Ha csak egy karakterrel tudsz normálisan játszani, akkor a hiba benned van

Ha csak egy karakterrel tudsz normálisan játszani, akkor a hiba benned van

Aki esetleg magára ismerne, annak van egy pár megfontolandó tanácsunk.

Az Overwatch egy csapat alapú fps, viszont akárcsak LOL-ban, HOTS-ban, vagy Dota 2-ben, itt is hősök közül kell kiválasztanunk, mivel is szeretnénk csatába indulni. A rendszer miatt, idővel természetes módon megjelentek azok a játékosok, akik csak egy bizonyos karaktert main-elve keserítik meg saját maguk, csapattársaik és ellenfeleik életét. Az alábbiakban összeszedtük számotokra azokat a fő indokokat, amiért nem érdemes otp-nek, azaz one trick pony-nak lenni.

Még mielőtt bárki felháborodna azon, miért is számít növekvő problémának a mainelés, szeretnénk leszögezni, hogy észrevételeink a tét nélküli Quick Play és Arcade módra csak korlátozottan vonatkoznak, mivel ott mindenki azt játszik, amit szeretne. Tanácsaink csupán a kompetitív ranked módra érvényesek és azt a célt szolgálják, hogy mindenki fejlődhessen.

A nerfek

Mint a legtöbb hero based kompetitív játékban, a Blizzard fejlesztői is folyamatos patch-ekkel próbálják kiegyensúlyozni a választható karakterek erejét. Néha azonban a tudomány túl messzire megy és a finomhangolás könnyen át mehet indokolatlan nerfbe is. Egy ilyen változtatás életbe lépésekor, az adott hős teljesen kieshet az aktuális metából, vagy felhasználási módjai erősen korlátozódnak. Elég ha csak a tavaly év végén uralkodó Reaper és Ana központú "Beyblade" metára gondolunk, aminek a Nano Boost gyengítése vetett véget, ez után pedig kedvenc magasan funkcionáló pszichopatánk használhatatlanná vált rankeden. Az otp Reaper mainek, akkor nem győztek hangot adni csalódottságuknak és felháborodásuknak, ráadásul közel fél évet kellett várniuk, amíg a hős nemrégiben átdolgozásra került. Legutóbb Roadhog járt pórul, mindent egybe véve elég erős nerfet kapott. 

Részletes nerf utáni Roadhog guide

A jövőre való tekintettel, itt van pár jó tanács.

A játékélmény korlátozódik

Tegyük fel, a program megvásárlásakor rögtön megtetszik nekünk egy karakter, vagy csak azzal érezzük magunkat komfortosan Quick Playben. Amikor nekiállunk létrázni, érthető módon a biztos pontnál szeretnénk maradni és azt a hőst játszani, amivel a legjobb teljesítményt tudjuk nyújtani. Sajnálatos módon, ez idővel megszokássá válhat és odáig fajulhat, hogy a program 1/24 részével játszunk csak. A puszta számok is mutatják, hogy ebben az esetben mennyi mindenről lemaradunk, egy rossz beidegződés miatt. Ráadásul minél több karakter képességeivel vagyunk tisztában a gyakorlatban is, annál jobban tudunk majd fontos döntéseket hozni a csatatereken.
 
A fejlődésed lelassul

Ez a pont nagyban kapcsolódik az előzőhöz, de maradjunk annál, hogy minden mindennel összefügg. Egy hősös játékosként, mivel a játék csak bizonyos részét ismerjük, saját magunkat korlátozzuk a továbbfejlődésben. Az Overwatch egyik hatalmas előnye, hogy mérkőzés közben is tudjuk váltogatni a hősöket, szituációktól és ellenfeleinktől függően. Ha nem élünk ezzel a lehetőséggel, nem tudunk más nézőpontból megközelíteni egy célpontot, vagy lerendezni egy 1v1 szituációt. A counter pickek fontosságát továbbra sem győzzük hangsúlyozni. Mondjuk Junkrat mainként már sokadjára intéz el minket az ellenfél Pharah-ja, a csapatban viszont nincs aki elintézze, bátran hozzunk ellene egy Soldier:76-ot. Minél nagyobb a hero pool-od, annál gyorsabban fejlődsz, és annál több ilyen szituációból tudsz pozitívan kijönni.
ow all heroes vs

A saját csapatod hátráltatod

Helló Hanzo mainek, itt vagytok? Természetesen csak viccelünk, akármelyik karaktert említhetnénk, viszont a ez hős most kiváló példával tud szolgálni. A saját csapatunk hátráltatása, egy olyan súlyos probléma, ami mellett nem tudunk elmenni szó nélkül. Bármennyire is vagyunk magabiztosak és sikeresek kedvenc haragos japán sárkány íjászunkkal, előfordulnak olyan helyzetek, amikor csak feedelni tudunk, mert az ellenfél kiválóan kezel minket, nincs kivel kombózni az ultit vagy egyszerűen csak rossz napunk van és nem megy a halálpontos célzás. Ilyenkor ahelyett hogy hozzátennénk a játékhoz, csak végtelenül nehéz helyzetbe sodorjuk csapattársainkat, akik az így kialakult 5v6 szituációban, még a mérhetetlenül nagy és haszontalan testünket is kénytelenek cipelni.

Könnyen elhalászhatják előled a hősöd

Már a bekezdés címe is alapján is elég egyértelmű miről van szó, de gondoljunk bele egy picit mélyebben. Ha elhalásszák előlünk szeretett avatarunkat, két eshetőség áll előttünk. Vagy kilépünk a komfort zónánkból és választunk mást , vagy irány a trollolo és rákényszerítjük csapattárunkat arra, hogy adja át az irányítást. Mindkét lehetőségből hosszú távon csak rosszul jöhetünk ki.
Ráadásul, előfordulhat az a szituáció is, hogy egy sokkal tapasztaltabb és jobb statisztikákkal rendelkező társ elkéri a mainünket, hátha ő többet hozzátehet a végső győzelemhez. Ilyen esetben mindenkinek ajánljuk a dolog kulturáltan történő lekommunikálását és az önzetlenség alapelvét.
ow all heroes vs vol2

A sztereotípiákat erősíted

Legutolsónak egy igen érzékeny témát hagytam, ami lehet kicsapja majd a biztosítékot néhány olvasónál. A fent említett szempontok mellett, a mainelés olyan sztereotípiáknak enged teret, mint például a hölgyek csak Mercy-vel tudnak játszani, vagy a fiatalabbak csak a menőnek számító karaktereket mint Genji vagy Hazno erőltetik rankeden. Sajnos ezek az előítéletek nem tesznek jót a közösségnek, mivel játékba kerüléskor rögtön ellenszenvet és feszültséget generálhatnak a csapaton belül. Akadnak olyanok, akik az insta main pickekre, a sorozatos negatív tapasztalatok miatt, azonnal report-al reagálnak, mert azt hiszik trollkodik az ember. A Blizzard nemrégiben bejelentett szigorításainak értelmében, komolyabban fognak foglalkozni a rendszeresen feljelentett játékosokkal és elképzelhető, hogy a mainek is veszélybe kerülhetnek.

Bekeményít a Blizzard: jön a permaban, de egy versenyzőt is kizártak

Komoly eltiltásra számíthatnak a leaverek, de a sportszerűtlen játékosokra is kegyetlenül lesújtanak.

Összességében tehát sokkal jobban megéri, ha egy hős helyett inkább kasztokat mainelünk kompetitív módban. Hosszabb távon jól látható fejlődést produkálhatunk és nagyban hozzájárulhatunk nem csak a saját, hanem társaink és ellenfeleink játékélményéhez is.

Titeket mennyire zavar, ha valaki OTP?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!


Kövess Minket!