Syndra, Orianna, Taliyah, Galio, LeBlanc, Cassiopeia. Igen, őket mind nerfelik. Ha nem látsz egy Lethality-s hős nerfet sem, az azért van, mert nincs.
Láthatóan a mágusok is előkerültek a balance team-nél és erőteljesen célozzák őket a következő patch-ben, legalábbis a PBE patchnote szerint. Nem is egy, nem is kettő, hanem számos mágus és ahhoz hasonló karakter fog nerfet kapni, illetve PBE-n már megkapták, valamint a sok mágus közé még egy Caitlyn befért.
Az új Urgot képes akár egy teljes HP-n lévő célpontot megölni ultijával - videó
Aioween | 17/07/28 13:53Elsőre talán bugnak tűnhet, hiszen az ulti elvileg csak 25% alatt öl fixen, de bizonyos esetekben egy 100%-on lévő Braumot is el tud fogyasztani. A Riot szerint ez nem bug. Elsőre eléggé furcsa látvány lehet, hogy miután a Xerath megkapja az ulti lövedéket bőven 25% HP alatt, mégsem ő hal meg.
Nézzük is sorban, az első delikvensünk Caitlyn. A Riot és Caitlyn ellenfelei megelégelték a sok sütiszünetet, amit a csapdái adtak, eddig 1,5 mp-ig tartotta fogva éhes áldozatát minden egyes szinten. Ezt csökkenteni fogják és a 1,5 mp-et csak a képesség ötös szintjén kapjuk meg (a többi szinten pedig 0,9/1,05/1,2/1,35/1,5 lesz). Ez egyébként minket szerintem annyira nem fog érinteni, inkább a profikat. Mivel az amatőr meccsek sokkal kevésbé koordináltak, kevesebb múlik pár tizedmásodpercen, persze számít, gyorsabban kell majd az ösvényen reagálni, ez megnehezítheti például a CC követést részünkről. Ettől függetlenül az ösvényen való jelenléte nagyjából ugyanolyan erős marad, ellenben lehet, hogy a képesség fejlesztésének sorrendjét akár befolyásolhatja bizonyos helyzetekben.
Cassiopeia felhagy a diétával és kicsit éhesebb lesz a manára, legalábbis, ha egyik elsődleges fegyverét szeretné használni, vagyis az E-t. Növelik rajta minden szinten tízzel a manaköltséget, (40/50/60/70/80 helyett 50/60/70/80/90 lesz) hogy egy kicsit rövidebb ideig bírja manával. Nagyon domináns hős tud lenni és elég ha egyszer eltalál a Q-val, onnantól akár a világ végéig is el tud minket üldözni, csak legyen rá elég manája. Mondjuk a Tear of the Goddes és a Morello így is megoldja a manaproblémáinak nagy részét, de legalább egy kicsit jobban oda kell majd figyelni a saját erőforrásainkra.
A mid mage mainnek "kedvence", Fizz is kapott egy kis figyelmet. Nagyon minimális megnövelték a Q-nak a CD-jét, ez igazából csak egy korábbi frissítés visszavonása, innentől 8/7,25/6,5/5,75/5 helyett 8/7,5/7/6,5/6 másodpercet kell várnunk egy-egy csúszás között. Ezzel szemben az E CD-jét csökkentették, ami talán egy fájóbb pont lehet az ellenségnek, elvégre ez az egyik legidegesítőbb képesség a játékban a célozhatatlanság és persze a mozgékonyság miatt, a sebzésről nem is beszélve. Eddig 18/16/14/12/10 másodperc volt a CD, innentől pedig 16/14,5/13/11,5/10 lesz. Az látható, hogy csak az alacsonyabb szinteket buffolták, az ösvényen így akár bátrabban játszhat. Mindenki tudja, hogy egy late game Fizz mennyire félelmetes tud lenni, szerencsére ahhoz nem nyúltak.
Talán az egyik legnagyobb gyengítés Galio-t érte ebben a patch-ben, ahol az ultijával babráltak. Nem véletlenül örvend töretlen népszerűségnek a profik között is, hiszen ultijának köszönhetően elég könnyedén becsatlakozhat egy harcba, ráadásul 16-os szint felett 40%-os sebzéscsökkentést tudott biztosítani, eddig. Ez majdnem olyan, mintha kapnánk egy Shen ultit, csak azon kívül, hogy megjelenik a hős mellettünk, még majd egy képernyőnyi területet fel is dob a levegőbe. Két fronton is támadták, egyrészt a CD-t növelték meg rajta 160/140/120-ról 180/150/120-ra. Ez ugye a late game-et elsőre nem befolyásolni, early-be viszont az a három perce CD eléggé fájó pont, még a CDR-el együtt is, de még most jön a java. A korábbi 20/30/40%-os sebzéscsökkentést 20-ra állítják be minden szinten. Az a stabil 40 százalék egyszerűen túl sok volt, ráadásul ehhez még hozzáadódott 8% is minden 100 bónusz MR után. Ha a 200-at esetleg elértük bónusz MR-ben, ami nem lehetetlen, akkor eddig akár 56%-os sebzéscsökkentést tudtunk adni valakinek, ez pedig még egy ADC megmentésére is elég lehetett.
Faker kedvence, LeBlanc is nerfeket kap. Ismét a minionokkal kapcsolatos sebzését babrálják, a Q pattanó részét csökkentik, mivel túl gyors volt a miniontakarítás. Ez azért is probléma nála, mert a legtöbb mozgékony mágus nem képes erre, vagy ha igen, akkor valamilyen kockázat árán (Fizz), ő pedig akár teljes biztonságból tudott farmolni, sokszor kitolva az ösvényről még a control mage-eket, akiknek pont az lenne a dolga, hogy pusholjanak.
Az egyik legstabilabb mágust is megnézték. Orianna két képessége is frissül, a Q-t erősítik valamivel, a W- gyengítik. Q-jának a sebzéscsökkenését csökkentik, ahogy halad át minionokon, vagyis ha egy teljes hullámon át toljuk a labdát a vége fele is sebezni fog egy kicsivel többet. Ez a csökkenés eddig 15% volt, mostantól 10 lesz. Ez eddig buffnak hangzik, viszont a W-t meg gyengítik, annak is az alapsebzését. 70/115/160/205/250 helyett 50/95/140/185/230 lesz a beépített sebzés, ez a korai farmolást és persze a cseréket igencsak érintheti, ezáltal még fontosabbá válhatnak a csapatharcok, ahol az ultink aranyat ér.
Syndra gyengítésének valószínűleg nagyon sokan fognak örülni, köztük én is. Az igazi "outplay" képessége, vagyis az R fog gyengülni. A golyónkénti AP-t 20%-ról 17-re viszik le, valamint a teljes sebzés AP-ját is 60%-ról 51-re. Cserében a flat sebzését növelik golyónként, 90/130/170-ről 90/135/180. Láthatjuk, hogy nem nagy növekedésről van szó, ez inkább a százalékos részt kompenzálja kicsit, de összességében gyengítés. Végezetül a minimális sebzést is megnövelték, ha épp nem volt plusz golyónk a földön ez 270/390/510-ről 270/405/540-re növekszik, ez is egy korábbi frissítés, amit lényegében most visszavontak. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne tudna felrobbantani szinte bárkit, de legalább ennyivel is gyengébb lett.
Végül, de nem utolsó sorban Taliyah. A profik között hatalmas népszerűségnek örvend, hiszen tud kezdeményezni, zónázni, jól takarítja a minionokat és elég számottevő sebzése is van. Ha egy teljes Q sorozat eltalál, akkor HP-nk nagyjából félétől búcsúzhatunk is. Éppen ezért ezeknek a sorozatoknak a gyakoriságát szeretnék csökkenteni azzal, hogy drágább lesz a képesség. 50/60/70/89/90 helyett minden szinten tízzel többet, vagyis 60/70/80/90/100 manát kell majd fizetni érte.
Mit szóltok ezekhez a várható változásokhoz?
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!