Egységesített rúnarendszer és egy sokkal érezhetőbb jutalmazási rendszer van készülőben

Bátran mondhatjuk, hogy ekkora változás már évek óta nem volt a League of Legends-ben, mint amire most készül a Riot az új rúnarendszerrel és jutalmazással.

Anno már írtunk arról, hogy a jelenlegi jutalmazási rendszer nem a legjobb, mivel gyakorlatilag nincs értelme venni a fáradtságot, hogy másokat megdicsérjünk. Nem igazán van sok súlya jelenleg, mert nem kapunk semmit mások jutalmazásáért és mi magunk sem, ha minket dicsérnek meg. A mesterségeket tavaly még átalakították, bejöttek a kulcsmesterségek, aztán megjelent a Colossus keystone is. A rúnák javarészt érintetlenek maradtak az elmúlt pár évben, azt leszámítva, hogy pár ténylegesen hasztalan és nagyjából senki által nem használt rúnát kivettek a játékból, valamint picit olcsóbbá váltak. De mindez megváltozhat a novemberi preaseason patch-ben, egyes újítások pedig akár már a 7.13-as patchben.

Emlékszünk még a Honor rendszerre a LoL-ban? Mi se nagyon, szerencsére átalakul

Pár évvel ezelőtt bevezettek egy rendszert, amivel díjazni lehetett a jobb csapattársakat, de ez valahogy elhalt idővel, nincs motiváció használni.

Kezdjük a rúnákkal előbb. A mostani kaotikus rendszer eléggé átláthatatlan tud lenni, rengeteg rúna létezik a játékban még a "tisztogatás" után is, ami eltántoríthatja az újabb játékosokat a gondolkozástól és inkább gyorsan lelesnek egy teljes rúnaoldalt valamilyen útmutató oldalról, ami vagy jó vagy nem. Ráadásul még a kedvezményes áruk ellenére is igen drágán mérnek egy-egy teljes rúnaoldalt, amit össze szeretnénk rakni, ezért viszonylag kevés játékos kísérletezik aktívan, mert egyszerűen túl nagy befektetés és nem is biztos, hogy beválik. Ha mindez nem lenne még elég, ott vannak a mesterségek is, amit megint külön kell beállítani minden meccs előtt, vagy összerakunk maximum 20 oldalt belőle a leggyakrabban játszott hőseinkre, vagy ösvényeinkre.

Ezt megelőzendő, egybevonják a kettőt és egy kicsit le is egyszerűsítik. Ez azt is jelenti egyben, hogy a mesterségeket és rúnákat együtt tudjuk majd minden meccs előtt állítani, így ténylegesen minden szituációra fel tudunk készülni, mert a rúnák nem fogják vissza a játékost abban, hogy ott helyben találjon ki valamit. Eddig ugye csak megadott rúnaoldalakat tudtunk használni, meccs előtt ezeket már nem lehetett variálni.

Bemutatkoznak itt is a Keystone rúnák, amik a legerősebbek lesznek mind közül és több hatásuk lesz közvetlenül a játékra, mint eddig bárminek. Ilyen lesz például a Berserk/Dühöngés, ami pár harcban eltöltött másodperc után 60% támadási sebességet ad, ráadásul túl is léphetjük vele a maximális 2,5-es értéket. Egy másik példa a Perksy/Tündér, amely egy kis állatkát rak mellénk, aki követni fog minket a pályán. Rá tud majd csimpaszkodni másra, Lulu pixéhez hasonlóan pár röpke pillanatra, ami alatt szövetségeseknek pajzsot ad, ellenfeleknek pedig plusz sebzést okoz. A harmadik ilyen keystone az Overheal/Túlgyógyítás, ami lehetővé teszi, hogy a maximális életünk fölé gyógyítsanak és bónusz pajzsként jelenik meg, hasonlóan a Bloodthirsterhez/Vérszomjashoz. Ezeket az amúgy is hatásosnak tűnő kulcsrúnákat még tovább tudjuk erősíteni és finomhangolni a kisebb rúnákkal, így igazán magunkra hangolva azt a hatást, amit el szeretnénk érni.

Talán az egyik legnagyobb változás még ezek mellett is az lesz, hogy mindez teljesen ingyen elérhető lesz bárkinek, azaz nem kell IP hegyeket költeni többet rúnákra. Ez elősegítheti azt a mentalitást, hogy új dolgokat is kipróbáljunk, mert nem igényel majd extra erőforrás befektetést részünkről. Mivel elég sokan hosszú évek óta játszanak és ebből kifolyólag nem kevés IP-t áldoztak már rúnákra és rúnaoldalakra, róluk sem fognak megfeledkezni. Konkrét visszatérítésről még nem esett szó, de valamilyen kompenzációt biztosan kapni fogunk az elköltött IP-ért cserébe.

Változik az eredményjelző, ikonok, rúnák mesterségek és még sok minden más

Több minden változik a közeljövőben, játékon belül kijelzők, ikonok, rúnák stb. nem csak a kliens újul meg ezek szerint hanem minden, ami köré épül.

Szót kell ejteni az új jutalmazási rendszerről, mely első ránézésre egész ígéretesnek tűnik. Az új jutalmazás nem csak szóban és egy-egy kis kitűzőben fog megjelenni, hanem valós jutalmakat is jelenthet számunkra. Ha egy-egy játékon három, vagy több játékos is elismer minket az előbb utóbb megjelenik majd a jutalmazási szintünkön. Továbbra is kapunk egy csini ikont a profilunkra de ez sokkal nagyobb, egyértelműbb és követhetőbb lesz, mint ezelőtt. A szavazás is sokkal szembetűnőbb lesz a Nexus felrobbanása után, mert egy majd egész képernyős grafikát kapunk, ahol három szempont szerint tudjuk értékelni csapattársainkat, az első a higgadtság, amikor egy nehéz szituációban is a tilt helyett a kitartást választja valaki, a második a jó shotcalling, vagyis ha valaki értelmesen és okos megmozdulásokkal vezényli csapatát, a harmadik pedig egy általánosabb GG, azaz good game, ha valakivel egész egyszerűen élvezetes volt együtt játszani.

Természetesen vissza is lehet esni, ha van pár rosszabb meccsünk, ahol nem feltétlenül voltunk sportszerűek és ezek után annál nehezebb lesz visszamászni. Ami pedig a jutalmakat illeti, a kulcstöredékek ezen rendszeren belül fognak esni. Akik magasabb szintet érnek a jutalmazási rendszerben, azok további jutalmakra és ingame tartalmakra számíthatnak, ezek akár exkluzívak is lehetnek.

Az előbb említett jutalmazási szisztémát már ezen a héten kipróbálhatják a PBE felhasználóval rendelkezők, a nagyközönség számára pedig nagy valószínűséggel a 7.13-as patchben lesz elérhető. 

Amióta megjelent az új kliens sokat dolgozott rajta a Riot, bár még koránt sem tökéletes. Azonban ebben a rövid időben már megjelent a ping némítás, a highlightok visszatekintése és az ARAM-ot is pörgősebbé tették és hamarosan érkezik a 10 bannos rendszer is. Ne felejtsük el, hogy ezek a funkciók még fejlesztés alatt állnak és mint olyan, változhatnak idővel. Szóba került természetesen a voice chat, amit régóta izgatja a játékosközösséget, de a téma megközelítése eléggé megosztott, egyesek szívesen látnák ezt a játékon belül, mások pedig a hátuk közepére se kívánják. Ezzel kapcsolatban annyit tudhattunk meg, ami nagyjából eddig is ismeretes volt, hogy ha ezt bevezetik, csakis olyan módon, hogy az a lehető legjobb játékosnak megfelelő legyen.

Hogy tetszik első ránézésre az új rúnarendszer? Ezentúl gyakrabban fogtok játékosokat értékelni meccsek végén?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!