-ra veszélyes, de minden törékenyebb karakterre, akinek nincs beépített védelme, legyen az egy Sona, Lulu, vagy Nami. És hogy mi a megoldás? Jelenleg nem sok választásunk van, el kell egy időre felejteni a törékeny supportokat, inkább olyat válasszunk, aki tud armor-t venni. Kissé szomorú, hogy egy darab tárgy képes ennyire beszűkíteni egy olyan pozíció karakterlehetőségeit, akiknek közvetlenül semmi közük a tárgyhoz. Szerencsére egy úgynevezett gyenge pontja azért van a dolognak, a lethality még mindig fix értéket vesz le a páncélzatból, így olyan karakterek, mint Thresh, Braum, Blitz, akik képesek tankosabbak lenni, utóbbinak ráadásul pajzsa is van passzívból, talán túl tudják élni ezt a mérhetetlen sebzést. A lövészek, nos az már más kérdés, nekik azonban felüdülést jelenthet az, hogy egyes tagjaik képesek kihasználni a Duskblade-et saját maguk is, így mondhatni kicsit kiegyenlítettebbek az esélyek. ADC-knél nincs ekkora választékunk, ott vállalnunk kell, hogy ha összetalálkozunk egy ilyen karakterrel, akkor nagy valószínűséggel meg fogunk halni, de talán magunkkal ránthatjuk őt, esetleg érdemes olyan karaktereket hozni
Amiről pedig még nem ejtettük szó, az a tárgyváltozatosság, ami szintén kissé megsínylette ezt a jelenséget. Rengeteg karakteren látunk Duskblade-et, meg Youmuu-t, Black Cleavert és hasonlókat. Tény, hogy a lethality tankok ellen nem jó, de mire a tankok képesek annyi armort pakolni magukra, hogy érjenek is valamit ezek ellen a tárgyak ellen, ideális esetben a Duskblade-et használónak már behozhatatlan előnye van és valami nagy hiba kell ahhoz, hogy utolérjük. Nem egy olyan meccset láthattunk mostanában, ahol 3-4, de akár még 5 Duskblade is feltűnt összesen az invetntoryban. Ha valami ennyire közkedvelt és majd minden AD-val operáló karakterre megveszik, legyen az ADC, mides, vagy dzsungeles, akkor ott valami gond van.
Ami különösen ironikussá teszi az egészet, hogy egy hotfix érkezett már rá, szóval ez a gyengített változat, de mivel az early game részét nerfelték, amikor még senki nem rendelkezik vele, mondhatni szinte semmit nem változtattak rajta érdemben. Tartsa az bennünk a lelket, hogy a 7.15-ben nincs az az isten, hogy ne nerfeljék.