Kell-e report lehetőség a champ select alatt?

Voltatok már úgy, hogy valakit a hősválasztásnál jelentettek volna, de semmilyen lehetőségetek nem volt rá? Mi lehetne erre a megoldás?

Bizonyára mindannyian találkoztunk már olyan helyzetekkel, amikor valaki már a hősválasztás alatt elkezdett trollkodni, esetleg tiltelni, amivel már a meccs kezdése előtt rányomta a bélyegét az egészre. Ez főleg régen volt nagy probléma, amikor még a ma ismert pozícióválasztás lehetősége nem állt fenn. Nagyrészt a választási sorrend alapján dőlt el, hogy ki hova megy, aminek az eredménye rendszerint az volt, hogy aki utoljára választott, annak a támogató jutott.

Rito pls, hozd vissza a Normal Draftot EUNE-re!

Aioween | 17/02/03 13:00 A cikk a szerző véleményét tükrözi. A 6. szezon végével kicsit átnézték a szerver statisztikáit a Ritonál és ezek alapján azt mondták, hogy nekünk EUNE játékosoknak nincs szükségünk már Normal Draft-ra.

Ezt javarészt a frissített hősválasztás megoldotta, ahol nagyjából mindenki azt kapja, amit szeretne, de ismeretes, hogy van benne Autofill is és ez, vagy egyszerűen az, hogy valakinek rossz napja van, még most is okozhat olyan helyzeteket, ahol nem lehet valakivel düllőre jutni hősválasztás alatt.

Egy ilyen eseményre hívta fel újfent a figyelmet az egyik redditező, ahol a konkrét helyzet az volt, hogy a dzsungeles és a topos is Galiot szeretett volna játszani. A felső ösvényes másodikként választott, míg a dzsungeles utolsóként. A topos bejelölte, hogy Galiozni szeretne, majd a dzsungeles megkérte az elsőként választó támogatót, hogy inkább neki hozza el. A csapat több tagja is mondta, hogy a topos már előbb kérte, előbb is választ, játsszon inkább egy másik hőssel. Erre a dzsungeles inkább kitiltotta Galiot, hogy senkié se lehessen. Ez a gyerekes viselkedés tipikus példája, mikor valaki egyáltalán nem nyitott a kompromisszumokra.

Ez még egy viszonylag könnyed eset, ennél találkozhatunk sokkal durvábbakkal is, mikor valaki az autofill miatt mondjuk dzsungelt kap, mikor ő ADC-zni szeretett volna, ezért kiválaszt egy Vayne-t Gyorsítással és Sújtással. Vagy említhetnénk az alábbi képen látható példát is, ahol a midet kapó játékos inkább dzsungelezne, annak ellenére, hogy aki megkapta a posztot nem szeretne váltani és még ki is tiltja a másik kedvencét, Master Yi-t, mert mért ne.

Mit lehet tenni az ilyen játékosok ellen, akik már a meccs előtt megkeserítik az életünket? Hát jelenleg nagyjából semmit. Két választásunk van, vagy kilépünk a játékból, hogy ne kelljen végigszenvedni egy amúgy is értelmetlen mérkőzést.. Ezzel viszont inkább magunkat büntetjük, hiszen mi kapunk visszaszámlálót a következő meccs előtt, amit ki kell várni, sőt ha rangsorolt meccsről van szó még LP-t is bukunk. Az érintett "troll" pedig a következő hősválasztásnál ugyanezt teljesen büntetlenül tudja újra végigcsinálni, hacsak valaki annyira nem eltökélt, hogy inkább végigjátszik így egy meccset csak azért, hogy utána jelenteni tudja a játékost. Valjuk be, ez hosszú távon nem éri meg nekünk.

Hogyan lehetne ezt a helyzetet megoldani? Többen azon a véleményen vannak, hogy lennie kéne valamilyen jelentési rendszernek már itt is, ahol ugyanúgy a toxicitást, illetve az úgynevezett túszul ejtett hősöket pozíciókat valahogy jelezni lehet a Riot fele. A túszejtést valahogy így képzeljük el "Ha nem kapom meg X/Y hőst/pozíciót trollkodni/feedelni/afkolni fogok." Nyilván senki nem szeretne veszteni, ezért vagy belemennek vagy kilépnek.

A helyzet persze nem ilyen egyszerű, mert egyrészt ezzel is vissza lehet élni, hiába vannak a botok, akik vizsgálják ezeket, másrészt tényleg kell egy bombabiztos rendszer, vagy több Riot kolléga a viselkedési részlegre aki ezeket átnézi. Igaz, ezt könnyű mondani és annál nehezebb megvalósítani. Amit a játékosok hajlamosak mindig elfelejteni, az az, hogy nem egy-egy esetről beszélünk, ami őket, vagy épp egy-egy ismerősüket érinti, mivel több 10 millióan játszanak világszerte. 

Valamilyen tűrési határnak kellene lennie, hogy egy-egy játékosnak mondjuk van 5 húzása és ha kap ennyi valóban jogos és előtte kivizsgált jelentést, akkor az ugyanúgy büntethető lenne, mint a mostani report rendszer. Ugyanez vonatkozhat a játék elhagyására, csak azzal meg az a baj, hogy azt sok minden okozhatja: megszakadó net, kékhalál stb. de ugyanúgy vissza is lehet vele élni (pl kirántjuk a netkábelt a gépből) szóval ezzel is óvatosan kell bánni.

Ti milyen rendszert látnátok szívesen illetve jogosnak az ilyen esetek megelőzésére? Az biztos, hogy valamilyen visszatartó erő kellene, amivel jelenleg egyáltalán nem rendelkezünk a meccs kezdetéig.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Gaming - Minden Kiberül: kattanj rá Te is!

A kiberbűnözők világszerte évente nagyjából 8000 ezer milliárd USD kárt képesek okozni a vállalatok és a felhasználók életében. Ez a szám évről-évre növekszik.