Folytatódik a frissítés, megérkezett a HLTV Ranking 2.0

Folytatódik a frissítés, megérkezett a HLTV Ranking 2.0

A HLTV a megújult webdesign után azt ígérte, hogy folytatják a fejlesztéseket. Ennek a gyümölcse lett a megújult ranking rendszer.

Közel egy hónapja megújult az egyik legnevesebb kompetitív, Counter-Strike-al foglalkozó szakportál, a HLTV.org teljes weboldala. A fejlesztés után az oldal szerkesztői azt ígérték, hogy folytatni fogják a fejlesztéseket. Most, közel egy hónap múlva érkezett is az újabb frissítés, a 2010 óta szolgáló Ranking rendszer vérfrissítése.

Hosszú idő után megújult a HLTV.org!

A világon a legnagyobb szakmai tekintettel bíró, CS:GO e-sporttal foglalkozó szakportál, a HLTV.org dizájntuningon esett át!

Mi is az Ranking rendszer?

A HLTV 2010-ben készítette el a rendszer első fázisát, ami akkor még csak a szimpla K/D arányból állt. A rendszer célja az volt, hogy valamilyen szinten ”rangsorolja” a játékosokat. A rendszer alapvetően úgy működött, hogy az 1.00-ás átlaghoz viszonyította a játékosokat. Ha az illető az átlag alatt teljesített, akkor 1.00 alatt, ha az átlaghoz képest jól játszott, akkor 1.00 feletti értékelést kapott.

2016-ban egy viszonylag nagyobb újítás érkezett, mikor is a K/D mellé az ADR-t (átlagos körönkénti sebzés) is elkezdte figyelembe venni a rendszer.

Nemrég érkezett a KAST (tradelések, százalékosan az ölések és az assistok), ezzel az újabb adattal pedig azok a játékosok is nagyobb értékelést kaphatnak, akik valamilyen más módon segítik a csapatot. Erre a legjobb példa a brazil SK Gaming játékosa, TACO.

Mi a különbség az 1.0 és a 2.0 között?

Az alapelve a 2.0-nak ugyan az, mint az első verziónak, hogy ha a játékos rosszul teljesít, 1.00 alatt, ha pedig jól, 1.00 feletti értékelést kap. Az első, nagyon lényeges eltérés viszont, hogy az első verzióval ellentétben itt a CT és a T oldal külön kerül kiszámításra. A másik, hatalmas eltérés pedig, hogy az eddigi három (!) adat helyett mostantól 10 adatból fog számolni a rendszer. A teljes képlet nem lesz nyilvános, viszont az alábbi ábra vázlatosan megmutatja, hogy miből tevődik össze.

Az oldalankénti öt komponens pedig a következő lesz:

  • Impact értékelés (entry fragek, nyert 1vX szituációk stb.)
  • KAST értékelés
  • Ölési értékelés
  • Túlélési arány
  • Sebzés

Hogy is néz ki a gyakorlatban?

Vegyük példának az IEM Katowice Immortals – Astralis mérkőzését. Az Immortals játékosa, fnx 18:20-as K/D-val és a (régi rendszer szerint) 0.83-mas rating-el végzett. A régi viszont nem vette figyelembe, hogy a 18 ölés mellett még 8 assistja is volt fnx-nek, illetve az ADR (körönkénti átlagos sebzés) ratingje neki volt a legmagasabb, 109,6.

Ahogy a képen is látható, a csapat ”leggyengébb” játékosából hirtelen a második legeredményesebb lett. Ez annak köszönhető, hogy a régi rendszer sokkal kevésbé vette figyelembe azokat a tényezőket, amikben fnx az élen járt.

Az oldalon mindenhol újraszámításra kerültek az értékelések, már ahol rendelkezésre álltak a megfelelő adatok.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!