Szerződés tiltotta a kínai Overwatch... elnézést, a Marvel Rivals kritizálását

Szerződés tiltotta a kínai Overwatch... elnézést, a Marvel Rivals kritizálását

A NetEase megtiltotta, hogy bármi olyat mondjanak a tartalomgyártók a Marvel Rivalsről, ami nekik nem tetszik.

Furcsa jószág a hero shooterek műfaja, főleg, mióta a Blizzard ledominálta a piacot az Overwatch-csal, ami hát... na szóval, tudjuk, milyen lett az évek alatt az erős rajtja ellenére is. De sebaj, itt a megmentő a láthatáron! A Marvel Rivals pontosan azt ígéri, mint az amerikai fejlesztők annak idején, csak annyi különbséggel, hogy ezt kínaiak csinálják, a háttértörténetet pedig a népszerű képregények szolgáltatják. Itt igazából véget is ér a különbségek listája – legalábbis valaki olyan szemszögéből, aki még nem játszhatott a játékkal, csak videókat látott róla.

Ha viszont valaki már kapott hozzáférést a Marvel Rivals alfa verziójához, az nem tehetett hasonló megjegyzéseket a játékról még véletlenül sem. Tehát ki is járt jobban?! Viccet félretéve, a hétvégén kiderült, hogy a NetEase letett egy olyan szerződést a streamerek elé, amiben a következőket egész egyszerűen megtiltották a számukra:

„Nem becsmérelhető: A tartalomgyártó beleegyezik, hogy nem tesz nyilvános megjegyzést vagy vesz részt olyan beszélgetésekben, amelyek a játék hírnevének árthatnak. Beleértve, de nem korlátozva a következőkre:
a. Becsmérlő vagy szatirikus kommentár bármilyen, a játékhoz köthető anyagról, például a játék funkciói, karakterei vagy zenéje.
b. Kártékony összehasonlítás a vetélytársakkal, a játékmenet vagy a Marvel Rivals különbségeinek ócsárlása, a játék szubjektíven negatív értékelése.”

Ezeket olvastad már?

Tehát, a NetEase lényegében megtiltotta, hogy bármi olyat mondjanak a tartalomgyártók a játékukról, ami nekik nem tetszik. Ezzel azt is felülírva, hogy az adott vélemény őszinte-e, esetleg poén-e. Valószínűleg a legfinomabban kifejezett távolságtartó kritikák ebbe még belefértek, ha mondjuk a játék egyensúlyozásáról vagy a konkrét meccs eseményeiről szóltak. De technikailag bármire ráfoghatta volna a NetEase, hogy túlment a határon egy tartalomgyártó, így pedig igen csak nagy nyomás alá helyezték azokat, akik Marvel Rivalst akartak streamelni. Mert a fenti sorok alapján csakis a fejlesztőkön múlott, hogy mikor és hogyan lépnek fel ellenük.

Szerencsére miután Brandon „Seagull” Larned felhívta a figyelmet a különösen szigorú szerződésre, a fejlesztők úgy döntöttek, hogy inkább kitáncolnak mögüle. A Discordjukon közzétett nyilatkozatban a következőket mondták:

„Tudunk róla, hogy nem megfelelő, félrevezető feltételek vannak a szabályzatunkban a becsmérlő tartalmakkal kapcsolatban. Őszintén bocsánatot kérünk, amiért félrekommunikáltuk ezt és kellemetlen élményt okoztunk!

Az álláspontunk az, hogy mind a javaslatokra, mint a kritikákra nyitottak vagyunk, hogy javíthassuk a játékunkat. A küldetésünk az, hogy a Marvel Rivalst a játékosok elégedettsége érdekében jobbá tegyük a konstruktív javaslatok mentén.

Már dolgozunk a helytelenül kommunikált szerződési feltételek átdolgozásán. Hamarosan minden tartalomgyártóval megosztjuk, mire jutottunk. A Marvel Rivals mindig nyitott lesz arra, hogy a tartalomgyártók csatlakozzanak a közösségünkhöz és csodálatos tartalmat csinálhassanak velünk. Nem csak játékosként, de a közösségünk tagjaiként tiszteljük őket. Ezért egy javaslati kérdőívet is közzéteszünk a tartalomgyártóknak majd, amiben minden véleményre nyitottak vagyunk. Alig várjuk, hogy halljuk a gondolataitokat!”

Bár ez még nem szavatolja, hogy 180 fokos fordulat következik a Marvel Rivals tartalomgyártókra vonatkozó szabályzatában, az legalább dícsérendő, hogy felismerték, hibáztak. Az alapján, hogy az eredeti szerződést a PCGamesN-nek eljuttatott kiegészítő közleményben már „vázlatnak” hívták, továbbá nekik már azt ígérték, hogy a tartalomgyártókat is bevonják a szabályalkotásba, jó eséllyel már nem lesz több galiba a szigorból.

Kövess Minket!



Gamer szótár